خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پزشکیان: اگر رهبری نبود، تندروها نمی گذاشتند

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: اگر پشتیبانی رهبر معظم انقلاب و نظارت ایشان بر مذاکرات لوزان نبود، تندروها ، جنگ طلب ها و آنها که از تحریم سود می برند نمی گذاشتند هرگز چنین نتایجی از مذاکرات به دست آید.
نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه مذاکره کنندگان در لوزان با پشتیبانی رهبر معظم انقلاب به این نتایج دست یافته اند، گفت: مخالفین داخلی نتایج نشست لوزان با اسراییل در یک صف قرار گرفته اند.
پزشکیان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با بیان اینکه نتایج نشست سوییس، ایران را از زیر مجموعه فصل7 شورای امنیت خارج کرد، افزود: مذاکره کنندگان برای اولین بار در تاریخ کشور توانستند غربی ها را مجاب و حقوق کشور را بدون خونریزی اعاده کنند.
وی با اشاره به اینکه رژیم غاصب صهیونیستی، نمایندگان سنای آمریکا و برخی در داخل کشور از نتایج نشست سوییس ناراحت هستند، تصریح کرد: مخالفین داخلی با اسراییل و مخالفان ایران در سنای آمریکا در یک صف قرار گرفته اند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطر نشان کرد: منافع برخی ها در اسراییل، سنا و داخل ایران در این است که دعوا و جنگ وجود داشته باشد تا همچنان عدم شفافیت و مشکلات فراوان بر کشور حاکم باشد.
وی با تاکید براینکه رهبر معظم انقلاب بر مذاکرات نظارت دارند، اظهار داشت: اگر پشتیبانی ایشان نبود و بر مذاکرات نظارت نداشتند، مذاکره کنندگان نمی توانستند به چنین نتایجی دست پیدا کنند.
وزیر اسبق بهداشت خاطرنشان کرد: در غیر این صورت افرادی که تندروی می کنند و خواهان جنگ طلبی هستند و از تحریم و عدم شفافیت سود می برند، هرگز نمی گذاشتند نتایجی در مذاکرات بدست آید.
پزشکیان تاکید کرد که رهبرمعظم انقلاب از دولت و روند مذاکرات حمایت می کنند ، ادامه داد: نتایج نشست سوییس باعث برداشته شدن تحریم ها و شفافیت در معاملات پولی و بانکی، خواهد شد . به همین دلیل تغییرات اساسی در مسایل اقتصادی کشور به وجود خواهد آمد و اتفاقاتی که در آینده رخ خواهد داد با گذشته قابل مقایسه نخواهد بود.
نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: ما در گذشته حتی نمی توانستیم با پول خودمان دارو و یا اجناس ضروری خریداری کنیم اما با نتایج بدست آمده، میدان بازی برای تیم هایی که می خواهند بازی کنند، باز می شود.
نماینده تبریز در مجلس، همچنین در گفتگو با آنا، با تأکید بر اینکه «دیپلماسی دولت قبل به هیچ قابل مقایسه با دیپلماسی دولت یازدهم نیست»، گفت: دولت یازدهم با شعار تدبیر و امید روی کار آمد و از روزهای آغاز به کار خود، سیاست آشتی با جهان را در پیش گرفت که موفق نیز بوده است.
مسعود پزشکیان درباره مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ در لوزان سوئیس که منجر به تفاهم سیاسی و انتشار بیانیه مطبوعاتی شد، اظهار کرد: اینکه وزیر خارجه کشور ما – که از سوی کشورهای غربی مورد تحریم‌های شدید هستیم – پشت میز مذاکره در مقابل شش کشور قدرتمند جهان می‌نشیند و از موضع عزت مذاکره می‌کند، دستاورد بزرگی برای ما محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه «مذاکره‌کنندگان کشورمان توانستند حریم و خطوط قرمز نظام را حفظ کنند»، با اشاره به نامه امیرالمؤمنین علی(ع) به مالک اشتر درباره مذاکره و صلح با دشمنان، خاطرنشان کرد: حضرت علی در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه به مالک اشتر می‌فرمایند:«وَ لَا تَدْفَعَنَّ صُلْحاً دَعَاکَ إِلَیْهِ عَدُوُّکَ» یعنی صلحی را که دشمن تو را به آن دعوت می‌کند هرگز دفع نکن.
دیپلماسی دولتی که بدترین و شکننده‌ترین تحریم‌ها را بر کشور ما تحمیل کرد، بیشترین ضرر اقتصادی در معاملات را برای ما ایجاد و کشورهای جهان را علیه ما بسیج کرد، به هیچ وجه قابل مقایسه با دیپلماسی دولت یازدهم نیست.
وزیر بهداشت دولت اصلاحات، ادامه داد: در جای دیگر این نامه حضرت می‌فرمایند: «وَ لَکِنِ الْحَذَرَ کُلَّ الْحَذَرِ مِنْ عَدُوِّکَ بَعْدَ صُلْحِهِ فَإِنَّ الْعَدُوَّ رُبَّمَا قَارَبَ لِیَتَغَفَّلَ فَخُذْ بِالْحَزْمِ وَ اتَّهِمْ فِی ذَلِکَ حُسْنَ الظَّنِّ » یعنی پس از آن که صلح کردی از دشمنت حذر کن و هیچ‌گاه با حسن ظن به دشمن نگاه نکن.
این نماینده مردم در مجلس، تأکید کرد: اینکه دولت یازدهم راه صلح با کشورهای جهان را در پیش گرفته است کار درستی است؛ اما اگر کاملا به طرف‌های مقابل دل ببندیم این اشتباه است و دولت نیز در راه خود با دقت و هوشیاری حرکت می‌کند.
پزشکیان با اشاره به دلواپسی برخی افراد نسبت به بی‌اعتمادی به آمریکا، گفت: این روش را هم که برخی می‌گویند «چون ممکن است آمریکا تقلب و نیرنگ کند نباید با آن مذاکره کرد» نیز اشتباه است. بالاخره دنیای کنونی، دنیای رقابت بر سر قدرت است و همه کشورها به فکر منافع خود هستند و در این رقابت هر طرف باید مراقب منافع خود باشد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، درباره مقایسه عملکرد دیپلماسی دولت یازدهم با دولت قبل، تصریح کرد: سیاست خارجی این دو دولت قابل قیاس با یکدیگر نیست. دیپلماسی دولتی که بدترین و شکننده‌ترین تحریم‌ها را بر کشور ما تحمیل کرد، بیشترین ضرر اقتصادی در معاملات را برای ما ایجاد و کشورهای جهان را علیه ما بسیج کرد، به هیچ وجه قابل مقایسه با دیپلماسی دولت یازدهم نیست.
وی با بیان این مطلب افزود: دولت تدبیر و امید از زمان روی کارآمدن با سیاست آشتی با جهان کار خود را آغاز کرد و درصدد لغو تحریم‌ها برآمده است.
پزشکیان در پاسخ به این سؤال که «مذاکره‌کنندگان سابق معتقد بودند با گفتمان انقلابی مذاکرات را پیش می‌برند، به نظرتان تا چه میزان در این مسیر موفق بودند؟» گفت: گفتمانی که منجر به فقر، فساد و اختلاس شد، اگر نام انقلابی‌گری به خود بگیرد، باید لغات را دوباره تعریف کنیم.
این نماینده ی اصلاح‌طلب مجلس در گفتگو با فارس نیز مذاکرات هسته‌ای را دستاورد بزرگی برای کشور توصیف کرد و گفت: توانستیم ضمن حفظ حقوقمان از تهمت‌هایی که علیه کشورمان بیان می‌شد، دور شویم.
مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، مذاکرات هسته‌ای را دستاورد بزرگی برای کشور توصیف کرد و گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کاری کرد که کشورمان در طول تاریخ بحث‌های مربوط به بند ۷ منشور ملل متحد بدون جنگ و خونریزی به موفقیت دست یابد.
وی اضافه کرد: می‌گویند کشورهایی که زیر بند 7 منشور ملل متحد رفتند هیچ کدام بدون جنگ و خونریزی نتوانستند از این بند رها شوند اما جمهوری اسلامی ایران با گفت‌وگو، صحبت و حفظ حق و حقوق هر ۲ طرف از این بند رها شد.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز با گفت‌وگو و رایزنی مسائل شفاف شده و کشورمان توانسته از وضعیت سابق خود دور شود، گفت: ما توانستیم ضمن حفظ حقوقمان از تهمت‌هایی که علیه کشورمان بیان می‌شد، دور شویم.
پزشکیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیست، خاطرنشان کرد: این موضوع بارها و بارها از سوی مقام معظم رهبری بیان شده و همگان بر آن اذعان دارند.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اینکه ما باید صلح بکنیم یک بحث است و اینکه ما باید هشیار باشیم بحث درستی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا