خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ستارگانی که تصمیم گرفتند در هالیوود نمانند

برترین ها نوشت: کار در هالیوود یک شغل بیرحم و کشنده است که در طول سال‌های متوالی تلفات زیادی در میان سلبریتی‌ها داشته است. در حالی که برخی نمی‌توانند شهرتی که بدست آورده‌اند را ادامه داده و آن را مدیریت کنند، برخی دیگر تصمیم می‌گیرند از این آشوب و درامی که به دلیل زیر ذره‌بین بودن زندگی‌شان آن‌ها را آزار می‌دهد فرار کنند.

از کسانی که خودخواسته از هالیوود خارج شدند یا کسانی که به دلایلی از رادار خارج شدند، در ادامه مطلب شما را با بازیگرانی آشنا خواهیم کرد که دیگر در هالیوود بازی نمی‌کنند.

۱. جو پشی

جو پشی در سال ۱۹۹۹ از بازیگری بازنشسته شد، اما قبل از آن بازی‌های خیره کننده و فراموش نشدنی در کلاسیک‌های مشهوری مانند «کازینو»، «گاو خشمگین»، «پسر عمویم وینی»، «دوستان خوب» و البته فیلم مورد علاقه همه، «تن‌ها در خانه» را از خود به یادگار گذاشت.

با این وجود پشی به طور کامل دنیای پرزرق و برق هالیوود را ترک نکرده و در سال ۲۰۰۶ در «چوپان خوب» و ۴ سال بعد در «مزرعه عشق» حضور یافت. سال گذشته نیز وی پس از سال‌ها بازی نکردن بار دیگر وسوسه شده و برای بازی در فیلم «ایرلندی» مارتین اسکورسیزی در کنار رابرت دنیرو و آل پاچینو بازگشت که نتیجه کار او تا چند هفته دیگر منتشر خواهد شد. با این وجود وی در این مدت سعی کرده در زمینه‌های دیگری برای خود طرفدار پیدا کند. جو پشی چندین آلبوم منتشر کرده که در آن رپ و جاز را با مقداری شوخ طبعی ترکیب کرده است.

۲. جک گلیسون

مانند بسیاری از دیگر بازیگران جوان سریال «بازی تاج و تخت»، جک گلیسون نیز به یکباره به شهرتی غیرقابل تصور رسید. شوربختانه برای گلیسون، بازی او در نقش یکی از منفورترین شخصیت‌های تاریخ تلویزیون، جافری برثیون، در خارج از دنیای بازیگری نیز برایش گران تمام شد. بعد از کشته شدن شخصیتش در سریال، گلیسون تصمیم گرفت که به اندازه کافی در دنیای بازیگری حضور داشته و وقت فرار رسیده است. او در مورد تصمیم خود برای کنار گذاشتن بازیگری چنین گفته است:

«همانقدر که قبلاً از آن لذت می‌بردم به یک باره احساس کردم دیگر لذتی برایم ندارد و اکنون این دیدگاه در مورد انجام دادن آن امرار معاش وجود دارد، در حالی که تاکنون این کار همیشه چیزی بوده که برای خلاق بودن با دوستانم انجام داده بودم یا در فصل تابستان برای خوشگذرانی. از این کار لذت می‌بردم. وقتی که برای امرار معاش کاری را انجام می‌دهی ارتباط شما با آن تغییر می‌کند. نه اینکه اینکار را دوست نداشته باشم بلکه این چیزی نیست که بخواهم انجام دهم. من خوشحال می‌شوم که یک دستمزد بزرگ را فدای شادی‌ام کنم اگر گفتنش چرند نباشد. شاید گفتن این مسئله بیشتر از روی خامی باشد تا پختگی، شاید، اما این حسی است که من اکنون دارم».

۳. دانیل دی لوییس

بعد از چند دهه نقش‌آفرینی‌های فراموش نشدنی در سینما و تئاتر، دانیل دی لوییس بازیگر دوست داشتنی و مشهور هالیوود در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که بزودی بازنشسته خواهد شد. لزلی دارت، سخنگوی او در آن زمان درباره بازنشستگی دی لوییس چنین گفت:

«دانیل دی لوییس دیگر به عنوان بازیگر کار نخواهد کرد. او عمیقاً از همکاران و مخاطبان خود در طول این سال‌ها تشکر می‌کند. این یک تصمیم کاملاً شخصی بوده و نه او و نه نمایندگانش دیگر در این مورد صحبت نخواهند کرد». بدین ترتیب آخرین باری که دی لوییس را در مقام بازیگر در یک فیلم یا نمایش دیدیم فیلم «رشته خیال» در سال ۲۰۱۷ بود که حضور موفقی در اسکار داشته و جوایز متعدد دیگری را برای وی در پی داشت.

۴. لیلی سوبیسکی

لیلی سوبیسکی بازیگری بود که بسیاری انتظار داشتند بعد از بازی در فیلم‌های «چشمان کاملاً بسته»، «لذت سواری» و «دشمنان ملت» به دختر مشهور بعدی هالیوود تبدیل شود، اما او تصمیم گرفت که از شهرت دور باشد. سوبیسکی اکنون یک بازیگر بازنشسته شناخته شده و از سال ۲۰۱۰ تاکنون تنها در ۵ نقش بازی کرده است. سوبیسکی در سال ۲۰۱۶ در مصاحبه‌ای چنین گفت:

«دیگر در فیلم بازی نمی‌کنم. تنها روی کودکانم متمرکز شده‌ام. به نظرم این دلیل اصلی برای کنار رفتنم بود. همچنین نود درصد از نقش‌ها حاوی مسائل جنسی بسیاری با دیگران هستند و من علاقه‌ای به انجام آن‌ها ندارم».

۵. چاک نوریس

چاک نوریس یک بازیگر شناخته شده بود که بسیاری او را به خاطر نقش یک رنجر تگزاسی به نام کوردل والکر در سریال «والکر، رنجر تگزاسی» می‌شناسند که تا سال ۲۰۰۱ منتشر می‌شد. با این وجود شهرت واقعی او زمانی رخ داد که مستند «واقعیاتی در مورد چاک نوریس» منتشر شد. از زمان اتمام سریال مذکور و خارج شدن نوریس از دنیای بازیگری، بر شهرت او افزوده شده است، شهرتی که باعث نشده نوریس برای بازگشت به حوزه بازیگری وسوسه شود.

با این وجود او نقشی کوتاه در فیلم «بی‌مصرف‎‌های ۲» که در سال ۲۰۱۲ توسط دوستش سیلوستر استالونه ساخته شده بود بازی کرد که آخرین نقش آفرینی او تا به امروز بوده است. از آن زمان تاکنون وی دیدگاه‌های خود را در یک وبلاگ متعلق به محافظه کاران منتشر می‌کند. وی همچنین در این مدت چند کتاب نوشته و از برخی کاندیدا‌های سیاسی حمایت کرده است.

۶. بریجت فوندا

بریجت فوندا دختر پیتر فوندا، نوه هنری فوندا و خواهر زاده جین فوندا است و بدین ترتیب ورود به دنیای بازیگری از همان اول در سرنوشت او نوشته شده بود. او بیشتر به خاطر بازی در فیلم‌های «مجردها»، «پدر خوانده قسمت سوم»، «نقطه بی‌بازگشت» و «جکی براون» شناخته می‌شود. گفته می‌شود که پیشنهاد بازی در نقش اول سریال کمدی «اَلی مک بیل» (Ally McBeal) به وی پیشنهاد شده بود، اما فوندا این نقش را به خاطر تمرکز بر سینما نپذیرفت.

او تا سال ۲۰۰۲ در نقش‌های بسیار کوتاه در چند فیلم بازی کرد، اما از آن زمان تاکنون در هیچ فیلمی دیده نشده است. فوندا در سال ۲۰۰۳ با دنی الفمن از آهنگسازان مشهور ازدواج کرده و به نظر می‌رسد که روزگار خوشی در نقش همسر او و مادر تنها فرزندشان، الیور، دارد.

۷. جک نیکلسون

بعد از ناپدید شدن جک نیلکسون از دنیای هالیوود بسیاری از رسانه‌ها این موضوع را به شرایط نامناسب جسمی و به طور ویژه زوال عقل این بازیگر مشهور که بیش از هر بازیگر مرد دیگری نامزد دریافت جایزه اسکار شده نسبت دادند. اما نیکلسون تصمیم گرفته بود که بر تمام این شایعات خط بطلان بکشد و بدین ترتیب در مصاحبه‌ای در این مورد چنین گفت:

«تا روزی که بمیرم دیگر بازی نخواهم کرد. این چیزی نیست که من بخاطرش این مسیر را آغاز کرده‌ام. منظورم این است که دیگر انگیزه‌ای ندارم. قبلاً انگیزه داشتم، اما حالا دیگر ندارم. دیگر لازم نیست که آن بیرون باشم. بدترین فکر از نظر من این بود که افراد در بیست یا سی سالگی دیگر نخواهند به سمت جلو بروند. شاید بخواهند بمب‌های بیشتری ببینند، انفجار‌های بیشتر، زیرا این چیزی است که آن‌ها با آن بزرگ شده‌اند. من دیگر آن نوع فیلم‌ها را انجام نخواهم داد».

۸. رابرت ردفورد

رابرت ردفورد یکی از مردان افسانه‌ای هالیوود است که در طول دوران طولانی بازیگری خود موفق به دریافت ۲ جایزه اسکار، ۶ جایزه گلدن گلوب و یک بفتا و بسیاری جوایز معتبر دیگر شده است. او همچنین در فیلم‌های ماندگار زیادی مانند «بوچ کسیدی و ساندنس کید»، «نیش»، «گتسبی بزرگ»، «تمام مردان رییس جمهور» و «خارج از آفریقا» بازی کرده و چندین فیلم دیگر را نیز کارگردانی کرده است. با این وجود، ردفورد در سال ۲۰۱۸ اغلام کرد که پس از انتشار فیلم «پیرمرد و اسلحه» دیگر بازی نخواهد کرد:

«هرگز نگو هرگز، اما با اطمینان به این نتیجه رسیده‌ام که این انتهای فعالیت من به عنوان بازیگر خواهد بود و بعد از این فیلم به سوی بازنشستگی خواهم رفت، زیرا از زمانی که ۲۱ سال داشتم در این کار بوده‌ام. خب فکر می‌کنم که دیگر کافی است و چرا سراغ چیی هیجان انگیز و مثبت نروم؟».

۹. مگان مارکل

بعد از بازی در چندین سریال و فیلم و چندین نقش اصلی در فیلم‌های تلویزیونی، مگان مارکل با بازی در سریال «Suits» در نقش راشل زین به شهرتی فراوان رسید. اما در حالی که به نظر می‌رسید او جایگاهی که باید را در این صنعت یافته، مگان مارکل تصمیم به خروج از صنعت سرگرمی هالیوود گرفت تا جزئی از خانواده سلطنتی باشد. بعد از نامزدی با شاهزاده هری در سال ۲۰۱۷، مارکل تایید کرد که به عنوان عضو جدید خانواده سلطنتی بریتانیا دیگر بازی نخواهد کرد. وی درباره این تصمیم خود چنین گفته بود:

«من این موضوع را یک تغییر جدید و یک فصل جدید از زندگی‌ام می‌بینم. برای ۷ سال روی سریالم کار کرده‌ام. بسیار خوش شانس بودیم که این مدت کار کردیم و حس می‌کنم که به اندازه کافی این کار را امتحان کرده و به کاری که این مدت کرده‌ام افتخار می‌کنم و اکنون زمان آن رسیده که به عنوان یک تیم با هری کار کنم».

۱۰. جین هکمن

جین هکمن نقش آفرینی‌های فراموش نشدنی بسیاری در نقش اول داشته و در مدت بیش از ۵۰ سال در هالیوود، موفق به دریافت دو جایزه اسکار برای فیلم‌های «ارتباط فرانسوی» و «نابخشوده» نیز شد. هکمن در سال ۲۰۰۴ با بازیری خداحافظی کرد هر چند این موضوع باعث نشده که وی از هنر به طور کلی کناره‌گیری کند. وی در این مدت سه رمان داستانی.تاریخی همراه با دانیل لنیهان، باستان شناس دریایی، نوشته و دو رمان دیگر به تنهایی منتشر کرده است: «Payback at Morning Peak» و «Pursuit».

۱۱. شان کانری

اگر چه این بازیگر افسانه‌ای بازی در نقش گاندالف در سه گانه «ارباب حلقه‌ها» که می‌توانست بزرگترین نقش‌آفرینی دوران حرفه‌ایش باشد را نپذیرفت، اما شان کانری هنوز هم به خاطر بازی‌هایش در نقش جیمز باند که از نظر بسیاری بهترین جیمز باند این فرانچایز بوده بازیگری مشهور و محبوب است. البته او بازی در نقش گاندالف را به خاطر بازی در فیلم «انجمن نجیب‌زادگان عجیب» نپذیرفته بود که یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های کانری از آب درآمد.

در کمال ناباوری این فیلم آخرین هنرنمایی جیمز باند دوست داشتنی بوده و کانری اعلام کرد که دیگر بازی نخواهد کرد. بدین ترتیب میراث شان کانری به هفت بازی فراموش نشدنی در نقش جیمز باند و یک جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در فیلم «تسخیرناپذیران» خلاصه شد. وی در مصاحبه‌هایش پس از بازنشستگی گفته که این دوره جذابیت‌های خاص خود را داشته و از آن لذت می‌برد.

۱۲. کامرون دیاز

کامرون دیاز از سوگلی‌های هالیوود بود که فیلم‌های موفق بسیاری داشته، اما بعد از اکران فیلم «آنی» در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که از هالیوود کناره‌گیری خواهد کرد. او یک سال پیش از بازنشستگی از بازیگری کتاب مشهوری به نام «کتاب بدن: بخور، بجنبان، درک کن و بدن فوق العاده‌ات را دوست داشته باش» نوشت که دومین کتاب پرفروش ماه مارس ۲۰۱۴ شد.

او سپس در سال کتابی در حوزه عمر طولانی با عنوان «کتاب طول عمر: علم پیر شدن، بیولوژی قدرت و مزایای زمان» را نوشت و بعد از آن اعلام کرد که برای تمرکز بر روی رابطه و ازدواج خود با بنجی مدن به کناره‌گیری از بازیگری نیاز داشته است: «فقط رفتم، واقعاً نمی‌توانم بگویم که برای خودم که هستم که چیزی سختی است که با آن مواجه شوید. فقط احساس کردم که نیاز دارم خودم را بسازم»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا