خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گسترش خدمات نت‌فلیکس به ایران

فرارو به نقل از بی.بی.سی نوشت:

سرویس پخش اینترنتی نت‌فلیکس از این پس در ۱۳۰ کشور دیگر، از جمله ایران، هند، کره جنوبی، ترکیه و روسیه نیز در دسترس خواهد بود.

رید هیستینگز، مدیر عامل نت‌فلیکس با اعلام این خبر گفته است که اکنون زمان آن فرا رسیده است که نت‌فلیکس در همه کشورها قابل دسترسی باشد.

او گفته است: “در جهان ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر از اینترنت استفاده می‌کنند که ۲ میلیارد نفر از آنها در کشورهای در حال توسعه اند. در سال ۲۰۰۰ این رقم ۴۰۰ میلیون نفر بود. چنین رشدی تکان دهنده است.”

سوریه، کره شمالی و شبه جزیره کریمه به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت آمریکا از خدمات نت‌فلیکس برخوردار نخواهند بود. آقای هیستینگز ابراز امیدواری کرده است که نت‌فلیکس در آینده خدمات خود را در چین هم ارائه کند.

شیوه استفاده از نت‌فلیکس به این گونه است که مخاطب با پرداخت حق اشتراک ماهیانه می‌تواند از مجموعه فیلم ها و سریال‌های موجود این شبکه به صورت نامحدود استفاده کند.

در سال ۲۰۰۷ نت‌فلیکس خدمات خود را از آمریکا به کانادا گسترش داد و طی سال های پس از آن در آمریکای لاتین، اروپا، استرالیا، نیوزلند و ژاپن هم قابل دسترس کرد.

این سرویس پخش اینترنتی فیلم و سریال در حال حاضر ۷۴ میلیون مشترک دارد که عمدتا ساکن آمریکا و اروپا هستند.

در سال ۲۰۱۵ سهام نت فلیکس تا بیش از ۱۴۰ درصد افزایش یافت.

در بیانیه نت فلیکس آمده است که جز انگلیسی، زبان‌های عربی، کره‌ای و چینی نیز به ۱۷ زبان موجود نت‌فلیکس اضافه خواهد شد.

دلیل اصلی فراگیرشدن نت‌فلیکس و رقبای آن نظیر آمازون، به خصوص در آمریکا، پرهیز مخاطبان از پرداخت پول بیشتر به شبکه های کابلی و ماهواره ای بوده است.

کارشناسان بر این باورند که سرویس های پخش اینترنتی فیلم و سریال، به ویژه نت‌فلیکس که اقدام به ساخت و پخش انحصاری سریال‌هایی نظیر Orange is the new black کرده است، تاثیر زیادی بر عادت‌های مخاطبان در تماشای محصولات تصویری گذاشته است.

در سال ۲۰۱۶ نت فلیکس ۳۱ سریال تازه را که خود تولید کرده است، پخش خواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا