خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معاون وزیر بهداشت:مسمومیت دانش آموزان قمی ناشی از ترکیبات شیمیایی در دسترس بود

عاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: پس از مسمومیت چندین باره دانش آموزان در مدارس قم، مشخص شد افرادی دوست داشتند که تمامی مدارس، به خصوص مدارس دخترانه تعطیل شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر یونس پناهی روز یکشنبه در نشستی خبری در مشهد افزود: مسمومیت دانش آموزان مدارس قمی ناشی از ترکیبات شیمیایی در دسترس بود از این رو عفونی و قابل انتقال به دیگران نیست.

وی که عضو اصلی کمیته علمی تخصصی بررسی این ماجرا نیز بوده است تصریح کرد: این موضوع با تاکید ویژه وزیر بهداشت، مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است و تاکنون مشخص شده، ترکیبات مواد شیمیایی، جنگی نیست و هیچ نشانه ای از مسری بودن ندارد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی گفت: دانش‌آموزان مسموم شده نیاز به درمان تهاجمی ندارند و درصد زیادی از عوامل شیمیایی دخیل در این مسمومیت پیشگیرانه است.

پناهی افزود: حفظ آرامش افراد مسموم در اولویت است چرا که برهم خوردن آرامش سبب ایجاد استرس، اضطراب و در نتیجه طولانی شدن روند بهبودی می شود.

وی با بیان این که ۲۵ درصد شرکت های دانش بنیان فعال کشور، در حوزه سلامت فعالیت می کنند گفت: در سطح کشور ۲۵ شبکه تحقیقاتی، ۶۹ پژوهشکده و بیش از ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی فعالیت می کند که به تحقیق و پژوهش روی موضوعات مختلف از جمله مساله جمعیت می‌پردازند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی گفت: ما به دنبال تولید علمی هستیم که منجر به ثروت و سرمایه بشود و اثرات بالای اجتماعی و اقتصادی داشته باشد و همواره بر این اعتقاد بوده ایم که باید از پژوهش‌ها و تحقیقاتمان در حوزه سلامت حداکثر استفاده را ببریم.

پناهی افزود: درصد قابل توجهی از دانشمندان کشور از دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و در این کلانشهر شرکت‌های توانمند زیادی هستند که دستگاه‌ها، ابزارها، ماشین‌ آلات و دیگر تجهیزات مورد نیاز حوزه سلامت را تولید می‌کنند.

نتایج قابل استنادی درباره علل بیرونی مسمومیت دانش‌آموزان قم در دسترس نیست

 بدنبال درج این خبر سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در گفت وگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا گفت: درباره مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در قم، به نتایجی دست یافته‌ایم و محرز است که این مسمومیت‌ها منشأ ویروسی یا میکروبی ندارد و عوارض آن زودگذر بوده است.

پدرام پاک‌آیین افزود: درباره علل بیرونی این مسمومیت‌ها هنوز نتایج قابل استنادی در دسترس نیست.

به گزارش ایرنا، سریال حوادث با علائم مسمومیت در مدارس قم بیش از ۲ ماه آغاز شده است و امروز نیز براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی قم تعدادی از دانش‌آموزان قمی با علائم مشکوک به مسمومیت در مراکز درمانی قم پذیرش شده‌اند.

روز نهم آذرماه امسال نخستین حادثه در یکی از هنرستان های قم، منجربه مسمومیت ۱۸ دانش‌آموز دختر قمی شد که همه این دانش‌آموزان با حضور عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدن

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا