خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک سناتور آمریکایی: بن سلمان مسوول قتل خاشقچی است

یک سناتور آمریکایی می‌گوید: اطلاعات امنیتی موجود در اختیار اعضای کنگره کاملا نشان می‌دهد که «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار و منتقد سعودی دست داشته است.

به گزارش ایسنا، کریس مورفی، سناتور آمریکایی در مصاحبه با شبکه قطری الجزیره اظهارات اخیر بن سلمان را درباره قتل خاشقجی که در مصاحبه با برنامه “۶۰ دقیقه” شبکه سی‌بی‌اس آمریکا ایراد کرده بود، مضحک خواند.

وی افزود: هنگامی که دیدم مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا چند روز پس از اطمینان از قتل خاشقجی برای دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی راهی ریاض می‌شود، به شدت ناراحت شدم. من هیچ شکی ندارم که عملیات قتل خاشقجی دست کم بدون اطلاع بن سلمان اتفاق نمی‌افتاد.

مورفی با بیان اینکه عربستان هنوز به سرنوشت جسد خاشقجی اذعان نکرده است، گفت: مطمئنا اعضای تیم ترور که این قتل را مرتکب شده، جسد را تکه تکه و آن را از کنسولگری عربستان در استانبول خارج کرده و می‌دانند این جسد کجاست. همچنین روسای آنها که روند این قتل وحشیانه را پیگیری کردند، از مکان جسد خبر دارند.

این سناتور آمریکایی قتل خاشقجی را مانند ترکه‌ای دانست که کمر عربستان را شکسته است.

وی تاکید کرد: آمریکا وظایف و مسئولیت‌هایی در مقابله با استبداد و سرکوبگری در سراسر جهان دارد و باید این مسئولیت آمریکا هنگامی که مستبد، شریک یا همپیمانی برای واشنگتن می‌شود دو چندان شود.

محمد بن سلمان در گفت‌وگو با “برنامه ۶۰ دقیقه” که از شبکه سی بی اس پخش می‌شود، گفته بود: قتل خاشقجی، جنایتی شنیع است و من آمر قتل نبودم اما مسؤولیت آن را به طور کامل به عنوان رهبری در عربستان به خصوص که قتل را افراد دولت عربستان انجام داده‌اند، می‌پذیرم. زمانی که جنایتی در حق شهروند سعودی از سوی مسؤولان دولتی انجام می‌گیرد من باید مسؤولیت را بپذیرم.

همچنین آگنس کالامار، گزارشگر ویژه سازمان ملل در اعدام‌های فراقانونی در این گزارش تاکید کرد: مدارک موثقی وجود دارند که باید درباره آنها از مسئولان عالی رتبه عربستان از جمله محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور تحقیق شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا