خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فرمانده ارتش: بسیاری از پیشرفت‌های نظامی قابل بازگویی نیستند

امیر موسوی، فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه بسیاری از پیشرفتهای نظامی قابل ارائه و بازگویی نیستند، گفت: اما همین اندازه که امروز می‌شود نشان داد، اعجاب انگیز و گاهی سخت باور جلوه می‌کند.

به گزارش ایسنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش ظهر سه‌شنبه در سی و دومین محفل انس پیش‌کسوتان جهاد و شهادت که در مسجد ولیعصر تهران برگزار شد، اظهار کرد: این روزها که در ایام گرامی‌داشت هفته دفاع و یادآوری سال‌های حماسه و شکوه و ایثار قرار داریم، به گذشته نگاهی می‌کنیم و با معیارهایی که از آن زمان داریم، به امروز خود هم نگاه می‌کنیم، به هر نکته‌ای که توجه می‌کنیم، هزاران بار سجده شکر را بر خود واجب می‌دانیم که در چنین دوران و چنین نظام و کشوری زندگی می‌کنیم و امروز شاهد سرافرازی کشور در سراسر دنیا هستیم.

وی بابیان اینکه «هشت سال جنگ نابرابر به برکت پایبندی ملت ایران و رزمندگان اسلام و با رهبری حضرت امام و لطف خدا با سربلندی به پایان رسید» خاطر نشان کرد: در این جنگ بر خلاف همه جنگ‌هایی که ثبت شده است یک وجب هم از خاک میهن اسلامی داده نشد.

فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه دفاع مقدس موجب گسترش پیام انقلاب و بیداری اسلامی و مقاومت شد، ادامه داد: در دفاع مقدس حق و نا حق و ظالم و مظلوم شناخته و شهیدان آن چراغ راه عالم و جانبازان نماد ایثار و خانواده شهدا و جانبازان نگهبان امانت پرارزش انقلاب اسلامی شدند. دفاع مقدس تبدیل به یک مکتب شد که درس‌های زیادی را به ملت ایران آموخت و موجب شد تا جمهوری اسلامی تبدیل به یک نظام مقتدر در منطقه شود.

سرلشکر موسوی گفت: دفاع مقدس موجب گسترش و آغاز بیداری اسلامی و شکل‌گیری مقاومت اسلامی شد. دفاع مقدس به یک مکتب تبدیل شد و درسهای زیادی به ملت ایران آموخت که با بکارگیری این آموزه ها، ملت ایران سرافراز و نظام به نظامی مقتدر و تاثیر گذار در منطقه تبدیل شد. این تجربه موجب شد تا ملت ایران بتوانند در مقابل توطئه های دیگر هم بایستند و امروز هم این باور و اعتقاد در سطح جهان تبدیل به یک الگو شده است.

وی در ادامه به بیان درس‌هایی از دفاع مقدس پرداخت و خودباوری و خوداتکایی را از جمله این درس‌ها عنوان کرد و افزود: ایران از دفاع مقدس آموخت که برای حفظ سربلندی باید روی پای خود بایستد و امید خود را به هیچ جایی خارج از مرزهای این کشور نبندد. این روحیه و باور موجب افزایش اعتماد به نفس ملت بزرگ ایران شد.

فرمانده کل ارتش با اشاره به اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: بسیاری از پیشرفتهای نظامی قابل ارائه و بازگویی نیستند، اما همین اندازه که امروز می‌شود نشان داد، اعجاب انگیز و گاهی سخت باور جلوه می‌کند. پیشرفت‌های امروز نیروهای مسلح مرهون همان سختی ها و ابتکارات دوران دفاع مقدس است.

وی درس دیگر دفاع مقدس را پایداری و مقاومت دانست و گفت: مقاومت و پایداری رمز سربلندی و عزت است. تحولات اخیر در عراق و سوریه نشان دهنده نهادینه شدن مقاومت در بین ملت‌های منطقه است و مردم منطقه به خوبی درک کرده اند که تنها راه رها شدن از شر قدرت‌های سلطه گر، مقاومت است. آمریکایی‌ها با گسترش تروریسم در عراق و سوریه تلاش زیادی را برای سرنگونی این دولت ها کردند و در یمن هم مرتکب فجایع بسیاری شدند، اما با هوشیاری مردم منطقه و الگو گیری آنها از درس‌های دفاع مقدس، دشمن را با شکست مواجه کردند. ان‌شاء الله این پیروزی ها تسریع کننده نابودی رژیم نجس صهیونیستی خواهد بود.

سرلشکر موسوی اظهار کرد: ما در دفاع مقدس به بهترین نحو ممکن ارزش وحدت و همدلی را درک کردیم و بیش از پیش به ارزش آرمانهای انقلاب اسلامی پی بردیم و شاید اگر دفاع مقدس نبود دشمنان موفق به استحاله ارزشهای انقلاب می‌شدند، اما به برکت انقلاب اسلامی است که دشمنان فهمیده‌اند دست درازی به مرزهای ایران عزیز سرنوشتی مانند صدام را در پی خواهد داشت. البته الان ما درگیر یک جنگ ترکیبی هستیم که راه پیروزی در آن مقاومت فعال هوشمندانه است. با همین راهبرد است که آثار شکست فشار حداکثری دشمن پیدا شده است.

فرمانده ارتش در پایان خاطر نشان کرد: اگر مردم مارا با همان سبک زندگی و سلوک انقلابی ببینند حتما محکم و مقاوم پای این انقلاب خواهند ایستاد. انتظار خانواده شهدا و رهبر انقلاب هم همین است که دوباره با هم عهد ببندیم که از آرمانهای انقلاب اسلامی دفاع خواهیم کرد و در سیره دفاع مقدس پایدار خواهیم ماند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا