خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«تجمع کارگران هفت تپه در فصل برداشت به صلاح نیست»

کریم یاوری، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با تاکید بر پیگیری خواسته های صنفی کارگران کشت و صنعت هفت تپه هرگونه تجمع در فصل برداشت را به صلاح کارگران ندانست و از کارفرما خواست تا در مقابل تلاش و زحمت کارگران اهتمام خود را در پرداخت به موقع حقوق آنها بکار گیرد.

یاوری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به سفر خود به اهواز و حضور در جمع کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه اظهار کرد: به نمایندگی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه حضور پیدا کردیم و ضمن ابلاغ پیام وزیر کار از کارگران خواستیم تا برای جلوگیری از هدر رفت زحماتشان در فصل برداشت به فعالیت کاری ادامه دهند.

تجمع کارگران در فصل برداشت به صلاح نیست

وی با بیان این که تجمع برای درخواستهای صنفی در فصل برداشت به صلاح کارگران نیست، گفت: با توجه به آنکه ادامه فعالیت کارگران در فصلی که برای کشت نیشکر اهمیت بسیاری دارد از کارگران دعوت کردیم که خواسته های صنفی خود را از طریق نمایندگان خود و از مجاری قانونی پیگیری کنند.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با تعریف مفاهیم کارگر، کارفرما و کارگاه با استناد به قانون کار گفت: کارگر کسی است  که به هر عنوان در مقابل دریافت حق السعی اعم از مزد، حقوق، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می کند و در مقابل  دریافت حق السعی باید نهایت  سعی و تلاش خود را برای کار بهتر و با کیفیت‌تر بکار گیرد و در انجام وظایفی که به عهده دارد جدیت و کوشش لازم را در کمیت و کیفیت کار به عمل آورد.

پرداخت به موقع حقوق کارگران از سوی کارفرما

یاوری تاکید کرد: در مقابل کارفرما هم باید به ازای تلاش و جدیت کارگر برای انجام وظایف در پرداخت به موقع حقوق کارگر تمام اهتمام خود را بکار گیرد تا با همدلی و صمیمیت میان کارگر و کارفرما رونق تولید حاصل شود.

به گفته وی، خواسته‌های صنفی کارگرانی که از مجاری قانونی پیگیری می‌شود مورد رسیدگی و توجه و حل و فصل قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، در روزهای اخیر تعدادی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه در اعتراض به عدم تمدید قرارداد برخی از همکاران خود تجمع کرده بودند که با وعده مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مذاکره با کارفرما جهت بازگشت به کار به تجمع خود پایان دادند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا