خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هاشمی درباره ی شادی پس از لوزان: شادی ملت، سرمایه نظام است

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شادی و خرسندی مردم به دلیل تفاهم سیاسی در مذاکرات هسته ای را سرمایه ارزشمندی برای نظام، مسوولان و دولت دانست و گفت: باید خدا را شکر کنیم که توفیق ایجاد نشاط عمومی را به ما داده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، خانم شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و معاونین به همراه برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌ـ جمعی از اقشار مختلف مردم از استان‌های تهران، البرز و قم ـ استادان دانشگاه‌های سراسر کشور ـ مدیران شرکت ایران خودروـ بعضی از اعضای کانون وکلا و سردفتران ـ جمعی از علما، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه و گروهی از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی طی دو دیدار جداگانه، با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند و آغاز سال جدید را به وی تبریک گفتند.
 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدارها  با تبریک سال نو و تأکید بر حفظ و تقویت سنت دیرین ایرانیان در دید و بازدید‌های نوروزی، برگزاری انتخابات در سال جاری را برای نظام بسیار مهم دانست و گفت: براساس تعالیم دینی، قانون اساسی و اصول دموکراسی، نقش مردم برای دخالت در انتخاب سرنوشت خویش، از اولویت سیاست‌های کلی، برنامه‌ریزی‌ها و اجرائیات در نظام اسلامی است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بیانیه هسته‌ای را نقطه آغاز یک راه نسبتاً مشکل تا رسیدن به تفاهم عملی خواند و گفت: مطمئناً لابی‌های صهیونیست هر کاری را می‌کنند تا بتوانند وقفه‌ای در امضای نهایی مذاکرات ایجاد نمایند و از این طریق بر دروغ پردازی‌های خویش در خصوص ایران‌هراسی و تشدید ایران ستیزی ادامه خواهند داد.
وی پذیرش رسمی ایران به عنوان یک کشور دارای دانش هسته‌ای و عضو باشگاه هسته‌ای را یکی دیگر از شاخص‌های بیانیه لوزان دانست و گفت: براساس قوانین بین‌المللی، آژانس هسته‌ای باید به ایران کمک کند تا مراکز هسته ای خود را براساس دانش و تکنولوژی جدید به روز نماید.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به کسانی که در داخل اظهار نگرانی می‌کنند، گفت: دانش هسته‌ای در فکر و اندیشه فرزندان دانشمند این مرز و بوم است و اینها سرمایه‌هایی هستند که همیشه خواهند ماند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، شفاف سازی را سیاست همیشگی جمهوری اسلامی در 35 سال گذشته دانست و گفت: چون استفاده صلح آمیز از مواهب دانش هسته‌ای را حق خود می‌دانیم، پنهان کاری نداریم و خیلی شفاف و صریح می‌گوییم ساختن بمب هسته‌ای، قتل عام مردم و نابودی زمین از نبات و جانداران را حرام و استفاده از مواهب هسته ای در پزشکی، کشاورزی و دیگر ابعاد زندگی را حق ایرانیان و تلاش برای زمینه‌سازی آن را وظیفه مسؤولان جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خویش با ابراز تأسف از اوضاع نابسامان بعضی از کشورهای اسلامی و شدید اختلافات مذهبی مسلمانان، گفت: جای تعجب است که پیروان مهربان‌ترین پیامبر تاریخ، با تحریم دشمنان اسلام که سعی در ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی دارند، همدیگر را می‌کشند و به آن افتخار می‌کنند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری آیاتی از قرآن کریم که بر گفت‌وگوی با پیروان اهل کتاب و پرهیز از نزاع تأکید دارند، گفت: اختلاف نظر خوب است که باعث روشن شدن حقایق می‌شود و آنچه همگان از آن منع شده‌اند، نزاع است که جامعه را فشل و دشمنان را بر مسلمانان مسلط می‌نماید.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر نقش وحدت، به ویژه در استحکام پایه‌های نظام، به همدلی و همزبانی مردم در سال 57 در مقطع اعتصاب عمومی و به ویژه اعتصاب شرکت نفت اشاره کرد و گفت: رژیم پهلوی همه عوامل داخلی و خارجی قدرت را داشت، اما وحدت مردم پنجه‌های آهنین ساواک را شکست.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا» به مصادیق علمی و امروزی این آیه در سه مقطع پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و شرایط امروز اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه تأکید می‌نماید که راه‌های متعددی برای هدایت و راهنمایی مبارزان و مجاهدان قرار داده است.
وی با تشریح مواهب الهی و مصادیق نصرت الهی، در مقطع پذیرش قطعنامه 598 و سرنوشت ذلیلانه دشمنان داخلی و خارجی مردم ایران، گفت: تحقق وعده‌های خداوندی در پاسخ به این سؤال روشن و آشکار است که حامیان خارجی حزب بعث کجایند؟! سرنوشت صدام چه شد؟! منافقین که ستون پنجم دشمن بودند، چگونه زندگی می‌کنند؟!
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ترسیم روند مانع تراشی‌های غربی‌ها و آمریکا در مسیر حرکت علمی و دانش هسته‌ای ایران، شرایط فعلی را مصداق عملی آیه « وإن جنحوا للسلم فاجنح لها» دانست و گفت: ایران در دوره‌های متعدد به پیروزی‌های نظامی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی رسیده و این نشان از حقانیت ایران است.
در آغاز این دیدارها خانم دکتر شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ـ حجت‌الاسلام والمسلمین قدس محلاتی، حجت‌الاسلام والمسلمین آهنگران(فرزند آقای صادق آهنگران) حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صدوقی، دکتر علیرضا منادی و چند نفر دیگر از اقشار مختلف مردمی، با تبریک سال نو و توافقات هسته‌ای و نزولات آسمانی، خواستار توفیقات روزافزون نظام اسلامی و مسؤولان آن شدند.
گزارش عید دیدنی 4 وزیر دولت با هاشمی
وزرای دادگستری ، ورزش و جوانان،  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اطلاعات به همراه معاونین، استاندار البرز، دکتر اردکانیان، مسؤول امور آب سازمان ملل و جمعی از مسؤولان و مدیران سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌ها به صورت جداگانه به دیدار نوروزی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در هر یک از این دیدار‌ها، با تبریک سال نو، به ملاقات‌های متعدد نوروزی امسال از شنبه، هشتم فروردین تا امروز اشاره کرد و گفت: آنچه در تمام این دیدارها از گروه‌های متعدد مردمی و مسؤولان دیدم، اهمیت مذاکرات هسته‌ای و نقش آن در توسعه کشور بود، به گونه‌ای که پس از تفاهم و صدور بیانیه ، شاهد نشاط و شادابی در همه گروه‌ها بودیم.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بارش نسبی باران و توافق هسته‌ای و تقارن آن با آغاز سال را لطف خداوندی برای سعادت دانست و افزود: توافق غربی‌ها و آمریکا با ایران در لوزان، اجر صبر مردم ایران در سال‌های طولانی جهاد و مقاومت در مقابل تحریم‌های با سابقه است.
وی حفاظت از این دستاورد را مهم خواند و گفت: اگر چه تا توافق نهایی سه ماه مانده، ولی می‌بینید که موجی از امیدواری حتی کشورهای غربی را برای گسترش روابط با ایران فرا گرفته است.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی،  پرهیز از سطحی نگری و دامن نزدن به مواضع شعاری را شرط ادعای تلاش برای افزایش آگاهی مردم از مفاد توافقات هسته‌ای دانست و گفت: تیم هسته‌ای ایران با هدایت و حمایت‌های رهبری و پشتیبانی‌های مردم از حقوق ایران دفاع کرده‌اند که عملکرد آنان در 18 ماه گذشته قابل تقدیر است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در دیدار وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اطلاعات، از عملکرد مثبت دو وزارت‌خانه در دولت تدبیر و امید تقدیر کرد و گفت: آقایان علوی و دکتر هاشمی و معاونین و همکاران آنها امنیت روانی و درمانی مناسبی در کشور حاکم کرده‌اند که امیدواریم در سال جدید هم رشد داشته باشد.
وی با یادآوری شرایط کشور و اوضاع سیاست خارجی ایران در سال‌های گذشته و مقایسه آن با شرایط فعلی، بر اهمیت استفاده از فرصت‌ها تأکید کرد و با یادآوری نصایح آیت‌الله بروجردی در سال‌های طلبگی، گفت: سنت خداوند است که فرصت‌هایی را برای بندگانش ایجاد می‌کند و عاقلان و هوشیاران باید از فرصت‌ها درست استفاده کنند. «اِنَّ لِرَبِّکُمْ فی أیّامِ دَهْرِکُمْ نَفَحاتٌ ألا فَتَعَرَّضُوا لَها…»
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تمایل کشورهای اروپایی به ایجاد روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با ایران را براساس برداشت درست سیاسی توصیف کرد و گفت: با سالها تجربه، پی برده‌اند که ایران در تحریم‌ها ساخته می‌شود و مصداق آن، امنیت کامل ایران در منطقه‌ای است که شعله‌های جنگ در اکثر کشورها فروزان است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تحلیل سخنان رئیس جمهور آمریکا درباره ایران، گفت: براساس عقل سیاسی متوجه شد که مخالفت و مبارزه با ایران، مشت بر سندان است و راه درست، مذاکره می‌باشد.
وی افزود: قدرت‌های جهانی وقتی همدلی و همزبانی مردم و مسؤولین جمهوری اسلامی را دیده‌اند، به دوستان عرب خویش سفارش کرده‌اند که به جای ایران هراسی، از نارضایتی مردم خود بترسند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصبانیت رژیم جعلی صهیونیستی را به خاطر افزایش اعتبار بین‌المللی ایران دانست و گفت: در کنار مکتب اهل بیت(ع)، منابع داخلی، نیروی انسانی تحصیلکرده و مردمی آگاه، اعتماد بین‌المللی به نظام اسلامی، سرمایه‌ای ارزشمند برای ایران است که باید از آن در جهت پیشرفت و شکوفایی کشور استفاده کرد.
در آغاز این دیدارها، آقایان دکتر محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان ـ دکتر رضا اردکانیان، مدیر دانشگاه آب سازمان ملل در ژنو ـ آقای سید حمید طهایی، استاندار البرز ـ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علوی، وزیر اطلاعات ـ آقای دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تبریک سال نو، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های وزارتخانه‌ها و مسؤولیت‌های خویش ارائه کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین آقای مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری نیز در ملاقات جداگانه شرایط موجود را، نتیجه لطف و فضل خداوند دانست و پیشنهادات جدیدی برای تکمیل سیاست‌‌های کلی انتخابات به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ارائه کرد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا