خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پرداخت بدهی میلیاردی کارخانه با چک کارگر؟

کارمند شرکت سیمان کارون است، با بیمه‌ی کارگری. می‌گوید به بهانه‌ی همشهری صاحب کارخانه بودن دسته‌چک‌اش را گرفته‌اند و از چک‌های او دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان به بیمه چک داده‌اند و پاس هم نکرده‌اند و حالا او به خاطر یک همشهری، میلیاردی بدهکار است. برای دور کردنش از کارخانه علیه او جو راه انداخته‌اند و شایعه کرده‌اند که اختلاس کرده اما او حتی پول ندارد که حالا که دارند خانه‌ی سازمانی را از او می‌گیرند خانه‌ی جدیدی اجاره کند. بیمه هم فشار می‌آورد که چک‌هایش را به اجرا می‌گذارد.

اینها اظهارات یکی از کارمندان شرکت سیمان کارون است، او در مورد اتفاقاتی که حالا او را به یک بدهکار میلیاردی بدل کرده با انصاف نیوز به گفت‌وگو پرداخت؛ هرچند تلاش برای راستی‌آزمایی ادعاهای او با مسوولان کارخانه بی‌نتیجه ماند.

این کارمند به انصاف نیوز گفت: «من کارمند شرکت سیمان کارون مسجد سلیمان هستم و شانزده سال سابقه‌ی کار دارم، این کارخانه خصوصی است و برای یکی از بدهکاران بزرگ بانکی است، این آقا همشهری من است، سال گذشته شرکت ماجرایی در مورد معوقات پرداختی داشت که به یک سری اعتراضات منجر شد، بیمه‌ی کارگرها نه ماه عقب افتاده بود و حساب‌های شرکت به خاطر تخلفات مالی بسته بود، رییس اداره‌ی مالی وقت شرکت، با من صحبت کردند و از من خواستند به خاطر بسته بودن حساب شرکت و اینکه بیمه چک‌های شرکت را قبول نمی‎کند از چک‌ من برای پرداخت حق بیمه استفاده شود.

گفتند تو همشهری صاحب کارخانه هستی و از خودمانی با این حرف‌ها گولم زدند. از طرف دیگر همکارانم را می‌دیدم که همسر یا فرزندشان مریض بودند و دفترچه بیمه نداشتند، به خاطر اینکه بیمه‌ی آنها راه بیافتد چکم را در اختیار شرکت قرار دادم، از دسته چک من حدود دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان پول بیمه را به صورت اقساطی دادند که هنوز هیچکدام را پاس نکردند، سه میلیارد تومان هم چک برای آجر نسوز گرفتند که آن را پاس کردند، الان من یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار هستم و مدارک آن هم موجود است. من را به عنوان مدیر پشیبانی شرکت معرفی کردند و نامه‌ی آیین‌نامه‌ی پنجاه را که بازداشت اموال منقول و غیرمنقول است را به عنوان تعهد از من گرفتند. البته من از یک ماه قبل از اینکه چک را از من بگیرند مدیر پشتیبانی شده بودم.

دو ماه پیش جوی در شرکت راه انداختند و بدون هیچ سند و مدرکی گفتند که من اختلاس کردم و چهارده میلیارد تومان پول دزدیم که هیچکدام از اینها صحت ندارد. هروقت می‌خواهند کسی ار از خودشام دور کنند انگی به او می‌چسبانند و این انگ در بین کارگران می‌پیچد و دیگر اصلا نمی‌توان وارد کارخانه شد.

از طرف دیگر می‎گویند برو بشین خانه، حقوقت را می‌دهیم، ده پانزده روز است که می‌گویند خانه‌‌ی سازمانی که در اختیارم است را خالی کنم، از طرف دیگر بیمه به من زنگ زده و می‌گوید که چک‌هایم را به اجرا گذاشتند.

در مورد مدیرعامل قبلی یک سری انگ مالی مطرح کردند، چون من با او کار می‌کردم و مدیر اجرایی و پشتیبانی او بودم؛ به من تهمت می‌زنند که با او همدست هستم. با این تهمت‌ها می‌خواهند کاری کنند که دیگر به کارخانه نروم.»

پرداخت بدهی میلیاردی کارخانه با چک کارگر؟
چک پرداختی به بیمه
پرداخت بدهی میلیاردی کارخانه با چک کارگر؟
گزارش حسابرس شرکت مبنی بر استفاده از حساب شخص ثالث

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. با سلام و احترام خدمت مدیر مسئول سایت انصاف نیوز
    در مورد ابن به ظاهر کارمند کارخانه سیمان کارون که با مدرک دیپلم و استفاده از همین همشهری گری مدیر فنی یک کارخانه ۳۰۰ هزار تنی شد
    با همین همشهری گری محصولات کارخانه را با قیمت زیر بازار خریداری کرده …
    با استفاده از همین همشهری گری کلیه ضایعات و آهن آلات کارخانه را فروخته است
    با استفاده از همین همشهری گری شکایت با تحریک سهامدار اصلی شاکی چندین تن از کارشناسان و پرسنل کارخانه شده است و باعث اخراجی کارگری شده است که ۱۶ سال سابقه کار داشت و ی دختر با ناراحتی قلبی و چندین عمل داشت
    با استفاده از همین همشهری گری با سهامدار اصلی باعث شدند که کارخانه ورشکست شود در ضمن ایشان رفیق مدیر عامل سیمان که مدیرعامل هم پسر خاله فرزندان سهامدار اصلی و مدرک تحصیلی ش دیپلم بود
    خدا رو شکر اینها سال ها به کارگر ظلم و ستم کردند درنتیجه اعمال رفتارشان هست
    خواهشمند است نماینده انصاف نیوز جهت تحقیق در مورد عملکرد این کارمند به کارخآنه سیمان کارون مراجعه نماید…

    3
    6
  2. واقعا به ایشان ظلم شده و کارفرمای این کارمند میبایست به بی اخلاقی کاری خود پاسخ دهد . ومن فکر میکنم به دور از انصاف باشد که کسی که چنین کاری را برای اینکه مجموعه از هم نپاشد وکارکنان آنجا ، گرفتار مسائل و مشکلات درمانی نشوند ، شایسته تقدیر و اگر ظلمی هم به این شکل به ایشان شده رسیدگی شود ، و من امیدوارم کارفرمای ایشان که مجموعه بزرگی نزد انها تحت عنوان کارخانه سیمان مسجد سلیمان است . برای ایشان که روزی فداکاری برای مجموعه داشته ، در حال حاضر ، جبران ضرری بوجود امده را بنماید

    2
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا