خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دبیر: محمد بنا و غلامرضا محمدی تا المپیک می‌مانند

«علیرضا دبیر»، رییس فدراسیون کشتی با تاکید بر این‌که محمد بنا و غلامرضا محمدی، سرمربیان تیم ملی کشتی فرنگی و آزاد تا المپیک به کارشان ادامه می‌دهند، گفت: به آنها اعتماد و اعتقاد دارم و از آنها خواسته‌ام برنامه‌شان را تا المپیک ارائه کنند.

به گزارش ایسنا، علیرضا دبیر درباره مطرح شدن بدهی ۵۰ میلیاردی فدارسیون کشتی گفت: این رقم بدهی ۵۲ میلیارد تومان بود و بهتر است وارد آن نشویم، چرا که ممکن است به مذاق برخی‌ها خوش نیاید. این میزان بدهی در دفاتر مالی فدراسیون ثبت شده و این نیست که کار من و نایب رییس فدراسیون باشد. قبلا به مجمع این بدهی‌ها اعلام نمی‌شد اما ما واقعیت را به اعضای مجمع فدراسیون گفتیم.

رییس فدراسیون کشتی درباره عملکرد تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی قزاقستان گفت: برآورد من کسب یک سهمیه المپیک در آزاد و یک سهمیه در فرنگی بود. حسن یزدانی فقط یک حریف در دنیا دارد که آن هم کشتی‌گیر آمریکایی است خود او هم او را می‌داند. ما دوست داریم کشتی‌گیر آمریکایی به المپیک نرسد اما اگر بیاید باید برای بردن او برنامه داشته باشیم. او قبلا دوبار موفق به شکست یزدانی شده بود و باید با برنامه کار کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در کشتی آزاد ما سه کشتی‌گیرمان شامل مصطفی حسین‌خانی، رضا یزدانی و پرویز هادی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم که هرکدام از این‌ها می‌توانستند برای ما مدال آور باشند. دومین سهمیه المپیک ما در کشتی آزاد توسط رضا عطری به دست آمد که واقعا بیشتر از خودش کشتی گرفت. او در این مسابقات سه برنده خود را شکست داد که کار سختی بود. اگر حواسش را جمع می‌کرد واقعا شایسته رسیدن به فینال بود.

دبیر با اشاره به نتایج کشتی فرنگی اظهار کرد: در کشتی فرنگی به شخصه فکر می‌کردم فقط گرایی سهمیه المپیک بگیرد اما منجزی هم در سنگین وزن مقابل حریف روس غیرت کرد و کشتی را برد. نجاتی ستاره ما در مسابقات جهانی چه در کشتی آزاد و چه در فرنگی بود. او به تمام معنا کشتی را بلد و نقصی ندارد. گرایی که فکر می‌کردم راحت سهمیه بگیرد کشتی خود را پنج بر پنج برد این واقعیت کشتی ماست و باید خیلی بیشتر از اینها کار کنیم.کار سختی برای سهمیه باقی‌مانده داریم اما اعتقاد نداریم که نمی‌شود سهمیه‌های باقی‌مانده را گرفت.

رییس فدراسیون کشتی با تاکید بر این‌که المپیک میدان سختی برای کشتی ایران خواهد بود، گفت: مسابقات جهانی قزاقستان نشان داد کشتی ما از دنیا عقب است. کشتی آزاد روسیه ۹ مدال در مسابقات جهانی گرفت که پنج مدال آن طلا بود. برخی دوستان کشتی ایران را با روسیه مقایسه می‌کنند، چرا ما باید خودمان را با روسیه قیاس کنیم؟ روسیه قدرت کشتی جهان است و ما باید تلاش زیادی کنیم تا به آنها برسیم.

وی خاطر نشان کرد: درست است که در چند سال گذشته نتوانستیم نتایج خوبی بگیریم، اما با کار منطقی و دور از استرس و حاشیه می‌توانیم کارهای خوبی انجام دهیم. ما تمام تلاشمان را برای موفقیت در المپیک به کار می‌گیریم و اینگونه نیست که مردم فکر کنند از کار دلسرد شده‌ایم.

رییس فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود به وزیر ورزش و رییس کمیته المپیک قول دو مدال را در بازی‌های المپیک توکیو داده است، اظهار کرد: من برای مدال المپیک هیچ قولی به وزیر ورزش و رییس کمیته المپیک ندادم نه چیزی در این باره نوشتم و نه حرفی زدم. نمی‌توانیم نتایج المپیک را پیش‌بینی کنیم اما به این تیم امیدواریم. حسن یزدانی توجیه شده و می‌داند در میدانی مثل المپیک چه‌طور کشتی بگیرد. کار سختی داریم اما با تمام توان تلاش می‌کنیم.

دارنده مدال‌های جهان المپیک در پاسخ به این سوال که آیا حامی مالی پیشین فدراسیون کشتی قصد همکاری با فدراسیون او را دارد یا خیر، گفت: از طرف ما هیچ چیزی نقض نشده است. بعد از آنکه مسئولان قبلی رفتند قراردادمان تمدید نشده در دوره دو سرپرست قبلی حامی مالی کمک‌های به کشتی داشته است اما از دوره‌ای که من آمده‌ام هیچ کمکی نداشته‌اند. ما بر سر مبلغ قرارداد جلسه داشته‌ایم و گفتند با این قرارداد نمی‌توانیم کار کنیم، چرا که این قرارداد برای شش سال پیش است، زمانی که دلار ۳۰۰۰ تومان بود اما حالا به ۱۲ هزار تومان رسیده است. با این وجود و با توجه به این‌که قراردادی نداشتیم اما به قراردادمان عمل کردیم و از لوگوی این بانک استفاده کردیم. ما گیر هستیم و در هر صورت چه ادامه بدهیم یا ندهیم باید بگویم حامی مالی به فدراسیون قبلی کمک زیادی کرد. باعث افتخارمان است که بتوانیم این همکاری را ادامه بدهیم. حال چه در خدمتشان باشیم و چه نباشیم باید به خاطر کمک‌شان به کشتی تشکر کنم.

به گزارش ایسنا، دبیر در ادامه درباره ادامه همکاری با غلامرضا محمدی و محمد بنا سرمربیان تیم‌های کشتی گفت:‌ من با کسی تعارف ندارم اگر قرار بود با دوستان کار نکنم نفر خودم را معرفی می‌کردم دوستان به کارشان ادامه خواهند داد چرا که به آنها اعتماد و هم اعتقاد دارم. با محسن کاوه مدیر تیم‌های ملی آزاد هم صحبت کردم و قرار شد با غلامرضا محمدی بیایند و برنامه‌شان را تا المپیک بدهند منتظریم کادر فنی کشتی فرنگی این کار را انجام بدهند. ما فقط ۱۰ ماه تا المپیک زمان داریم، نه من می‌توانم برای بالادستی‌ام ناز کنم چرا که وزیر ورزش کار را به دست من سپرده و باید تلاش کنم. برای مربیان تیم ملی آرزوی موفقیت دارم و انشاالله از آنها حمایت می‌کنیم و در خدمتشان خواهیم بود.

وی درباره برنامه خود برای عضویت سوریان در هیات رییسه اتحادیه جهانی، گفت: به حمید سوریان برای بحث حضور در اتحادیه جهانی اصرار کردم و او هم مدام می‌گفت خودت برو اما ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که سوریان عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی شود. در این باره سفری هم به مسکو داشتیم و جلسات خوبی هم برگزار کردیم. سوریان ۲۰ روز دیگر به مجارستان می‌رود هرچند که هنوز می‌گوید خودت برای حضور در اتحادیه جهانی اقدام کن . ما به راحتی پست عضویت در هیات رییسه اتحادیه جهانی را از دست دادیم این پست به قدری مهم است که اگر دو سوم وقتمان را هم کار کنیم تا آن را به دست آوریم باز هم کم است. در قزاقستان در چند کشتی سر بچه‌های ما را بریدند اما اگر در اتحادیه عضو بودیم این‌طور نمی‌شد. ای کاش این پست را راحت از دست نمی‌دادیم.

دبیر ادامه داد: در قزاقستان با خیلی از مسئولان کشتی کشورهای مختلف صحبت کردم حتی در فرودگاه به طور اتفاقی با مسئولان اتحادیه جهانی روبه‌رو شدیم که سه ساعت با آنها جلسه داشتم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مباحث فنی ورود می کند یا خیر، گفت: قطعا سرمربیان تیم‌های ملی مباحث فنی را جلو می‌برند و خودشان هم باید پاسخگو باشند در کشتی فرنگی اگر بخواهند از سوریان مشورت بگیرند می‌توانند این کار را انجام دهند در کشتی آزاد هم محبت دارند و هر وقت مشورتی خواستند در خدمتشان هستم، اما این به این معنا نیست که در کارشان دخالت کنم. غلامرضا محمدی خودش اهل فن است و مربیگری را می‌داند. فکر نکنیم هر کسی مدال جهان المپیک دارد حتما باید سرمربی بشود. مربیگری یک حرفه است و کشتی‌گری یک حرفه دیگر. همان‌طور که فدراسیون کشتی هم نباید حتما یک قهرمان باشد بلکه باید به علم مدیریت آشنایی داشته باشد. ما مربی جوانی مثل روح‌الله میکائیلی را در قم داریم که سه شاگرد او در رده‌های سنی موفق شد امسال مدال جهانی بگیرند اما او کجاست؟ آیا این عدالت است؟ برنامه ما این است که از مربیان باشگاهی و سازنده در تیم‌های ملی استفاده کنیم.

دبیر ادامه داد: مثلا ما داوران خوبی داریم اما تا مدرس اتحادیه جهانی نشویم و در این اتحادیه عضو نداشته باشیم تا ما را کمک کند نمی‌توانیم جایگاه خوبی به دست آوریم. کسی که می‌گوید من کشتی را دوست دارم باید در عمل نشان دهد نه این‌که در حد حرف باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسی را مقصر از دست رفتن کرسی ایران در هیات رییسه اتحادیه جهانی می‌داند، گفت: اجازه دهید دنبال مقصر نگردیم برای رسیدن به این کرسی هزینه‌های زیادی شد که اسناد آن نیز موجود است دوستان کار خوبی هم کردند که توانستند با صرف هزینه این پست را بگیرند، اما ای کاش آن را به راحتی از دست نمی‌دادیم. وقتی من با رییس شورای آسیای کشتی جلسه داشتم گفت کرسی خود را به راحتی از دست دادید. برخی دوستان مدال‌آور توقع داشتند آنها را برای اتحادیه جهانی معرفی کنم اما سوریان علاوه بر این‌که جزو قهرمانان بزرگ دنیا محسوب می‌شود تحصیلات عالی در مدیریت نیز دارد. ضمن این‌که او محبوب است و در همه مسابقات جهانی مردم قزاقستان و مربیان و کشتی‌گیران دیگر کشورها استقبال خوبی از او داشتند. حمید سوریان شاه‌مهره بازی است او به من فشار آورد که من کاندید شوم اما من کار زیادی در فدراسیون دارم و باید تلاش کنیم تا کشتی را از این وضعیت درآوریم و به همین خاطر از سوریان خواستم که قبول کنند البته او هم باید وقت بگذارند. حتما در ادامه به کشورهای مختلف مثل قطر، بلغارستان و روسیه می‌رویم و رایزنی می‌کنیم. باید این کارها را انجام دهیم. شاید اگر عضو اتحادیه بودیم در مسابقات جهانی مدال‌های بیشتری می‌گرفتیم.

به گزارش ایسنا، دبیر که در برنامه تلویزیون رکورد حاضر شده بود با تشکر از وزیر ورزش و محمدرضا داورزنی گفت: دوستان لحظه به لحظه وضعیت تیم را در مسابقات جهانی رصد می‌کردند به هرحال بحث‌هایی که در خصوص رژیم اشغالگر قدس وجود داشت باعث شد با حساسیت این موضوعات را پیگیری کنند. مدیرکل حراست وزارت ورزش هم در قزاقستان حضور داشت و خیلی هم در مواقعی کمک‌کار ما بود از صالحی امیری هم تشکر ویژه می‌کنم که به خاطر جلسه‌ای که در قزاقستان داشتند در کنار تیم و بچه‌ها حاضر شد و جلسه بسیار خوبی نیز با رییس و نایب رییس اتحادیه جهانی داشت.

دبیر درباره برنامه‌ریزی برای برگزاری لیگ کشتی آزاد و فرنگی گفت: ما در آزاد هفت تیم و در کشتی فرنگی نیز هشت تیم خواهیم داشت. ابتدا این را بگویم که انتخابی تیم ملی باید باشد را حتما قبول دارم هرچند که امسال سال المپیک است و آرام جلو می‌رویم. امثال من حیدری و جدیدی هر کدام‌مان از انتخابی گله داشتید و گله داشتیم که حق‌مان خورده شده است این موضوع باید یک بار برای همیشه جمع شود نباید قانونی بگذاریم که بعدا مجبور شویم که ماده و تبصره به آن اضافه کنیم. زمانی است که انتخابی می‌گذاریم بعد معلوم نیست که نفرات تیم ملی چه‌طور انتخاب می‌شوند خوب در این حالت برای چه باید انتخابی برگزار کنیم؟ ما برای این‌که یکی از ملزومات انتخابی همین مسابقات لیگ است ما برای این‌که اسپانسرها انگیزه حمایت مالی داشته باشند مسابقات لیگ را در هفت – هشت هفته برگزار می‌کنیم اجازه دادیم کشتی‌گیران خارجی هم به لیگ بیایند لیگ هم برای اقتصاد کشتی و هم برای ورزشکارانمان خوب است اما اگر خوب مدیریت نشود به ورزشگاه لطمه می‌زند. امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد برگزاری لیگ باکیفیتی باشیم.

رییس فدراسیون کشتی درباره معطلی بیش از اندازه کشتی‌گیران در مسیر برگشت به ایران در فرودگاه مسکو و این‌که عنوان شد حتی ورزشکاران بر روی زمین خوابیدند و اما سوریان نایب رییس فدراسیون در هتل فرودگاه اسکان داشته است، گفت: ما برای رفتن به قزاقستان از مربیان تیم ملی تاریخ اعزام گرفتیم ما دو راه پروازی یکی از ترکیه و دیگری از مسکو داشتیم آن تاریخ که مربیان تیم ملی مدنظرشان بود با پرواز مسکو جور در می‌آمد در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که از مسکو به قزاقستان برویم. دیدیم که در پرواز برگشت ۱۲ ساعت در فرودگاه مسکو معطل خواهیم شد، اما در نهایت از مسکو عازم قزاقستان شدیم. به همه بچه‌ها هم پول تو جیبی دادیم و به مدال‌آوران هم پای سکو پاداش‌شان را از سوی فدراسیون پرداخت کردیم.

وی با اشاره به حواشی به وجود آمده در خصوص اسکان حمید سوریان در هتل فرودگاه مسکو، اظهار کرد: من در دوران قهرمانی نمی‌توانستم خوب بخوابم و اگر خوب می‌خوابیدم شاید مدال‌های بیشتری می‌گرفتم اما حمید سوریان در دورانی که کشتی می‌گرفت خیلی خوب می‌خوابید او در فرودگاه مسکو هم ساعتی ۱۰ یا ۲۰ دلار از جیب خودش داد و دو تا سه ساعت در صندلی‌های مخصوص فرودگاه استراحت کرد اصلا بحث هتل در میان نبود. زمانی مشکلاتی سهوی به وجود می‌آید اما یک زمان است که عمدی در کار است الان قرار است تیم امید ما به مجارستان برود هماهنگ کردیم سرپرست تیم ملی یک روز جلوتر برود تا کارهای مربوط به هتل و غیره را انجام دهند چرا که کشتی فرنگی ما واقعا در کشتی جهانی قزاقستان اذیت شد و جا دارد از آنها عذرخواهی کنم و انشاالله جبران می‌کنیم. ما باید سرپرستی به کار بگیریم که هم زبان بداند و هم اخلاق و روابط عمومی خوبی داشته باشد دنبال این موضوع هستیم سوریان نیز یکی دو نفر را پیشنهاد داده است.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به این سوال که آیا پیش از حضور در فدراسیون در جریان بدهی‌های فدراسیون کشتی بودید یا خیر، گفت: هیچ کس نمی‌تواند بگوید که خادم برای کشتی زحمت نکشیده است او از زن و بچه و زندگی‌اش زده تا به کشتی کمک کند البته حتما نقایصی هم در کار بوده است بنی‌تمیم هم زحمت زیادی کشید بعد از این نیز بهروز نعمتی آمد که او هم زحمت کشید اما خیلی وارد ریز مسائل نشد. خزانه‌دار قبلی فدراسیون از آنجا که محرم راز فدراسیون قبلی بوده همه چیز را نمی‌توانسته بگوید من فکر می‌کردم بدهی فدراسیون تا ۱۰ میلیارد تومان است اما وقتی ورود کردیم دیدم خیلی بیشتر است ما فقط ۲۷ میلیارد تومان بدهی مالیاتی داریم که تا ۱۵ میلیارد تومان آن قابل بخشش است و در حال مذاکره هستیم. هشت – ۹ میلیارد تومان هم به آژانس هواپیمایی بدهکاریم. بودجه فدراسیون کشتی مثل شیپور، ورودی کم و خروجی زیادی دارد البته ما شرایط کشور را هم باید ببینیم چرا که همه در یک کشتی قرار داریم من نمی‌توانم به وزیر ورزش فشار بیاورم که سریع به من پول بدهند من هم نباید تا المپیک ناز کنم ما در بحث اسپانسر دچار مشکل هستیم اگر قرار باشد در خدمت دوستان قبلی باشیم حتما با افتخار در خدمت‌شان خواهیم بود با اعداد و ارقام قبلی کشتی نمی‌چرخد، مثلا ما مسابقات آسیایی در تایوان را داریم که هزینه رفت و برگشت تیم دو میلیارد تومان می‌شود آن هم برای مسابقه‌ای که ارزشی ندارد ما خیلی از ناجوانان را تا ۱۶ سالگی نابود می‌کنیم کما این‌که اکثر مدال‌داران ما اصلا در رده نوجوانان عنوانی نداشتند به همین خاطر ما اعتقادی به مسابقات نونهالان نداریم ضمن این‌که هزینه آن را هم نمی‌توانیم پرداخت کنیم.

دبیر در پاسخ به این سوال که چرا در کشتی آزاد نفرات با قانون انتخابی انتخاب می‌شوند اما در فرنگی با نظر کادر فنی کشتی‌گیران انتخاب شدند که این موضوع ترک اردو از سوی سه فرنگی‌کار تیم ملی را به همراه داشت گفت:‌اولا بگویم در همان ابتدای کار گفته‌ام به هیچ عنوان در نحوه انتخاب کشتی‌گیران دخالت نمی‌کنم. اما در بحث کشتی فرنگی کادر فنی اعلام کرد مسابقه انتخابی در گرجستان می‌گذارند و کشتی‌گیران را به تورنمنت گرجستان اعزام می‌کنند. این موضوع را هم اعلام کردند دو سه کشتی‌گیر ظاهرا گفتند دچار ضرب‌خوردگی هستیم و نمی‌توانیم کشتی بگیریم که بنا هم به آنها می‌گویند اگر ضرب‌خوردگی دارید پس در مسابقات جهانی هم نمی‌توانید کشتی بگیرید بنابراین این فرصت به آنها داده شد که کشتی بگیرند. باور من این است که انتخابی تیم ملی باید باشد البته شاید در المپیک کژدار و مریض پیش رویم اما این موضوعی است که باید همه بدانند که چه انتخابی ملاک خواهد بود اما در مقابل کشتی‌گیری مثل حسن یزدانی نباید طوری باشد که با همه ایران کشتی بگیرد. از سوی دیگر این طور هم نباشد که یک سال به خانه‌اش برود و فکر کند حتما برای تیم ملی انتخاب می‌شود. ما باید سیستمی را پیاده کنیم که درست و منطقی باشد و هرسال مجبور نباشیم ما دو تبصره برای آن بگذاریم.

وی در پایان گفت: از جامعه کشتی می‌خواهم بیایند و کمک کنند بد یا خوب فعلا این مسئولیت به گردن من افتاده از بزرگانی مثل منصور برزگر، برادران محبی، برادران خادم، عباس جدیدی می‌خواهم بیایند و کمک کنند من شاگرد همه دوستان هستم همه ما یک تیم هستیم و برای کشتی کار می‌کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا