خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«با خواسته‌های کارگران هپکو با زبان خشونت رفتار شد»

اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در حمایت از کارگران شرکت هپکو بیانیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن بیانیه که به امضای «حسن صادقی» رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری رسیده، به این شرح است:

در بخشی از این بیانیه آمده است:

برخورد قهرآمیز و امنیتی با خواسته‌ها و مطالبات صنفی کارگران مدتهاست که مذموم شده و مقاوله‌نامه و توصیه‌نامه‌های بین‌المللی هم نیز مؤکداً اعلام می‌کنند که با مطالبات صنفی کارگران نباید برخورد امنیتی کرد. متأسفانه طی سالهای گذشته، بارها و بارها شاهد بودیم که با خواسته‌های کارگران با زبان خشونت رفتار شده و آنها را به دلیل مطالبه حق و حقوق قانونی‌شان به زندان و شلاق محکوم کردند.

کارگران مظلوم و بی‌پناه هپکوی اراک که در ادامه سیاست خصوصی‌سازی دولت‌ها به این سرنوشت دچار شدند، وارث اقدامات نابخردانه مسئولان سازمان خصوصی‌سازی می‌باشند که امروز باید هزینه سوءتدبیر و سوءمدیریت‌ها را پرداخت کنند.

اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ضمن محکوم کردن ضرب و شتم، بازداشت، زندانی و محکوم کردن کارگران زحمتکش هپکوی اراک که طی سالهای جنگ تحمیلی دِین خود را نسبت به جنگ و کشور پرداخت کرده‌اند، از قوه محترم قضاییه و در رأس آن از شخص حجت الاسلام رئیسی می‌خواهد که ضمن ورود به موضوع نسبت به شناسایی خاطیان و مقصران اصلی، شرایط یک محاکمه عادلانه را فراهم کند تا عبرتی باشد برای آیندگان که اینگونه کارگران مظلوم را عامل حوادث ناخوشایند معرفی نکنند. همچنین از نیروی انتظامی و عوامل امنیتی انتظار داریم که سعه صدر و خویشتن‌داری پیشه کنند مبادا کارگران زحمتکش مورد ضرب و شتم قرار گیرند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا