خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مطهری: الان زمان خوبی برای مذاکره با آمریکا است

«علی مطهری»، نماینده مردم در مجلس، گفت: الان زمان خوبی برای مذاکره با آمریکاست، چون در موضع قدرتیم.

به نوشته‌ی اعتمادآنلاین علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره رایزنی فرانسه و انگلیس برای ایجاد فضا و امکان شکل‌دهی مذاکره بین ایران و آمریکا گفت: اگر آمریکا شرط ایران را قبول کند که به برجام برگردد یا تحریم‌ها و محدودیت‌های شکل‌گرفته علیه جمهوری اسلامی را لغو کند، ایران هم آماده مذاکره در قالب 1+5 با آمریکاست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر آنها اقدام جدیدی انجام دهند و مثلاً چند تحریم مهم نفتی و بانکی علیه جمهوری اسلامی ایران را لغو کنند، ایران هم وارد مذاکره با آمریکا خواهد شد.

مطهری توضیح داد: به نظرم نشست نیویورک فرصت خوبی است و اگر بنا باشد مذاکره‌ای شکل بگیرد، الان فرصت خوبی است چراکه ایران در موضع قدرت قرار دارد؛ چند سال آنها فشار آوردند و نتوانستند مردم را علیه نظام تحریک کنند و مردم مقاومت کردند، از طرفی هم توفیقات نظامی به دست آورده‌ایم. بنابراین در موضع قدرت هستیم.

این عضو فراکسیون امید مجلس گفت: الان زمان خوبی برای مذاکره است مشروط بر اینکه آمریکا هم به آن شرط عمل کند، و همه تحریم‌ها یا تعدادی از مذاکرات مهم را لغو کند تا بالاخره ایران انگیزه‌ای برای مذاکره پیدا کند.

مطهری درباره اینکه تندروهای داخلی برای روحانی و ظریف در نیویورک خط و نشان می‌کشند که نباید هیچ دیداری بین مقامات ایرانی و آمریکایی شکل بگیرد، گفت: آنها نباید از خود رهبری جلوتر بروند وقتی ایشان گفته‌اند اگر آمریکا به برجام برگردد یا تحریم‌ها را لغو کند، ما آماده‌ایم در قالب 1+5 با آنها مذاکره کنیم.

این عضو فراکسیون امید مجلس در پایان طی توصیه‌ای به تندروها گفت: به تندروها توصیه می‌کنم کاسه داغ‌تر از آش نشوند و جلوتر از رهبری حرکت نکنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا