خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاتمی:‌ باید قانون اساسی و جمهوریت را محترم شمرد

سخنان تازه‌ی سیدمحمد خاتمی رییس جمهور دولت اصلاحات، به نقل از شماره‌ی روز پنجشنبه‌ی روزنامه‌ی کیهان در پی می‌آید:

– وحدت، «همه با هم» بودن است. همه با هم باشیم و در عین حال اختلاف‌نظرها را به رسمیت بشناسیم. شعار من در زمان ریاست‌جمهوری، زنده باد مخالف من بود چون این مخالف است که باید آزادی داشته باشد، و الا آزادی موافق یا تابع که هنر نیست.

– ما دنبال تسلط و دخالت در امور دیگران نیستیم و این باید جزو سیاست‌های اصلی ما باشد که «مقاومت» می‌کنیم و «صاحب قدرت» می‌شویم تا میدان‌دار «صلح» و «امنیت»، نه تنها در منطقه که در جهان باشیم.

– باید حقوق مردم رعایت شود. ملت را به رسمیت بشناسید و یک جریان اجازه نداشته باشد که در همه جا باشد و همه را حذف کند؛ بگذاریم مردم بیایند حرفشان را بزنند.

– امروز ایران به‌عنوان نیروی تأثیرگذار و مقتدر در منطقه و دنیا مطرح است اما چگونگی بهره‌گیری از این اقتدار مهم است. ممکن است این اقتدار موجب غرور برخی افراد شود اما باید این اقتدار با وحدت ملی و باز کردن فضا و جلوگیری از احکام ناروا (برای فعالان سیاسی و مدنی) ایجاد و تقویت شود.

– هرکس در چارچوب قانون اساسی عمل می‌کند ولو با ما مخالف است، حق شهروندی دارد در چارچوب قانون اساسی عمل می‌کنند، چرا باید از حقوق خود محروم باشند؟ یا باید سخن و عمل امام را نادیده بگیریم و بگوییم جمهوری مورد قبول ایشان نبوده چنانکه گفتند و رأی مردم را بی‌اعتبار دانستند یا اگر رای مردم را قبول داریم، باید زمینه بروز آزادی این رأی را نیز فراهم آوریم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا