خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«برای حضور در پیاده‌روی اربعین باید گذرنامه داشت»

رییس اداره گذرنامه فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه «افراد برای حضور در پیاده‌روی اربعین باید گذرنامه داشته باشند.» از زوار اربعین خواست از هم اکنون برای دریافت گذرنامه اقدام کنند.

سرهنگ احمد اکبری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نزدیکی ایام اربعین و حضور بسیاری افراد در پیاده‌روی اربعین، گفت: امسال خوشبختانه “روادید” برای زوار اربعین برداشته شده، اما بحث گذرنامه همچنان پابرجا است و افراد برای حضور در پیاده‌روی اربعین باید گذرنامه داشته باشند.

وی افزود: امسال تدابیر امنیتی شدیدی در مرز اتخاذ شده و از خروج افراد فاقد گذرنامه ممانعت خواهد شد.

این مقام انتظامی یادآور شد: در کنار داشتن گذرنامه، ثبت نام در سامانه “سماح” هم برای خروج از مرز الزامی است.

اکبری در ادامه با اشاره به روند سریع و ساده صدور گذرنامه، گفت: افراد برای دریافت گذرنامه کافی است به مراکز پلیس+10 مراجعه کرده و ثبت نام کنند و با ثبت نام آنها در سامانه، ظرف مدت سه روز برای آنها گذرنامه صادر می‌شود.

وی از افزایش ساعت کار مراکز پلیس+ 10 با نزدیک شدن به ایام اربعین خبر داد و افزود: حدود یک هفته است مراکز پلیس+10 ساعت کاری خود را تا ساعت 20 شب افزایش داده‌اند و افراد می‌توانند برای ثبت نام جهت دریافت گذرنامه از ساعت 8 صبح تا 20 شب به این مراکز مراجعه کنند.

رییس اداره گذرنامه فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش چشمگیر مراجعات در روزهای مانده به اربعین، از زوار خواست از هم اکنون برای دریافت گذرنامه اقدام کرده و این کار را به روزهای نزدیک اربعین موکول نکنند.

وی به ضریب امنیتی بالای گذرنامه‌های صادره هم اشاره کرد و افزود: تراشه‌ای در این گذرنامه‌ها قرار دارد که امنیت آن را بالا برده و امکان هرگونه جعل آن را غیرممکن کرده است.

اکبری اشاره‌ای هم به آمار گذرنامه‌های صادره در نیمه ابتدای امسال داشت و افزود: در شش ماهه ابتدای امسال 44 هزار و 784 گذرنامه صادر شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 50 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا