خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنگوی وزارت امور خارجه: برجام قابل دسترس است اگر آمریکا…

سعید خطیب زاده در ارتباط با سفر اخير گروسي مدير کل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به سرزمين‌هاي اشغالي اظهار داشت: ما با يک کنشگر و رژيم ياغي در منطقه روبه‌رو هستيم که بيش از هفت دهه است که تداوم‌دار‌ترين رفتارهاي ياغي‌گرانه، تروريستي، جنگ‌طلبانه و قانون‌گريزي را در نظام بين‌الملل به منصه‌ظهور گذاشته است.

آرمان ملی نوشت: سعيد خطيب‌زاده گفت: مديرکل آژانس بايد نگران بي‌طرفي و استقلال باشد و طبق اساسنامه آژانس در اين زمينه وظيفه قطعي دارد. وي ادامه داد: در اين اقدام مديرکل آژانس در زمان غلط و جاي غلط، افراد غلط را ملاقات کرده است و با اين اقدام به اعتبار آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در چشم عموم و صحنه بين‌الملل ضربه بدي زده است. پاسخ ما به اين موضوع داده شده است و اميدواريم تصحيح رويه شود. سخنگوي دستگاه ديپلماسي در مورد قطعنامه اخير شوراي حکام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي عليه ايران بيان کرد: صدور اين قطعنامه کاملا يک اقدام سياسي و طراحي شده بود در مسيري که بين ايران و آژانس تعريف شده بود خلل ايجاد کرد. خطيب‌زاده اضافه کرد: بر اساس بيانيه مشترک که 15 اسفند سال 1400 بين ايران و آژانس توافق شده بود رفت و برگشت‌هايي بين دو طرف انجام شد اما اين اقدام، تغيير لحن و گفت‌وگو و بيان‌هاي گروسي نشان مي‌دهد که يک دستورپذيري از يک مرکز انجام شده است، قطعا نمي‌توانستيم اين اقدام سياسي غير فني آژانس را بدون پاسخ بگذاريم. در همين چارچوب اقدامات خود را انجام داديم. من فکر مي‌کنم اقدامات صورت گرفته از سوي ايران قاطع و متناسب بود.

هر چند که آنها بگويند که قطعنامه شکلي و توصيه‌اي بوده است. اگر ضرورتي بر انجام قطعنامه نبود آنها حتما بايد مسير ديگري را مي‌رفتند. سخنگوي وزارت خارجه در ارتباط با رفت و آمدهاي ديپلماتيک اخير به تهران عنوان کرد: هفته گذشته سفر آقاي اميرعبداللهيان به هند را داشتيم ايشان در اين سفر با مقامات ارشد هند ديدار داشتند. با ايرانيان و تجار در دهلي‌نو، حيدرآباد و بمبئي ديدار کردند، چندين توافقنامه و يادداشت تفاهم بين مقامات دو کشور در جريان اين سفر امضا شد و در اين سفر در واقع موضوع ديپلماتيک منطقه‌اي مورد تاکيد ما پيگيري شد. وي همچنين به سفر اخير رئيس‌جمهور ونزوئلا به ايران اشاره کرد و گفت: در ادامه رفت و آمدهاي ديپلماتيک به تهران سه‌شنبه وزير خارجه پاکستان به کشور ما سفر خواهد کرد. رئيس‌جمهور ترکمنستان به زودي به ايران مي‌آيد. رئيس مجلس ارمنستان نيز در هفته جاري عازم ايران خواهد بود و سفرهاي آقاي اميرعبداللهيان نيز در هفته بعد پيگيري مي‌شود.

وي در اين خصوص که عده‌اي معتقد هستند پاسخ داده شده از سوي ايران به قطعنامه اخير شوراي حکام مبني بر توقف فعاليت دوربين‌هاي فراپادماني آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در ايران کافي نبوده اذعان کرد: پاسخ ايران قاطع و متناسب بود. وي افزود: اگر در مسير مذاکرات همکاري ببينيم متناسب به آن پاسخ مي‌دهيم. خطيب‌زاده در مورد خبر منتشر شده از سوي وزارت خارجه آمريکا مبني بر اينکه هر کسي اطلاعاتي در مورد فعاليت‌ها و کانال‌هاي اقتصادي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اختيار آمريکا قرار دهد جوايزي به آن اهدا مي‌شود، بيان کرد: اينکه سپاه غيور پاسداران اسلامي ايران کابوس ياغيان، متجاوزان تروريست‌ها، قانون گريزان و بر هم زنندگان نظم منطقه‌اي، آغاز کنندگان جنگ در منطقه و متجاوزان به کشورهاي منطقه باشد باعث افتخار ايران است. وي افزود: سپاه سرفراز ايران به عنوان تامين کننده صلح و ثبات در منطقه مورد کينه و بدخواهي اينگونه کشورها و کنشگران قانون گريز و ياغي قرار مي‌گيرد. اينها سند افتخار است. سخنگوي وزارت خارجه در ارتباط با خبر منتشر شده از سوي يکي از رسانه‌هاي کويتي مبني بر ديدار وزير خارجه ايران و عربستان و آخرين روند مذاکرات صورت گرفته بين تهران و رياض اظهار کرد: در حال حاضر تمرکز ما بر موضوع حج است. اينکه حج به خوبي برگزار شود. با توجه به رايزني‌هايي که بين ايران و مقامات سعودي صورت گرفته شاهد اعزام حجاج به عربستان هستيم. اين اعزام از روز گذشته آغاز شد و انشاءا… حج آرام و مطمئني داشته باشيم. اين ديپلمات ارشد کشورمان با تاکيد بر اينکه تمام اقدامات ايران برگشت پذير است، تصريح کرد: اگر همين فردا در وين توافق نهايي شود تمام اقدامات ايران در ارتباط با کاهش تعهدات برجامي از لحاظ فني برگشت پذير است و آنچه که برگشت ناپذير است تروريسم اقتصادي آمريکا و همراهانش عليه ملت ايران است. درد و رنجي که آنها بر مردم ايران اعمال کردند برگشت ناپذير است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا