خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر اطلاعات: سرمایه‎گذاری نیازمند امنیت است

وزیر اطلاعات با بیان اینکه وزارت اطلاعات امنیت با نشاطی برای سرمایه‌گذاران تامین می‌کند، گفت: سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی امنیت کشور را تثبیت می‌کند.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از تسنیم، حجت الاسلام سید محمود علوی صبح امروز در اختتامیه همایش فرصت‎های سرمایه‌گذاری با رویکرد اقتصاد مقاومتی در همدان گفت: امروز کشور در عرصه کارآفرینی، به سرمایه‌گذاری به عنوان یک ضرورت نیاز دارد.

او با اشاره به اینکه خیل بیکاران در کشور نیاز به اشتغالی دارند که پایدار و حتی المقدور مولد باشد که بر تولید کشور بیفزاید، از همین رو دولت از روز نخست همایت از سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی را در اولویت قرار داده است.

علوی با اشاره به اینکه در عرف دنیا کار و تولید از سوی بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران عملیاتی می‎شود، گفت: در طول تاریخ مردم تولیدکنندگان ثروت بوده و بخشی از ثروت تولیدی خود را به عنوان مالیات برای هزینه‎های عمومی به دولت پرداخت می‌کردند.

او گفت: اگر در کشوری این روند عکس بوده و حکومت تولیدکننده ثروت باشد و مردم هزینه‌کننده آن باشند فاجعه است.

وزیر اطلاعات گفت: در عرف دنیا فردی که جویای کار باشد برای اشتغال به موسسات بخش خصوصی برای جست‌وجوی کار مراجعه می‌کند و نخستین محل رجوع برای بیکاران در عرف دنیا بخش خصوصی است اما وقتی در بخش خصوصی شغلی نباشد به ناچار به بخش دولتی مراجعه می‎کند.

او گفت: اما متاسفانه در برخی کشورها افراد بخش دولتی را برای کار و شغل زیرپا می‌گذارند و این خلاف عرف کاریابی است.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه کار در بخش خصوصی بوده و باید توسط بخش خصوصی تولید شود، گفت: دولت باید به سمت واگذاری تولید و کار به بخش خصوصی حرکت کند و باید بخش خصوصی در زمینه سرمایه‎گذاری در صنایع سنگین از جمله کشتی‎سازی، هواپیماسازی و راه آهن وارد شود.

علوی با اشاره به اینکه اجرای اصل 44 قانون اساسی مورد تاکید مقام معظم رهبری و دولت است، بیان کرد: اگر اصل 44 قانون اساسی به درستی اجرایی می‌شد حال با تحول بزرگی در کشور روبه‌رو بودیم.

او با تاکید بر اینکه دولت اراده دارد تا اصل 44 را اجرایی کند، عنوان کرد: دولت به دنبال حمایت از بخش خصوصی است و همتی که در بخش خصوصی دیده می‌شود امید می‌رود در کشور فعال و پویا عمل کند.

علوی گفت: سرمایه‎گذاری نیازمند امنیت است و از ضرورت‎های فعالیت اقتصادی تامین امنیت است و وظیفه خود می‌دانیم امنیت را برای تمام عرصه‌ها از جمله فرهنگ، علم و فناوری، اقتصاد و فعالان اقتصادی تامین کنیم.

وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات به دنبا امنیت خشک و بی روح در کشور نیست بلکه برای عرصه‌های مختلف امنیت توام با نشاط ایجاد می‎کند.
او گفت: تامین امنیت در هر عرصه از جمله اقتصادی و سرمایه‎گذاری را جز وظابف ذاتی خود می‎دانیم و هیچ منتی نیز در این زمینه نداریم چراکه امنیت از مولفه‎های مهم برای سرمایه‎گذاری است.

علوی بیان کرد: سرمایه‎گذاران باید احساس امنیت داشته باشند تا فعالیت اقتصادی خود را شروع کنند، از طرفی سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی بخش خصوصی به پایداری امنیت کمک کرده و سبب تثبیت آن می‎شود.

او گفت: تصور اشتباهی است اگر کسی بر این باور باشد که سرمایه‎گذاری امنیت کشور را به خطر می‎اندازد، حتی سرمایه‎گذار خارجی به امنیت کشور کمک می‎کند.
وزیر اطلاعات با تصریح بر اینکه فرهنگ پویا در قالب اقتصاد شکوفا مشاهده می‎شود، بیان کرد: فرهنگ پویا از طریق اقتصاد شکوفا محقق می‌شود و در این صورت می‎توان به فرهنگ پایدار دست پیدا کنیم.

علوی با اشاره به اینکه زیرپایه عبودیت فرهنگ و اقتصاد است، گفت: اگر می‌خواهیم در کشور عبودیت ریشه‎دار شود نیاز است تا عرصه کار و تولید روز به روز راسخ به فعالیت خود ادامه دهد.

او با اشاره به اینکه سرمایه‎گذاری در یک جامعه ایمانی پاسخ می‎دهد، بیان کرد: کارگر در جامعه, ایمانی, دلسوزانه و متعهدانه کار می‎کند و باید به این مسئله تاکید کرد که کارگر در جامعه ایمانی پاک است.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه کارگر و کارفرما برای بهره‌وری و تولید بیشتر باید با یکدیگر همکاری کنند، گفت: اقتصاد شکوفا و سالم در جامعه ایمانی ایجاد می‌شود و اسلام نیز به دنبال این است تا مردم از نعمت‎های الهی به خوبی استفاده کنند.

علوی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ ایمانی در جامعه حفظ شود، گفت: اگر فرهنگ ایمانی از جامعه برود مصیبت‎های بسیاری از جمله گرسنگی و ناامنی را در پی دارد.
وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه ایمان و شکوفایی اقتصاد با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی دارند، گفت: اسلام بر راه مشروع کسب درآمد تاکید دارد.

او گفت: وقتی خداوند نعمتی به انسان می‎دهد انتظار دارد در کنار نعمت، برخورداری، ثروت و امکانات بیشتر عبودیت و بندگی داشته باشد و باید به این برسیم که شکرگذاری نعمت استفاده صحیح از آن است.

علوی عنوان کرد: مسلمانان باید سرمایه‎های خود را در راه تولید مولد سرمایه‎گذاری کنند.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: از کسانی که دارای توان مالی، مدیریت اقتصادی و صنعتی هستند انتظار می‎رود سرمایه خود را به کار گرفته و در راستای تولید مولد استفاده کنند.

او با اشاره به اینکه سرمایه‎گذاری در بورس سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در تولید است، عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در بورس برخلاف ورود سرمایه در بازارهای دیگر از جمله سکه سبب بروز التهاب در جامعه نمی‌شود.

علوی تاکید کرد: دستگاه اطلاعاتی خود را موظف می‌داند در راستای تقویت سرمایه‌گذاری حرکت کند و البته مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز در دستور کار وزارت اطلاعات قرار دارد.

او با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری باید فرآیندی را برای اخذ مجوز در کشور طی کند، بیان کرد: اگر کسی در ادارات به دنبال اخذ مبلغ و امتیازی از سرمایه‎گذار در جریان صدور مجوز باشد وزارت اطلاعات با وی برخورد می‎کند.

علوی با تاکید بر اینکه سیستم اداری باید وظیفه خود را انجام دهد، بیان کرد: اگر سرمایه‎گذاری نیز در جریان اخذ مجوز برای انجام کار کارشناسان ادارای را تطمیع کنند با وی نیز برخورد می‌شود.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه نظام با آغوش باز از سرمایه‎گذاران استقبال می‎کند، گفت: تلاش وزارت اطلاعات بر این است تا آرامش را برای سرمایه‎گذاران فراهم کند تا کمتر شاهد حضور افراد فاقد کار در کشور باشیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا