خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دانشجویان علیه قوانین سختگیرانه جنسی به خیابان‌های اندونزی آمدند

دویچه وله گزارش داد: جاکارتا، پایتخت اندونزی، روز سه‌شنبه ۲ مهر (۲۴ سپتامبر) شاهد تظاهرات گسترده هزاران معترض بود. اغلب معترضان را دانشجویان تشکیل می‌دادند. این تظاهرات به خشونت میان پلیس و معترضان انجامید. پلیس جاکارتا روز چهارشنبه اعلام کرد که بیش از ۳۰۰ نفر در این درگیری‌ها مجروح شده‌اند که در بیمارستان‌های مختلف شهر تحت درمان قرار گرفته‌اند. به گفته او، از این تعداد ۲۶۵ آن‌ها دانشجو و ۳۹ تن نیروهای پلیس بوده‌اند.

برخی از مجروحان دست یا سرشان شکسته است و برخی مجبور به عمل جراحی شده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، پلیس ۹۴ نفر را نیز در ارتباط با این تظاهرات دستگیر کرده است. پلیس مدعی است که این افراد در تظاهرات “مرتکب اقدامات خشونت‌آمیز” شده‌اند.

محل این تظاهرات روز سه‌شنبه برگزار شد و تا نیمه شب ادامه یافت، در بیرون ساختمان پارلمان کشور بوده است. پلیس به روی تظاهرات‌کنندگان گاز اشک‌آور شلیک کرده و با آب‌پاش حمله کرده است.

در همین روز در بسیاری از دیگر شهرهای کشور نیز تظاهرات مشابه شکل گرفته است. دانشجویان می‌گویند که اعتراضات را ادامه خواهند داد.

جوانان به لایحه‌ای معترض‌اند که در صورت تصویب، بر اساس آن، رابطه‌ی جنسی پیش از ازدواج ممنوع خواهد شد و تا یک سال زندان در پی خواهد داشت. همچنین هم‌زیستی زن و مرد بدون ازدواج ممنوع خواهد شد و می‌تواند منجر به صدور حکم شش ماه زندان برای طرفین شود. سقط جنین در مواردی جز ضرورت پزشکی و در بارداری‌های بر اثر تجاوز، ممنوع و تا چهار سال زندان در پی خواهد داشت. همچنین “توهین” به رئیس‌جمهور، معاونش، “توهین” به نهادهای دولتی یا مذهبی و یا به نمادهای ملی ممنوع خواهد بود.

این طرح قرار بود روز گذشته به رای گذاشته شود اما بررسی آن به جمعه موکول شد.  با این‌همه گفته می‌شود هنوز نگرانی تصویب آن وجود دارد.

گفته می‌شود روز گذشته تنها در جاکارتا بیش از پنج هزار پلیس مستقر شده بوده است.

اکثریت مردم اندونزی را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا