خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشدار بی‌سابقه آمریکا به کره‌شمالی

وزیر خارجه آمریکا امروز (شنبه) گفت که آمریکا تصور نمی‌کند هرگز بتوانند کره‌شمالی اتمی را بپذیرد. وی همچنین به پیونگ یانگ درباره عواقب استفاده از سلاح‌های هسته‌ای هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا هشدار داد که تداوم برنامه‌های موشکی و اتمی کره شمالی، باعث تضعیف امنیت منطقه می‌شود.

وزیر دفاع آمریکا همچنین به پیونگ یانگ هشدار داد که اقدامات نظامی کره‌شمالی هیچگونه تاثیری بر ائتلاف میان کره جنوبی و آمریکا نمی‌گذارد چون چنین دیپلماسی زمانی که از سوی یک نیروی نظامی معتبر حمایت شود، بسیار موثر است.

وی هشدار داد: کره شمالی نباید دست به اشتباه بزند. هرگونه حمله به آمریکا یا متحدانش شکست می‌خورد. هرگونه استفاده از تسلیحات اتمی از سوی کره شمالی با واکنش قاطع نظامی گسترده پاسخ داده می‌شود.

ماتیس همچنین در این سفر از منطقه مرزی میان دو کره دیدار کرد و گفت که هدف آمریکا جنگ با کره شمالی نیست بلکه هدفش قانع کردن رهبر کره شمالی برای دست کشیدن از زرادخانه‌های هسته‌ای‌اش است.

سونگ یونگ مو، وزیر دفاع کره جنوبی نیز ایده استقرار تسلیحات تاکتیکی اتمی در شبه جزیره کره را به عنوان واکنشی به پیشرفت‌های اتمی کره شمالی رد کرد اما گفت: ائتلاف آمریکا و کره جنوبی این توانایی را در پاسخ دادن به کره شمالی دارد حتی اگر مورد حمله اتمی از جانب این کشور قرار گیرد.

جیمز ماتیس همچنین گفت که رفتار کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هیچ راهی را برای پذیرش موضع اتمی این کشور باز نگذاشته و ما نمی‌توانیم کره شمالی اتمی را بپذیریم.

وزیر دفاع آمریکا همچنین به این مساله اشاره کرد که برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی تقویت کننده موضع دفاع این کشور نیست. اگر این کشور در موضع کنونی خود ثابت قدم بماند، دست به اقدامی غیرسازنده می‌زند. این کشور موضع امنیتی و ثبات در شبه جزیره کره را تضعیف می‌کند.

تنش میان کره شمالی و آمریکا پس از یکسری آزمایش‌های اتمی و موشکی از سوی پیونگ یانگ شدت گرفته است.

آژانس اطلاعات آمریکا موسوم به “سیا” نیز گفته که کره شمالی تنها چند ماه به توانایی حمله به آمریکا با تسلیحات اتمی فاصله دارد.

مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی نیز پس از دیدار و گفت و گوی روز جمعه خود با جیمز ماتیس گفت که استقرار نیروها و تسلیحات استراتژیک آمریکا در منطقه شامل پرواز بمب افکن‌های آمریکایی بر فراز شبه جزیره کره بازدارندگی موثری در مقابل تهدیدهای کره شمالی محسوب می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا