خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر خارجه سوریه: راه‌های قانونی برای بیرون کردن آمریکا و فرانسه داریم

ولید معلم، وزیر خارجه سوریه تاکید کرد، دیدار با دبیرکل اتحادیه عرب در سازمان ملل تصادفی بود. او اشاره کرد، اتحادیه عرب باید به سمت سوریه بیاید تا عربی شود.

به گزارش ایسنا، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد:‌ موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به کشورهای عضو بستگی دارد و آنها طبق تصمیم آمریکا عمل می‌کنند.

این وزیر سوری درباره گذرگاه البوکمال نیز گفت: بازگشایی گذرگاه البوکمال تحولی طبیعی است و باید مرزهای بین کشورهای عربی این گونه باشند از آنجایی که آمریکا مانع از فعالیت در البوکمال می‌شود افتتاح این گذرگاه رویدادی مثبت و گامی رو به جلو است.

وزیر خارجه سوریه اشاره کرد: حملات اسرائیل به التنف با دستور آمریکا و هماهنگی با آن انجام می‌شود و اگر آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها از سوریه بیرون نروند راهکارهایی قانونی وجود دارند که می‌توانند آنها را مجبور به خروج کنند.

وی تاکید کرد: بحث درباره اصول فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه ۱۸ ماه طول کشید و بر اصول اجرایی فعالیت کمیته توافق شد که هر سوری به آن افتخار می‌کند.

معلم افزود: کمیته قانون اساسی متعلق به سوریه و رهبری سوریه است و مداخله خارجی در آن ممنوع است.

وی تصریح کرد: نقش فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه تسهیل کننده است نه میانجی‌گر و در امور کمیته نباید اعمال نظر کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی سوریه خاطرنشان کرد: هر گونه مشارکتی در کمیته باید حامل روحیه سوریه باشد و منافع آن را منعکس کند نه منافع ترکیه یا کشورهای اشغالگر را بنابراین اعضای کمیته باید به نفع سوریه کار کنند و این یعنی کمیته قانون اساسی رو به جلو حرکت خواهد کرد.

وی تاکید کرد، نهایتا ترکیه کشور متخاصمی است که کشور ما را اشغال کرده است و اگر می‌خواهد همانند کشور همسایه عمل کند ابتدا باید حسن نیت خود را نشان داده و نیروهایش را از سوریه خارج کند.

معلم افزود: ما “تریبون ریاض” یا “تریبون قاهره” که اشاره به مخالفان سوریه دارد را به رسمیت نمی‌شناسیم و ارتباطی با آنها نداریم، ما اپوزیسیونی را می‌شناسیم که همان اپوزیسیون ملی در داخل سوریه است نه اپوزیسیون مستقر در هتل‌ها.

وی در عین حال خواستار توقف جنگ بی‌فایده در یمن و مذاکره بین گروه‌های این کشور به منظور دستیابی به توافق شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا