خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبرهای حقوقی در هفته‌ای که گذشت

گزارش ایسنا از خبرهای حقوقی در هفته‌ای که گذشت را می‌خوانید:

در آخرین روزهای شهریورماه شاهد انتشار خبرهای مهمی از سوی مسئولین و کارشناسان حوزه‌های مختلف حقوقی و قضائی بودیم که در رابطه با مسائل مختلف این حوزه‌ها اظهار نظر کردند.

این گزارش مروری است بر مهمترین خبرهای حقوقی و قضائی از قول مسئولین و کارشناسان این حوزه در هفته‌ای که سپری شد:

نسبت به شناسایی، توقیف و مصادره اموال کانادا اقدام خواهد شد

رییس قوه قضاییه با اشاره به اقدام کانادا برای مصادره اموال دولتی ایران، گفت: اموال کانادا در سطح جهان شناسایی و از طریق نهادهای قضایی بین المللی نسبت به توقیف و مصادره آنها اقدام خواهد شد.

بخشنامه”تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی” ابلاغ شد

بخشنامه ریاست قوه قضاییه در خصوص “تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی” ابلاغ شد که بر اساس آن رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور موظفند شعبی از دادگاه‌ها و دادسراهای حوزه قضائی تحت تصدی خود را به منظور رسیدگی خارج از نوبت به جرائم انتخاباتی اختصاص دهند.

دستورالعمل تشکیل پرونده شخصیت متهم ابلاغ شد

دستورالعمل تشکیل پرونده شخصیت متهم، از سوی آیت الله رئیسی،  رئیس قوه قضاییه ابلاغ شد. ماده این دستورالعمل مشتمل بر ۲۴ ماده و ۱۰ تبصره به انضمام پنج پرسشنامه در تاریخ ۹۸/۶/۲۴ به تصویب رییس قوه‌قضاییه رسید و از تاریخ ابلاغ، لازم‌الاجرا می‌باشد.

همچنین از سوی رئیس قوه قضاییه، بخشنامه”استفاده از ظرفیت ماده ۴۴۲ قانون آیین دادرسی کیفری در خصوص کاهش جمعیت کیفری” به روسای کل دادگستری استان‌ها ابلاغ شد.

دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها ابلاغ شد

رئیس قوه قضائیه در اقدام دیگری دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را نیز ابلاغ کرد.

رئیس قوه قضاییه در اجرای بند ۶۴ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه، مصوب ۱۳۹۴.۰۴.۰۹ مقام معظم رهبری «مدظله العالی» و مقررات قانون آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی در زمینه حبس زدایی، «دستور العمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها» را ابلاغ کرد.

«سحر خدایاری» در بازجویی‌ها به اشتباه خود اعتراف کرده بود

به نقل از قوه قضاییه، غلامحسین اسماعیلی در برنامه پرونده ویژه که با موضوع «پرونده سحر خدایاری» از شبکه سوم سیما پخش شد، اظهار کرد: نسبت به اصل موضوع باید بار دیگر تصریح کنم که این مرحومه در مراجع قضایی به هیچ عنوان محکومیت کیفری نداشته است و اصلا دادگاهی برای رسیدگی به پرونده او تشکیل نشده است تا بخواهد محکومیتی برای او صادر شده باشد.

سخنگوی قوه قضاییه خطاب به رسانه‌ها و برخی افراد هم بیان داشت: حداقل در این موضوع از همین مرحومه سحر خدایاری یاد می‌گرفتند که علیرغم اینکه اشتباهی را مرتکب شده بود (نه صرفا در بحث ورود به ورزشگاه بلکه درگیر شدن و اهانت به ماموران و مطالب دیگری که از او سرزده بود)؛ اما در بازجویی‌ها به صراحت به اشتباه خود اعتراف و آن را پذیرفته و ابراز ندامت کرده است، با وجود اینکه دارای شخصیت متعادلی نبوده است.

برای استرالیایی‌ها کیفرخواست صادر شد/ ارائه لیست اموال رییسی به رهبری/وضعیت پرونده سیف و عراقچی

همچنین سخنگوی قوه قضاییه گفت: لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت نهایی شده است.

غلامحسین اسماعیلی در دهمین نشست خبری خود با رسانه‌ها، اظهار کرد: در روزهای اخیر در راستای تحقق برنامه های تحولی قوه قضاییه ما شاهد اقدامات موثری بودیم که با اقبال عمومی نخبگان و شهروندان و اقتصاددانان جامعه ما مواجه شد.

وی گفت: صدور بخشنامه ریاست قوه قضاییه در رابطه با احضار اشخاص حقوقی و دستورالعمل کاهش زندانیان را داشتیم که مورد اقبال و توجه بود.

اسماعیلی همچنین در این نشست مطالب دیگری از جمله اینکه در سال گذشته هزار میلیارد تومان از فرار مالیاتی وصول شده بود که در ۵ ماهه نخست امسال بیش از ۴ هزار میلیارد تومان بود و ما در این مدت توانستیم ۴ برابر شناسایی فرار مالیاتی را انجام دهیم، برای استرالیایی‌های بازداشتی کیفرخواست صادر شد، رییس قوه قضاییه لیست اموال و دارایی خود و خانواده‌اش را به رهبری ارائه کرد، ۳۰۰۰ میلیارد تومان از اموال یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی را به بانک‌های کشور برگرداندیم، دستور رئیس قوه‌ قضائیه به پرونده هفت تپه‌ای‌ها اختصاص ندارد، تغییر رییس سازمان بازرسی کل کشور ارایه کرد و در خصوص اینکه چرا  شبنم نعمت زاده با حجاب متفاوت در دادگاه حاضر شد هم گفت: ما نمی توانیم افراد را مجبور کنیم که با چه حجابی در محاکم حضور پیدا کنند.

توضیحات سخنگوی قوه قضاییه در مورد نوع پوشش متهمان زن دادگاه

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه در ارتباط با پوشیدن نوعی لباس خاص و یا منع پوشیدن نوعی لباس خاص قانون هیچ گونه الزامی را مقرر نکرده است، گفت: در مورد اخیر اینگونه بوده است که قبل از ورود به دادگاه خانواده این فرد برای او چادر مشکی آوردند. قبلا وقتی که خانم‌ها از زندان به مراجع قضایی عموما با چادر اعزام می‌شدند که این چادر، چادری بود که زندان به آن ها می‌داد رنگ آن مشکی نیست و مربوط به خود زندان بود. با انتقاداتی که مطرح شد که از این به بعد پوشیدن چادر در اعزام از زندان الزامی نباشد و خانم‌هایی که از زندان به مراجع قضایی اعزام می‌شوند با پوشش متداول همیشگی خود اعزام شوند.

محسنی اژه‌ای: جرات هیچ اقدام نظامی علیه ما را ندارند

معاون اول قوه قضاییه هم در مراسم معارفه رییس کل جدید دادگستری استان کرمانشاه گفت: امروز اقتدار نیروهای مسلح ایران و ابتکار و تکیه این نیروها به دانش داخلی باعث شده که دشمن جرات حمله و قلدری را برای ما نداشته باشد. حرف اول را در منطقه می زنیم و آنها جرات هیچ اقدام نظامی علیه ما را ندارند.

حمله پهپادی یمن پاسخی کوبنده به چند سال تجاوزگری و جنایت عربستان بود

دبیر شورای نگهبان نیز گفت: حمله پهپادی یمنی‌ها به مهم‌ترین پالاشگاه نفتی عربستان صدمه سنگینی بر حیثیت رژیم سعودی و حامیان آن وارد کرد و پاسخی کوبنده به چند سال تجاوزگری و جنایت آن‌ها بر مردم مظلوم یمن بود.

ضبط اموال دولتی ایران توسط کانادا مصداق تروریسم اقتصادی دولتی است

سخنگوی شورای نگهبان هم در توییتر نوشت: تروریسم اقتصادی شیوه‌ای است که دولتهای غربی با سوءاستفاده از ابزارهای قانونی، منافع و منابع اقتصادی دیگر ملتها را توقیف و یا مصادره می‌نمایند، آن هم بدون طی مراحل رسیدگی حقوقی منصفانه. ضبط اموال دولتی ایران توسط کانادا مصداق بارز تروریسم اقتصادی دولتی است.

همچنین کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با ارسال نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی، ایرادات طرح ساماندهی صنعت خودرو را به او اعلام کرد.

تاکید رئیس دیوان عالی کشور بر توجه به رونق تولید و حمایت تولیدکنندگان

رئیس دیوان عالی کشور بر توجه به رونق تولید و حمایت تولیدکنندگان تاکید کرد.

به نقل از دادستانی کل کشور، رئیس دیوان عالی کشور در جلسه هیات عمومی این هفته دیوان عالی کشور با تاکید بر توجه به رونق تولید و حمایت تولیدکنندگان اظهار داشت: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری و سیاست های کلی رئیس محترم قوه قضائیه در وضعیت کنونی که دشمن جنگ اقتصادی با کشور جمهوری اسلامی دارد هریک از بخش‌های حاکمیتی وظیفه دارند اقدام حمایتی داشته باشند.

این هفته شاهد برگزاری جلسات دادگاه پرونده‌های مختلف ویژه مفاسد اقتصادی بودیم.

پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده جدید پتروشیمی برگزار شد.

ضبط وثیقه ۳۰ میلیاردی یک متهم به دلیل حضور نیافتن در دادگاه

پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین جدید پتروشیمی در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد که در این جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین جدید پتروشیمی، وکیل مدافع متهم خرمی دفاعیات خود را ارائه کرد و متهمین علی عسگری و وکیل مدافع وی و متهم رضا رهبر دفاعیات خود را مطرح کردند.

همچنین در این جلسه حسینی نماینده دادستان نیز توضیحاتی را در خصوص اظهارات متهمین و وکیل آنها ارائه و کیفرخواست متهم رضا رهبر را مبنی بر ارائه کد بورسی‌اش به وحید صابری و ارسال ۱۷۴۹ تن مواد اولیه از طریق ۶۸ کامیون به بازار آزاد را قرائت کرد.

در پایان این جلسه قاضی مسعودی مقام با بیان اینکه جلسه بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد، گفت: به وکیل آقای فرزاد محبوبی آذریان، متهمی که در دادگاه حضور نداشته در ۹۸.۵.۲۳ ابلاغ کردیم که وثیقه‌شان به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به نفع دولت ضبط خواهد شد و قرار بازداشت او هم صادر می‌شود.

همچنین در هفته‌ای که گذشت، سی و دومین جلسه از دور سوم رسیدگی به پرونده بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

اولین جلسه از دادگاه متهمان پرونده موسسه غیرمجاز حافظ و یک شرکت کشاورزی برگزار شد

در این جلسه، کیفرخواست متهمین توسط نماینده دادستان قرائت شد و همچنین تعدادی از شکات حاضر در جلسه و نمایندگان آنها شکایت خود از متهمین این پرونده را مطرح کردند و اکثریت آنها خواستار اشد مجازات برای متهمین شدند.

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده برگزار شد

نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده، احمدرضا لشگری‌پور و شرکت توسعه دارویی رسا صبح دوشنبه ۲۵ شهریورماه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام هم برگزار شد که اتهامات آنها مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی (دارو) به منظور ایجاد انحصار و اخلال در نظام تولیدی کشور از طریق تخلف از تعهدات مربوط در قبال تامین کنندگان دارو با علم به موثر بودن اقدام‌ها در ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران منجر به کسب منفعت، مشارکت در اخلال در نظام توزیع دارویی کشور، فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی استان البرز از طریق ایجاد موسسه پزشکی در استان مزبور بدون مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نگهداری غیرمجاز دارو (قاچاق) بدون انجام تشریفات قانونی بود.

شناسایی ۲۲ حساب شخصی از دختر وزیر سابق/ شبنم نعمت زاده: خیلی چیزها را نمی‌گویم چون مردم باور نمی‌کنند

در این جلسه نماینده دادستان کیفرخواست متهمان را قرائت کرد و شبنم نعمت زاده به دفاعیات خود پرداخت.

دومین جلسه دادگاه متهمان پرونده موسسه مالی حافظ و یک شرکت کشاورزی

دومین جلسه از دادگاه متهمان پرونده موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلالگران و مفسدان اقتصادی و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد و در این جلسه متهم پورانی و میرزاباقری دفاعیات خود را مطرح کردند و قاضی صلواتی به متهمین پرونده گفت: متهمین پرونده تا قبل از صدور حکم نسبت به تسویه حساب شکات اقدام کنند که در صدور رای دادگاه موثر است. خط اعتباری ۱۰ میلیاردی مصوب سران قوا در مورد ۲۴۵۸ نفر با حداکثر ۳۰ میلیون پرداخت شده است که از بیت المال بوده و برگرداندن آن بر عهده متهمین است که باید برگردانده شود.

جلسه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری و ۸ متهم دیگر برگزار شد

به گزارش ایسنا، دادگاه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری و ۸ متهم دیگر مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق تشکیل و سردستگی شبکه کلاهبرداری و خیانت در امانت نسبت به وجوه بانک‌های ملت و پارسیان صبح روز (سه‌شنبه) در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی موحد به صورت علنی برگزار شد و نماینده دادستان در دادگاه علی دیواندری و ۸ متهم دیگر خبر داد که متهمان با وجوه بانک ملت کشتی خریده‌اند.

سومین جلسه دادگاه متهمان پرونده موسسه مالی حافظ و یک شرکت کشاورزی

سومین جلسه از دادگاه متهمان پرونده موسسه غیرمجاز حافظ و شرکت کشاورزی خوشه طلایی مهر ماندگار نیز در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلالگران و مفسدان اقتصادی و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

یک رای از دیوان عدالت اداری درباره حقوق بازنشستگان

در پی صدور آرایی متعارض از سوی شعب دیوان عدالت اداری دربارهحقوق بازنشستگان، هیـأت عمـومی این مرجع تشکیل جلسه داد و با صدور رای وحدت رویه‌ای اعلام کرد که «در تعیین حقوق بازنشستگان، تبصره ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری قابل اعمال نیست».

چرا یک باره یک دفتر اسناد آتش می‌گیرد؟

خدائیان، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: در اسکن پرونده اسناد دفاتر رسمی تسریع کنیم زیرا فساد آنجا است و ممکن است جعل‌هایی صورت گیرد. آقای دشتی و کانون‌های سردفتران برای این امر اعلام آمادگی کردند، چرا به یکباره یک دفترخانه آتش می گیرد؟ بازرسی روی دفاتری که طعمه حریق می شوند تمرکز کنند.

افرادی که تابعیت ایرانی ندارند نمی‌توانند اموال غیرمنقول خریداری کنند

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: به موجب قانون مدنی افرادی که تابعیت ایرانی ندارند نمی توانند اموال غیرمنقول خریداری کنند، بنابراین اگر کسی هم اموالی همچون زمین و مسکن خرید کرده باشد سند رسمی داده نمی شود.

مراسم تودیع و معارفه معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه معاون املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و چند نفر از مدیران این سازمان نیز برگزار شد و سید صادق سعادتیان جایگزین در این سمت شد.

در دادگاه مطبوعات این هفته چه گذشت؟

سخنگوی هیات منصفه مطبوعات از برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده‌های «روزنامه روزان» و «ماهنامه زنبورداران پیشرو» در شعبه ششم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی شقاقی خبر داد و گفت: مدیرمسوول این روزنامه به اتفاق آرا مجرم شناخته شد و با اکثریت قریب به اتفاق آرا مستحق تخفیف دانسته نشد و همچنین به پرونده مدیر مسئول و مصاحبه شونده ماهنامه زنبور داران پیشرو به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی رسیدگی شد که هر دوی آنها  با اکثریت آرا مجرم شناخته شدند.

آگهی آزمون کارآموزی وکالت ۹۸ منتشر شد/ ثبت نام از ۷ مهر، آزمون ۸ آذر

آگهی آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۸ منتشر و اعلام شد که استان‌های مذکور در اطلاعیه از طریق آزمون کتبی و طبق مقررات و قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب سال ۱۳۷۶ به تعداد مورد نیاز مجموعاً ۳۴۵۱ نفر کارآموز وکالت می‌پذیرند.

«لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت» به دولت ارسال شد

معاون حقوقی قوه قضاییه از ارسال «لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت» جهت سیر مراحل قانونی، به دولت خبر داد.

بازدید سرزده دادستان تهران از پارکینگ آزادگان

دادستان تهران نیز در این هفته به طور سرزده از پارکینگ آزادگان در اتوبان فتح بازدید کرد.

علی القاصی ضمن حضور سرزده در پارکینگ آزادگاناز چندین هزار خودرو خاک خورده در این پارکینگ بازدید و علل نگهداری این میزان  از خودرو را از مسئولین سایپا و  پارکینگ جویا شد.

همچنین دادستان تهران در این بازدید سرزده اعلام کرد: سراغ قطعه سازان خواهیم رفت.

دادستان تهران با بیان اینکه علل نگهداری چندین هزار خودرو سایپا و ایرانخودرو در پارکینگ های روباز در دستگاه قضا پیگیری خواهد شد، گفت: اگر این موضوع به لحاظ نقص قطعه باشد به سراغ قطعه سازان نیز خواهیم رفت.

آزادی ۳۷ مددجو با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران

با حضور رئیس کل دادگستری استان تهران در جلسه هئیت امنایستاد دیه استان تهران ۳۷ مددجو آزاد شدند.

سخنگوی تعزیرات: اظهارات شبنم نعمت زاده خلاف واقع است

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی هم در نشست خبری خود با رسانه‌ها در پاسخ به سوالی درباره اظهارات روز گذشته متهم شبنم نعمت زاده در دادگاه، گفت: وی اعلام کرده است که در کرج هیچ موسسه ای ندارد و به حوزه دارو بدون چشم‌داشت کمک کرده است که این اظهارات قطعا خلاف واقع است؛ ایشان در کرج فعالیت داشته و دارد.

همچنین سید یاسر رایگانی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا ۲۵ شهریور ماه، ۲۶۵ هزار و ۷۲ پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی وارد و ۲۵۶ هزار و ۲۳۴ پرونده مختومه شده و مجموع پرونده‌های در حال رسیدگی ۵۱ هزار و ۵۵۹ پرونده است.

بازداشت یک پیمانکار دیگر داربست فلزی ورزشگاه آزادی/اعلام نظر پزشکی قانونی در رابطه با علت فوت

یک مقام آگاه در رابطه با اقدامات صورت گرفته در زمینه فوت کودک شش ساله در ورزشگاه آزادی در دادستانی تهران گفت: پس از وصول گزارش این موضوع بلافاصله و تنها دقایقی بعد به بازپرس ویژه قتل در محل صحنه حاضر شده و اکیپ بررسی صحنه شامل پزشکی قانونی، پلیس آگاهی تهران و تشخیص هویت به سرعت و با دستور قضایی در محل صحنه حاضر شدند.

وی با بیان اینکه با توجه به وقوع فوت کودک ۸ ساله در ضلع غربی ورزشگاه آزادی و در حدفاصل درب ورودی و سکوها، دستورات ویژه ای صادر گردید، ادامه داد: عوامل ورزشگاه، پیمانکار و مسوول ایجاد داربست فلزی به در محل حاضر شدند.

اعتراض به حکم قصاص پزشک تبریزی

وکیل مدافع علیرضا صلحی – پزشک تبریزی که حکم قصاصش به اتهام قتل دو عضو خانواده‌اش در دیوان عالی کشور نقض و در دادگاه بدوی مجددا به قصاص محکوم شده است – گفت: پس از رسیدگی دوباره به پرونده موکلم در شعبه صادر کننده رای بدوی در تبریز و صدور حکم قصاص، در مهلت قانونی به رای صادره اعتراض کردیم و دلایلمان را در جهت بیگناهی موکل بیان کردیم و پرونده به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.

توضیحات وکیل اولیای دم روح الامینی در خصوص آزادی سعید مرتضوی

وکیل مدافع اولیای دم محسن روح الامینی توضیحاتی را درباره آزادی سعید مرتضوی ارائه داد.

میرمجید طاهری در این باره اظهار کرد: در مراجعه‌ای که به شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر در خصوص پرونده موکلم داشتم به من گفتند که سعید مرتضوی درخواست آزادی مشروط داده است و پس از بررسی، با درخواست او موافقت شده است.

وی افزود: شرایطی برای آزادی مشروط مطرح است و پس از موافقت قضات و دادستانی با  درخواست سعید مرتضوی، او از زندان آزاد شده است.

سران طوایف سرمایه‌های خرد را به مسیر اقتصاد هدایت کنند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان این‌که «راه‌حل فقر مفرط بکارگیری سرمایه‌های خرد مردم است»، گفت: سران طوایف می‌توانند با بکارگیری سرمایه‌های خرد مردم را در جهت رونق اقتصادی و ایجاد شرکت‌های سهامی عام هدایت کنند.

محمدباقر الفت در سومین گردهمایی علماء و سران طوایف جنوب و شرق استان کرمان با حضور فرمانده قرارگاه قدس سپاه در جنوب شرق کشور و جمعی از مسوولان استانی گفت: این جلسات نقش سران طوایف در امر اداره کشور را تقویت و رونق می‌دهد و میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار نمونه این تقویت است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا