خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد یک رسانه به ایرنا

پرسش نوشت: «درست در روزی که  خبر تایید حکم تخریب ویلای جنجالی لواسان متعلق به برادران میرمحمدعلی در دیوان عدالت اداری منتشر شد، ایرنا خبرگزاری دولت گفتگویی با یکی از منسوبین حاشیه دار مالکان این ویلا منتشر کرد تا چهره ای مثبت و پیگیر امور و حقوق مردم از وی ارائه شود.

پیش ازظهر روز شنبه (دیروز) خبری دربارۀ تایید حکم تخریب ویلای برادران میرمحمدعلی در لواسان از سوی دیوان عدالت اداری، رسانه ها را دربرگرفت.

چند ساعت بعداز این و در غروب این روز گفتگوی ایرنا با فاطمه حسینی نماینده مجلس و همسر یکی از مالکان این ویلا در خروجی ایرنا منتشر شد که وی در آن از حمایت از افراد نوآور و استارتاپ ها و جوانان دنبال راه اندازی کسب و کار سخن گفت تا ایرنا با تریبونی که در اختیار گدارده چهره ای مثبت از وی ارائه کند.

فاطمه حسینی نماینده تهران  و همسر هادی میرمحمدعلی است که با پیگیری پدرش صفدر حسینی وزیر اقتصاد دولت اصلاحات در لیست امید از تهران برای انتخابات سال 94 مجلس گنجانده شد و به مجلس راه یافت، از همان آغاز نمایندگی به دلیل زندگی متمولانه خود و عدم درک توده مردم با حاشیه هایی روبرو شد که تاکنون ادامه دارد.

برادران میرمحمدعلی همان حسن، هانی و هادی میرمحمدعلی هستند که حسن، داماد علی شمخانی دبیرشورایعالی امنیت ملی و هانی، دامادصفدرحسینی و همسرفاطمه حسینی است . گزارشها می گوید ویلای جنجالی لواسان متعلق به سه تن اخیر است؛ حسن و هانی میرمحمدعلی و فاطمه حسینی اگرچه اخیراً بیشتر نام حسن میرمحمدعلی برسرزبانهاست.

فاطمه حسینی در چهارسال نمایندگی خود دست کم درسه مورد حاشیه جنجالی بزرگی داشته و ضربات جبران ناپذیری بر اعتبارسیاسی اصلاح طلبان وارد کرده است. یکی از این حاشیه ها، دریافت مجوز صرافی از دولت احمدی نژاد در سال 1390 است . مجوزی که به همه کس داده نمی شود مگر افراد بانفوذ. فعالیت این صرافی در اوج بحران ارزی در سال های 91 و 92 بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت.

حاشیه دوم به پدر او صفدرحسینی( و دفاع رندانه دختر از پدرباز می گردد) که در دولت اول روحانی رییس صندوق توسعه ملی بود. این صندوق مرکز توزیع دلار در ایران است و صفدر حسینی بابت یک سال بودن در این سمت یک میلیارد تومان دریافت کرد. براساس گزارش‌ها صفدر حسینی به تنهایی در سال ۹۴ حدود یک میلیارد تومان حقوق، مزایا و وام دریافت کرده بود.

علنی شدن چنین برخورداری های او از منابع عمومی، جنجال بزرگی در کشور به راه انداخت که به جنجال حقوق های نجومی مشهور شد و هنوز دولت روحانی از فشار آن کمر راست نکرده است.

فاطمه حسینی در این جنجال جانب پدر را گرفت و این اظهار که«او سهمش را از سفره انقلاب برده است» در رسانه های آن موقع به وی نسبت داده شد. فاطمه حسینی اما در جریان رای اعتماد واعظی برای وزارت ارتباطات از مجلس وقت برای دفاع از وی گرفت اما وقتی پشت تریبون رفت با رندی موضوع را عوض کرد و به دفاع از پدر پرداخت.

حاشیه سوم که هنوز ادامه دارد، از سال 1395 شروع شد و در رسانه ها و نیز توسط فعالان ضدفساد اسناد آن منتشر شد که ویلایی با شکوه و عظیم در لواسان  و دارای تخلفات متعدد و تحت مالکیت افراد ویژه خوار را معرفی می کرد. براساس اسناد منتشر شده، این ملک که بخشی از «باغ حکمت» و متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام بوده، سال ۸۹ به هادی و هانی میرمحمدعلی و فاطمه حسینی، نماینده تهران در مجلس، فروخته شده است؛ درست در اوج تنش سیاسی در داخل کشور عده ای منسوب به اصلاح طلبان و دیگر افراد بانفوذ سیاسی در اندیشه بهره مندی اقتصادی خود بر آمده بودند.

گفته می‌شود تخلف این ملک علاوه بر اینکه زمین‌های تغییر کاربری داده شده کشاورزی و باغات لواسان را مسکونی کرده‌است، مشمول تخلف افزودن تعداد طبقات هم هست این ویلا شش طبقه دارد.

حال سئوال اینست که ایرنا چرا درست در این روز که حکم دیوان منتشر شده  به سراغ چنین فرد حاشیه داری یعنی فاطمه حسینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و همسر یکی از برادران میرمحمد علی که خود حسینی هم مشهور به تملک این ویلاست، می رود آن هم نه توسط خبرنگار حوزه کاری وی یعنی گروه اقتصادی بلکه خبرنگار علمی .

ایرنا به این هم بسنده نمی کند و در همین روز و ساعتی بعد از انتشار گفتگوبا فاطمه حسینی ، اظهارات سخنگوی شهردار لواسان منتشرکرد.

در خبر اخیر ایرنا حکم دیوان عدالت اداری غیر قطعی خوانده شده که به معنای اینست که با این خبر ایرنا، خبر دیروز صبح که فضای رسانه ای کشور را در مورد تایید حکم تخریب ویلای لواسان دربرگرفته بود تضعیف می شود.

این در حالیست که هنگامی که به سایت شهرداری لواسان مراجعه می شود هیچ اثری از اظهارات سخنگوی آن که ایرنا منتشر کرد، وجود ندارد.

شایان ذکر است فاطمه حسینی عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی است و همسر یکی از مسئولان بالای ایرنا نیز عضو شاخص این حزب است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا