خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا قالیباف طلبکار است؟!

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، درباره‌ی واکنش محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس یازدهم به انتقادات از ماجرای سفر ترکیه نوشت:

آقای قالیباف بعد از گذشت بیش از ده روز از سفر دختر و خانمش برای خرید سیسمونی و … به ترکیه، در باره این سفر و واکنش‌های ابراز شده به آن، سخنانی گفته که شایسته تأمل است:

  1. ایشان سعی بلیغ در عادی جلوه دادن سفر داشته است حال آن که وقتی دختر خانم در مرحله‌ای از بارداری بوده که مادرش باید برای مراقبت، ایشان را همراهی می‌کرده؛ طبعا سفر عادی نبوده و برای هدف مهمی مثل خرید سیسمونی یا … صورت گرفته است، بنا بر این نباید آن را یک سفر عادی قلمداد کرد.
  2. در مورد کمیت خرید مدعی است عادی بوده و دروغ‌گویی شده در حالی که اگر همان موقع افشا شدن، خود ایشان با صراحت بیانیه می‌داد و ضمن ابراز ندامت و محکوم کردن سفر، کم و کیف قضیه را شرح می‌داد؛ فرصت قصه‌بافی، تخریب، هشتگ زدن و …را از دشمنان می‌گرفت نه این که بعد از ده روز به سخن آید!
  3. گفته خیلی‌ها گفتند «سفر عادی و شخصی بوده، از بیت المال و با تشریفات و استفاده از پروتکل دولتی نبوده و …»، بله همین خیلی‌ها که خود برای تحصیل فرزندانشان مدارس اختصاصی و دانشگاه اختصاصی می‌سازند و …، هیچ‌گاه هم از مردم و صاحبان این کشور عذرخواهی نمی‌کنند؛ شما را هم از عذرخواهی صریح بازمی‌دارند و نمی‌خواهند بفهمند وقتی مردم در فقر و فاقه هستند و گرانی بیداد می‌کند و تحریم‌ها کمر اقتصاد کشور را شکسته و … و مسئولان مردم را به مقاومت و اشکنه خوردن و لنگ به کمر بستن و … برای به شکست کشاندن تحریم‌ها دعوت می‌کنند، چنین اقدامی از بزرگترین گناهان و حداقل همانند اقدام «عثمان بن حنیف» فرماندار صحابی حضرت امیر است که همه مختصات برشمرده شما را داشت و باید اقدامی عادی یا تخلفی کم اهمیت قلمداد می‌شد ولی علی(ع) آن را از بزرگترین تخلف‌ها شمرد و برای ابد عثمان را انگشت نمای خاص و عام کرد! آری اگر امروز هم شما به مانند «عثمان بن حنیف» توبیخ علی‌‌وار می‌شدید، طلبکار نمی‌گشتید و به جای استعفا و عذرخواهی آشکار و علنی و محکوم کردن فقط خود و خانواده‌، زمین و زمان را خطاکار نمی‌شمردی!
  4. ایشان می‌گوید: «خصوصی‌ترین مسائل زندگی خانوادگی ما را که نزدیک‌ترین افراد به ما از آن خبر نداشتند را چگونه خبردار شدند. اطلاعات محرمانه چگونه در زمان اندک در اختیار آنها قرار داده شد؟»، آقای قالیباف وقتی مراکز قدرتمندی خصوصی‌ترین اطلاعات زندگی شما را آگاه می‌شوند و بر دایره می‌ریزند، تو خود حدیث مفصل بخوان که نسبت به مخالفان سیاسی و غیر سیاسی مظلوم که دستی در قدرت ندارند و صدایشان به جایی نمی‌رسد، چه پرونده‌سازی‌ها که نمی‌کنند! و این مصیبتی است که سال‌ها است فریاد می‌شود و گوشی شنوای آن نیست!
  5. ایشان این واقعه را هزینه ایستادن در جهت خواست مردم و کار کردن برای مردم شمرده است؛ آقای قالیباف اولا شما و دیگر نمایندگان همچون رئیس جمهور حاصل انتخاب اقلیت مردم در غیبت اکثریت واجدان حق رأی هستید؛ ثانیا کسانی که علیه شما توطئه کرده‌اند طبیعتا باید در مصدر قدرت باشند و به اطلاعات و اسناد محرمانه و … دسترسی داشته باشند، آیا آنان هم از این که دولت و مجلس در راستای خواست مردم حرکت کنند، ناراحتند؟ ثالثا کدام کار شما برای مردم، دشمنان مردم را این گونه زخمی کرده است؟ مصوبه تغییر نکردن ساعت در سال آینده؟ رأی نیاوردن طرح شفافیت آراء نمایندگان؟ طرح صیانت فضای مجازی؟ عدم تصویب برجام؟  یا …؟

آقای قالیباف به جای این آسمان و ریسمان بافتن‌ها شجاعت داشته و به خطای خود و خانواده اعتراف کنید و به پیشگاه مردم پوزش برید و اگر شهامت استعفا ندارید، حداقل قول دهید دیگر خودتان و دیگران این خبط و خطاها را تکرار نمی‌کنید و به واقع در جهت خواست مردم که کاملا واضح و آشکار است، حرکت کنید. امروز مسأله مهم مردم امضای برجام، رفع تحریم‌ها، جذب سرمایه، شکستن کمر گرانی، نشان دادن طلایه‌های رشد اقتصادی و بازگرداندن کرامت خدشه‌دار شده مردم با رجوع دوباره به خواست و انتخاب آنان است این شما و این خواست مردم!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ایشان اگر از تخلفات شصت هزار میلیارد تومانی زمان شهرداریشان عذر خواهی کرد آنوقت از … هم معذرت خواهد خواست.

    28
    5
  2. مسئولین محترم بابت خشکسالی، بابت سد سازی های بسیار ترکیه و آذربایجان، بابت مشکلات اقتصادی، بابت نداشتن توسعه اقتصادی در زمانی که منابع و معادن و ذخایر ملی رو به اتمام رود چه تدابیری اندیشیده اند؟؟؟ در بلب آلودگی هوا در پاییز و زمستان و در باب ریزگردها چه تدبیری اندیشیده اند؟؟؟؟ این همه پول حاصل از مواد خام معدنی و غیره کجا سرمایه گذاری می شود؟؟؟ به کجا می رود؟؟؟؟ خرج چه می شود؟؟؟ در کشوری با این همه ثروت نباید یک فقیر باشد اما در خوزستان و سیستان و بلوچستان حداقل ترین امکانات وجود ندارد اگر بحث سیسمونی راست باشد وامصیبتی دیگر برای مسئولان و البته مردم بیچاره است و واقعا جای تاسف دارد خدا جای حق نشسته ان شاءالله رسوایی نزدیک است!!!

    15
    1
  3. سلام ، پسر ایشان همان روز عذرخواهی کردند ، طرح شفافیت هم که تصویب شد . از برجام چه خیری دیدیم که تصویب بشه یا نشه ؟

    5
    28
  4. این یارو حیدری انگار دلش از جای دیگه ای پره که میگه با رای اقلیت قالیباف سر کار اومد.
    اینا داغون، مرد حسابی تو که برای هدف پوسیده خودت داری الک میزنی، ادای دلسوزان مملکت رو در نیار.
    امثال تو بدترن.

    6
    20
  5. بازهم فکر میکنم قالیباف از اولین کسی که باید معذرت خواهی کند همان وزیری است که قالیباف بین خرید دخترش از ایتالیا و وضعیت اقتصادی کشور رابطه بر قرار کرد. یارمان باشد که همه این کالاها را میتواتنستند توسط ریگرانی بخرند وبه ایران بیاورند، رفتنشان به ترکیه یا دست کم گرفتن موضوع بوده است یا بی اعنیایی دانستن نظر دیگران و یا خرید با چاشنی تفریح و سیاحت

    12
    1
  6. باید شعور و انسانیتتون به کجا رسیده باشه که رای مردم رو هرچند کم هم که باشن اقلیت و نامهم بدونین
    والله در آمریکا اقلیت دموکرت ها را بر سر کار آوردند با رای های ایالتی برین مطالعه کنین!
    حالا اکثریتی که به ترامپ رای دادن سالم بودن؟
    لاشون عده ایی برعنداز که در توئیتر هشتگ تحریم اقتصادی تا ورزشی ایران رو فیو استار می کنن اینا آدمن؟

    جناب آقایی که لباس پیامبر بر تن کردی و این مطلب رو نوشتی به والله در قبال تک تک کلماتش مسئولی و بابد روزی حساب رسی شی

    2
    3
    1. یعنی کسایی که به قالیباف رای ندادن ناسالمن؟ رای مردم ارزشمنده ومعنی اقلیت هم مشخص. لطفا سوء برداشت خودتون رو جار نزنید! در ضمن شما هم بابت هر جور هر حمایت از ظالم و منافق (کسی که ظاهر و باطنش فرق میکنه!) مسئولی ولی کسی که میخواد حقشو از ظالم بگیره ثواب هم داره پس لطفا مغلطه نکنید!

  7. حاج اقا حیدری عزیز، دردت به سرم، صحبتهای شما نه اینکه اشتباه باشد. خیلی هم عالی ضعفهای اقای قالیباف را که این روزها به شخص ایشان هم ختم نمیشود و زیر سایه «وضعیت فعلی» بسیارند مسئولانی!!!! که سالهاست بر سر سفره انقلاب نه سد جوع که سورچرانی میکنند، به رخ کشیده اید. ولی عزیز دل برادر همانطور که اشاره شد ایشان تنها نیست و خودتان هم اشاره ای داشتید به کسانی که برای فرزندشان مدرسه خصوصی راه میاندازند و در کاخ زندگی میکنند و در کانادا ورزش میکنند. همه میدانند که موارد لو رفته ان کار دیگر در خلوت مسئولانی که برای ملت موعظه میکنند فقط نوک کوه یخ است و این موارد هم در نهایت با چند نوشته گله امیز مانند نوشته شما به فراموشی سپرده میشوند. پس همه میدانیم که اگر گوش شنوایی برای چنین نصایحی وجود داشت تاکنون میبایست ریشه چنین رفتارهای خشکانده میشد. پس باید یک مرحله بالاتر رفت به سمت راس هرم قدرت و انتقادات را متوجه کسانی کرد که ظاهرا چک سفید امضای غارت ایران را در اختیار این طبقه خاص قرار داده اند. باید به این مهم پرداخت که چرا هر چه رابطه بین حکومتها و مردم کم میشود انسانهای بدردبخور از اطراف حکومتها پراکنده شده و افراد بدردنخور و فاسد جذب میشوند. اینکه اقلیت کوچکی را فربه کرده و ان را ابزاری جهت سرکوب اکثریت کنند بغل گوشمان در پاکستان سالهاست اجرا میشود. شتر سواری که دلا دلا نمیشود دردت به سرم. چنین یادداشتهایی اگر بنا بر «مصلحت» تمامی حقیت را دربر نگیرند، به نظرم نوشته نشوند بهترند.

    2
    1
  8. بنده اصلا هیچ کاری به قالیباف ندارم و نه تایید و نه رد میکنم اما واقعا چقد شما نویسنده های مقاله ساده اید که فکر کردید عوام گول این متن همراه با احساسات شمارو میخورن … و ما هم ببو گلابی هستیم جهت گیری شما در راستای منافع دولت فبلی را کوریم و نمی بینیم …راستی شهامت خودتان چقدر است؟ مردش هستید که مطلب مخالف را هم بذارید رو سایت؟ … این برجام که ازش دفاع می کنید مگه پرزیدنت روحانی نرفت واسش و تا پیچ و مهره ی تاسیسات رودراوردن بعد چی گیر ایران اومد ها؟ 4 تا هواچیمای 60 سال کار کرده با 4 تا کیسه برنج از پولای آزاد شده … بعد اسم این عزته؟؟؟؟

    1
    9
    1. علیرضا جان دردت به سرم، روحانی یا غیر روحانی. شما بفرمایید که حکومت در ان برهه چه راهی به جز برجام داشت؟ انتقاد کردن از اینکه کلاه سرمان رفت خو اسان است عزیز. ولی باید به خواننده یاداوری کرد که ایران ان روز هم مثل امروز دستش خالی بود. همه کارتهایش را بازی کرده بود و کشور نه تنها تحریم بود، بلکه خطر جنگ انهم تحت قطعنامه شورای امنیت کشور را تهدید میکرد. تازه برادر گرامی مگر امروز به جز امضای برجام چه راه دیگری داریم؟ یا باید مردم ایران هم مثل مردم کره شمالی دچار قحطی شده و گردن حکومتیان هر روز کلفت تر و یا باید برجام امضا شود. طوری القا نکنید که انگار ما امروز و ان روز راههایی داشتیم از ان نرفتیم. خوشبختانه حکومت هر چقدر هم …….. عقلش از امثال شما بیشتر بود که برجام امضا شد و امروز هم دنبال امضایش هستند. برخلاف انچه شما سعی در جا انداختنش دارید روحانی و تیمش فقط ابزاری در دستان حکومت بودند و بس. مذاکراتی که به برجام ختم شد زمان مموت و توسط مقامات بالاتر از رئیس دولت اغاز شد و بعد هم بر عهده تیم ظریف گذاشته شد. شاهدش هم تایید همان برجام در مجلس مخالف دولت انهم در سه سوت بود. بعضی چنان روحانی وحانی میکنند انگار ما در سویس زندگی میکنیم و رئیس دولت که بر اساس قانون مسئول اجرایی کشور میباشد، در واقعیت هم قدرتی دارد! الان هم قدرت رئیس جمهور به اندازه روسای قبلی میباشد. برجام اری. برجام خیر. اصولن در محدوده قدرت دولت نبوده و نیست.

    2. تاسیسات چی ؟ یک فایده اون تاسیسات تا امروز رو برای مردم بگو. برجام هم اگر انقد بو میده، خب دولت جدید چرا باز دنبال احیای این گوشت بدبواه ؟؟ والسلام

    3. علیرضا، تو چقدر آخه میتونی نفهمی و درک نکنی که برجام و همه اطراف و حواشی و جوانبش، در اختیار دولت و مسئولان اجرایی کشور نیست!!؟ خود رهبری مستقیما اشاره کرد که سیاست خارجی در همه جای دنیا و منجمله کشور جمهوری اسلامی ایران در اختیار مجامع بالادستی است و وزارت امور خارجه و دولت صرفا مجری سیاست های مصوب همان مجامع بالادستی است!!
      هدف من از پاسخ به شما، حمایت و طرفداری از دولت روحانی نیست چرا که معتقدم اصولگرا و اصلاح طلب و تدبیر و … همه سر در یک آبشخور دارند و هیچ فرقی با هم نمیکنند!! همه شان موظفند خون مردم را در شیشه کنند و بعنوان نوشیدنی با غذاهای آنچنانی شان صرف کنند.

  9. لطفا یکی از مسئولین سایت انصاف پاسخ بده. اگر یکی در حمایت از قالیباف در موضوع سیسمونی مقاله بنویسه چاپ می کنید یا فقط مقاله های ضد ایشون چاپ می شود؟

  10. عذرخواهی پیشکش قالیباف وحامیانش. متأسفانه ۲۳۳نماینده مجلس بجای تقبیح عمل خانواده قالیباف از وزارت اطلاعات و سپاه درخواست کردن عوامل افشای سیمونی گیت را شناسایی کنند. بخدا قسم این عمل اگر دردولت روحانی اتفاق افتاد ه بود تندروهای اقتدار گرا قطع به یقین تمام دولتش را استیضاح وبرکنار میکردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا