خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیت‌الله مکارم: ساخت فیلم شمس تبریزی شرعاً جایز نیست

آیت‌الله ناصر مکارم، از مراجع تقلید در پاسخ به سوال جمعی از طلاب درباره فیلم شمس تبریزی تاکید کرد «با توجه به اینکه این کار سبب ترویج فرقه ضاله صوفیه می‌شود، شرعاً جایز نیست و باید از آن خودداری کرد»

ایسنا نوشت: در تاریخ ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۸جمعی از طلاب به آیت‌الله مکارم شیرازی نامه‌ای نوشته و از وی درباره ساخت سریال شمس تبریزی سوال کرده‌اند. وی در پاسخ به این سوال گفته با توجه به اینکه این کار سبب ترویج فرقه ضاله صوفیه می‌شود، شرعاً جایز نیست و باید از آن خودداری کرد.

فیلم شمس تبریزی تولید مشترک ایران و ترکیه است و به برشی از زندگی شمس و مولانا در شهر قونیه می‌پردازد. مهران برومند، تهیه کننده “مست عشق” است، فیلمنامه را فرهاد توحیدی و حسن فتحی نوشته‌اند و شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی و پارسا پیروزفر را به عنوان بازیگر نقش مولانا جلال‌الدین محمد بلخی انتخاب کرده بود.

بنا بر همین گزارش، طی فهرستی عوامل اصلی فیلم که جمعی از سینماگران ایرانی و ترکیه‌ای هستند نیز معرفی شدند:جانشین تهیه کننده: شهرام زاهدی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی پورصمدی، مدیر هنری: نیلوفر چامور، طراح گریم: ایمان امیدواری، سرپرست گروه کارگردانی: محمدرضا رستمی، دستیار اول و مدیربرنامه ریزی : فاتیح کُجا، مدیرتولید: تولگا توسون، طراح جلوه های ویژه میدانی: آیتکین یالچین، طراح بدلکاری: شاهین کاراکوش، سرمایه گذاران: شرکت سیماریا simarya film production) و شرکت ای. ان. جی(ENG yepim medya)).

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. تفاوت نظر بزرگی چون مرحوم نخودکی قدس سره یا از حاضران علامه حسن زاده رضوان الله علیه با آقای مکارم ، درباره تصوف و صوفیه ، نشان می دهد که : نشان اهل خدا عاشقی است، با خود دار / که در مشایخ شهر این نشان نمی بینم (حافظ) ، الا به ندرت

  2. چه شمس تبریزی ساخته شودوچه نساخته شود.تفاوتی نمیکندفعلا همه چیز مباح شده است…..به دیده خونین نوشته صورتحال…….کسی اشکهای مرحوم ایت الله مرعشی نجفی را نفهمید……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا