خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک نماینده:‌ فقط به سه دهک پایین جامعه باید یارانه نقدی داد

یک نماینده مجلس تاکید کرد: حذف یارانه نقدی ثروتمندان در اقتصاد کشور تاثیر گذار است. سه دهک بالای جامعه که باید یارانه شان حذف شود حدود 300 تا 400 میلیارد تومان یارانه در یافت می کنند که می توان این یارانه را در بخش های مختلف و مورد نیاز خرج کرد.

ابوالفضل سروش نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار انصاف نیوز با انتقاد از قطع یارانه نیازمندان، گفت: قطع یارانه افراد نیازمند به دلیل اشتباه آماری، کامپیوتری و انسانی است و نباید یارانه افراد نیازمند حذف شود.

او ادامه داد: وزارت رفاه شماره ای را اعلام کرده و راه برای بازگشت نیازمندان به لیست یارانه بگیران وجود دارد. مسئولین مربوطه باید تلاش کنند تا به همه نیازمندان یارانه نقدی پرداخت شود.

این نماینده مجلس به تاثیر حذف یارانه ثروتمندان در اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: حذف یارانه نقدی ثروتمندان در اقتصاد کشور تاثیر گذار است. سه دهک بالای جامعه که باید یارانه شان حذف شود حدود 300 تا 400 میلیارد تومان یارانه در یافت می کنند که می توان این یارانه را در بخش های مختلف و مورد نیاز خرج کرد.

سروش ادامه داد: با پول یارانه سه دهک بالای جامعه می توان در ماه 30 بیمارستان ساخت. با 400 میلیارد منبع مالی در هر حوزه می توان اقدامات موثر و مهمی انجام داد.

او با بیان اینکه باید تنها به سه دهک پایین جامعه یارانه نقدی پرداخت کرد، گفت: باید به 7 دهک بالای جامعه یارانه نقدی پرداخت نکرد اما در حال حاضر و بعد از حدود 5 سال می خواهند تنها یارانه سه دهک را حذف کنند که در همین موضوع هم شاهد مشکلاتی بودیم که برای نیازمندان ایجاد شد و یارانه شان به اشتباه قطع شد.

به گفته سروش دولت با توجه به تعداد پرسنلی که دارد نباید در حذف یارانه ثروتمندان دچار اشتباه شود و یارانه نیازمندان را قطع کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا