خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در دانشگاه شیراز چه خبر است؟!

کانال رسمی انجمن وفاق و توسعه دانشگاه شیراز در خبری با تیتر «در دانشگاه شیراز چه خبر است؟!» نوشت:

تعرض به غرفه انجمن وفاق و توسعه در روز اول نمایشگاه معرفی تشکل‌ها / لزوم پاسخگویی حراست دانشگاه شیراز و هیات نظارت بر تشکل‌های اسلامی این دانشگاه نسبت به این اقدام ناپسند.

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، اولین روز برپایی نمایشگاه معرفی تشکل‌های دانشجویی و کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه شیراز، با حواشی همراه بود. رفت و آمد افراد غیر دانشجو در دانشگاه و حضور افراد ناشناس در محل غرفه‌های معرفی تشکل ها، اولین ابهامی است که مسوولان ذیربط و به ویژه حراست دانشگاه شیراز باید نسبت به آن پاسخگو باشد. در جریان برپایی روز نخست غرفه معرفی تشکل‌ها، نماینده حراست دانشگاه شیراز با حضور در محل غرفه انجمن وفاق و توسعه و اصرار بر برداشته شدن برخی تصاویر و قاب عکس‌های نصب شده در محل غرفه این انجمن با مقاومت غرفه‌داران انجمن مواجه شده و دو قاب عکس تصویر سید محمد خاتمی و مهندس میرحسین موسوی با اعمال فشار و زور ایشان شکسته شد!

مسوولان مرتبط حراست و معاونت فرهنگی، چه پاسخی در خصوص تعرض به غرفه انجمن وفاق و توسعه و دلایل این اقدام زشت دارند؟ این حرکت ناپسند و به دور از اخلاق و قانون قطعا محکوم بوده و انجمن وفاق و توسعه به طور جد، ضمن آنکه خواهان پاسخگویی حراست دانشگاه شیراز در این خصوص است، حق پی گیری‌های بعدی را از طرق دیگر برای خود محفوظ می‌دارد.

افزون بر این، نامه هیات نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه شیراز به تشکل‌های دانشجویی اصلاح طلب دانشگاه شیراز در خصوص الزام به برداشتن برخی تصاویر از محل غرفه‌ها، چه مستند قانونی دارد؟ ممنوعیت نصب تصاویر آقایان مهندس موسوی و مهدی کروبی که در مصوبه هیات نظارت آمده است، مبتنی بر چه دلیل منطقی، و قانون یا آیین نامه مشخصی در این خصوص است؟ بدون شک از شخص دبیر هیات نظارت بر تشکل‌های دانشگاه شیراز که خود فردی حقوقدان بوده انتظار می‌رود در خصوص مستند قانونی این محدودیت و محمل این مصوبه در دانشگاه شیراز توضیحات لازم را ارائه داده و نسبت به اقناع افکار عمومی دانشجویی و اعضای انجمن وفاق و توسعه اقدام کنند.

زیبنده دانشگاه شیراز و متولیان امور فرهنگی این دانشگاه نیست تا در دانشگاه شهر علم و ادب، نظاره گر رفتارهای خشونت آمیز و حامی مصوبات سوال برانگیز و بدون پشتوانه حقوقی و عقلی باشند.

انجمن وفاق و توسعه دانشجویان دانشگاه شیراز ضمن انتقاد شدید از تعرض به غرفه این انجمن، حضور افراد ناشناس در محل غرفه‌ها و حضور نماینده حراست در غرفه انجمن وفاق و توسعه را عامل اصلی اخلال در نظم جاری فعالیتهای غرفه انجمن وفاق و توسعه دانسته و ضمن آنکه خواهان پاسخگویی حراست دانشگاه شیراز در این خصوص است، دبیر هیات نظارت بر تشکل‌های اسلامی این دانشگاه را به پاسخگویی در قبال مصوبه اخیر این هیات فرا می‌خواند.

انجمن وفاق و توسعه دانشگاه شیراز به عنوان عضو شورای فرهنگی این دانشگاه بر خود فرض می‌دارد در صورتی که هیچ پاسخ قانع کننده ای در خصوص تعرض به غرفه این انجمن، عوامل و زمینه‌های منجر به آن دریافت نکند، مراتب پی گیری‌های بعدی خود را از طرق مقتضی منعکس خواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا