خرید تور تابستان ایران بوم گردی

احتمال کاندیداتوری سعید جلیلی از بیرجند

احتمال کاندیداتوری سعید جلیلی، کاندیدای شکست خورده ی انتخابات سال 92 ریاست جمهوری در انتخابات مجلس 94 از حوزه ی بیرجند قوت گرفت.
به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، سعید جلیلی کاندیدای جبهه ی پایداری و منتخب آیت الله مصباح یزدی برای دوره ی قبل ریاست جمهوری، در ماه های اخیر به بیرجند که شهر پدری اوست رفته و سخنرانی کرده و حضورش در این شهر پررنگ شده است.
جریان جبهه ی پایداری که ریاست علی لاریجانی بر مجلس بارها مانع فعالیت آزادش شده، گزینه ی قدری در مجلس برای ریاست ندارد و سعید جلیلی برای مجلس آینده می تواند گزینه ی جدی این جریان باشد.
در روزهای اخیر شایع شده بود که جلیلی شاید از قم کاندیدا شود اما با توجه به حضور لاریجانی در این حوزه، شانس جلیلی در قم بسیار کم است.
در تهران نیز رای جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری بسیار پایین بود و احتمال رای آوری فهرست حامیان دولت در انتخابات مجلس در سال آینده وجود دارد. در حوزه ی مشهد، محل تولد جلیلی نیز حضور اصلاح طلبان و نیز حامیان قالیباف، رقابت را برای جلیلی سخت می کند.
اما بیرجند برای جلیلی وضعیتی متفاوت دارد. شهر پدری اوست، نسبت رای بیرجندی ها به احمدی نژاد بالا بود و در انتخابات پارسال هم روحانی در آنجا با تفاوت بسیار کم پیروز شد.
سعید جلیلی در بیرجند رقیب اصولگرا در حد و اندازه ی خودش ندارد، و به زعم پایداری ها حتی کاندیدای اصلاح طلبی که بتواند با او در آنجا رقابت کند بعید به نظر می رسد. بنابراین فرض این جریان، بر پیروزی صد درصدی جلیلی در بیرجند خواهد بود.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا