خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مجلس مخالف مصوبه‌اش برای حذف یارانه‌ی پردرآمدهاست؟!

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس امروز گفته که «مجلس مخالف قطع یارانه مردم است» [خانه ملت] در حالی که طبق مصوبه‌ی مجلس در بودجه سال ۱۳۹۸، دولت موظف به حذف یارانه سه دهک درآمدی شده است.

به گزارش انصاف نیوز، دولت می‌گوید به منظور تحقق و اجرای این قانون در شهریور امسال، کمتر از ۲۰۰ هزار خانواده، جزو خانوارهای پردرآمد شناسایی شده و یارانه نقدی به حسابشان واریز نخواهد شد.

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه‌های مربوطه خانوارهای ایرانی بر اساس تمامی اطلاعات ثبتی مانند مسافرت‌های خارجی، خودروهایی که فرد دارد، نوع شغل، کارفرما بودن و تعداد پرسنل، معاملات انجام شده، دارایی‌های مختلف و کلیه اطلاعاتی که روی کد ملی فرد ثبت شده دهک‌بندی شده‌اند. یعنی از گروه‌های کم درآمد تا پردرآمد دسته بندی می‌شوند.

از سوی دیگر محمد خدابخشی عضو هیات رئیسه «کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس»، در ۹ شهریورماه گفته بود: در حال حاضر حدود ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند که با شناسایی سه دهک پردرآمد، حدود ۲۳ میلیون نفر را می‌توان از فهرست یارانه‌بگیران خارج کرد. [میزان]

شنیده‌های انصاف نیوز حاکی از آن است که سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها با مدیرانی باقی مانده از دوران احمدی نژاد، همراهی کاملی در اجرای قانون برای حذف یارانه‌ی پردرآمدها ندارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. صبر کنید در 40 ساله دوم یارانه همه را قطع کنید !
    پرداخت این مبلغ به عنوان یارانه شوخی بیمزه ایست !!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا