خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رنو وارد ایران می شود؟

اکوایران نوشت:

رنو دو خودروی خود را روانه بازار ایران می کند / آشتی کنان به سبک خودروساز فرانسوی

رنو قصد دارد داچیا لوگان و داچیا داستر را روانه بازار ایران کند. این دو خودرو پیش تر با نام های رنو ال ۹۰ و رنو داستر در دسترس متقاضیان قرار داشتند. خاطره خوب محصولات رنو هنوز زیر دندان مصرف کننده ایرانی قرار دارد. بنابراین حضور دوباره این محصولات می تواند خبر خوبی برای بازار خودرو باشد. 

این خودروساز فرانسوی سابق مونتاژ برخی از محصولات خود را نیز در خطوط تولید دو خودروساز بزرگ کشور دارد. همکاری رنو با ایران خودرو و سایپا برای خودروسازان ایرانی هم خوش یُمن بود. مدیران خودروساز توانسته بودند به کمک مونتاژ محصولات این خودروساز اروپایی علاوه بر عرضه محصولات اقتصادی و با کیفیت به مشتریان خود، میانگین کیفی سبد محصولاتی خود را نیز ارتقا دهند.

داچیا لوگان یا همان ال ۹۰ توسط خودروسازان ایرانی مونتاژ شد. تولید داچیا داستر یا رنو داستر اما به رغم تلاش های مدیران رنو برای تولید مستقل در ایران راه به جایی نبرد. این خودروی کراس اوور شهری به عنوان خودروی وارداتی در بازار کشور حضور داشت.

تحریم ها سبب شد تا رنو چمدان های خود را ببندد و به ناچار بازار خودروی کشور را ترک کند. این اقدام چندان به مذاق مدیران ارشد صمت خوش نیامد و آنها اعلام کردند چنانچه تحریم های صنعت خودرو لغو شود جواز حضور رنو را در بازار ایران تمدید نمی کنند.

این مساله شامل دیگر خودروساز فرانسوی حاضر در ایران یعنی پژو-سیتروئن نیز می شد. اما انتشار آیین نامه استاندارد برای ورود خودروهای دست دوم از سوی سازمان ملی استاندارد و قرار گرفتن نام پژو-سیتروئن و رنو در لیست محصولات کارکرده ای که می توانند در بازار خودروی کشور حضور داشته باشند، نشان می دهد سیاست گذار خودرویی مسیر تازه ای را انتخاب کرده است.

به نظر می رسد وزیر صمت جدید دولت سیزدهم مخالفتی با حضور دوباره دو خودروساز فرانسوی در بازار ایران ندارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا