خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آغازی بر پایان لشکر سایبری «مجاهدین خلق»؟

شرق نوشت: رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از آغاز بازیابی اطلاعات، شناسایی رابطان و هسته‌های تخریب با استفاده از هاردها و کیس‌های کامپیوتری ضبط‌شده از مقر اعضای سازمان مجاهدین خلق در آلبانی خبر داد.

سپهر خلجی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «بخشی از هارد و کیس‌ها رسید. مشغول بازیابی اطلاعات، شناسایی رابطان و هسته‌های تخریب و نقاط کور هستند. نتایج تا الان امیدوارکننده است».

اولین بار عصر سه‌شنبه ۳۰ خرداد، منابع خبری از ورود پلیس آلبانی به مقر منافقین در این کشور خبر دادند. بنا بر اعلام رسانه‌ها، پلیس آلبانی اعلام کرد بر ‌اساس حکم دادگاه و به دلیل نقض توافقات صورت‌گرفته، به این مقر وارد شده است.

طبق گزارش‌ها، شروع این درگیری از آنجا بود که پلیس ضدتروریسم آلبانی، شش نفر از کادرهای سیاسی گروهک را فرا‌می‌خواند و به آنها ابلاغ می‌کند که قصد دارد برای سرکشی و بازدید به مقر آنها که یک اردوگاه بزرگ با دیوارهای بلند و حفاظت‌شده است، به آنجا رفته و خواهان بازرسی از اردوگاه می‌شود.

این در حالی است که منافقین برای فریب رسانه‌ها و مردم آلبانی هر چند وقت، یک هیئت از آنان را به داخل پادگان می‌آورند و اماکنی نظیر سالن غذاخوری، آشپزخانه، استودیوی داخلی و… را به آنان نشان می‌دهند.

در ابتدا شش نفر از اعضای کادر سیاسی با پلیس صحبت کرده و مأموران را به اماکن همیشگی راهنمایی می‌کنند؛ اما پلیس که از قبل اطلاعاتی درباره برخی اماکن دیگر نظیر محل یگان سایبری این گروهک داشت، خواهان بازدید از آنجا می‌شود که منافقین با این درخواست پلیس مخالفت می‌کنند.

بعد از دو ساعت مذاکره، صبر پلیس تمام می‌شود و تصمیم می‌گیرد بر اساس حکم قضائی دادگاه به ساختمان سایبری ورود کند. منافقین ضمن تشکیل زنجیره انسانی به دور برخی ساختمان‌ها، متوسل به خشونت می‌شوند و 

۱۵ نفر از اعضای پلیس صدمه می‌بینند. متعاقب آن، پلیس ضدتروریسم آلبانی، هزار نفر از مأموران خود را که پادگان اشرف را در این زمان محاصره کرده بودند، فرا‌می‌خواند و با اسپری فلفل راه خود را از میان دیوار انسانی منافقین باز می‌کند.

در این درگیری به ۱۵۰ خودروی پلیس آسیب رسیده؛ اما پلیس نهایتا موفق می‌شود وارد محل یگان سایبری شده و بسیاری از تجهیزات آنجا ازجمله کامپیوترها و سرورهای اصلی را با خود ببرد.

در جریان حمله پلیس به اشرف۳، مریم رجوی در این محل حضور داشته که در یکی از ساختمان‌ها مخفی شده، ولی از ترس استرداد به ایران، به فرانسه منتقل می‌شود.

در جریان این حمله، یکی از تروریست‌های باسابقه این گروهک به نام «عبدالوهاب فرجی» با نام مستعار «علی مستشاری» معروف به فرمانده افشین کشته شده، ۷۰ نفر بازداشت و ۱۰ نفر زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم است.

وزارت کشور آلبانی در این زمینه تأکید کرد که اعضای گروهک تروریستی منافقین به یک‌سری شروط تعیین‌شده از سوی مقامات این کشور عمل نکرده‌اند. دادستان آلبانی نیز عنوان کرده بود: اقدامات و فعالیت‌های منافقین در خاک آلبانی بر‌خلاف توافق‌های صورت‌گرفته بین دولت و این گروهک بوده است.

به هر حال با پایان درگیری، تجهیزات کامیپوتری ضبط‌شده به ایران تحویل داده شده است و اکنون با بازیابی اطلاعات، پیش‌بینی ‌می‌شود بخش مهمی از رابطان و اعضای این گروهک و برنامه‌ها و اهداف عملیاتی آنان در کشور شناسایی شوند.

در‌این‌بین، روز جمعه تجمعی مقابل سفارت ترکیه که حافظ منافع آلبانی در ایران است، برگزار شد و تجمع‌کنندگان خواستار فراهم‌شدن شرایطی بودند تا خانواده‌های اعضای منافقین بتوانند با سفر به آلبانی دیداری حضوری با اقوام و‌ خویشان خود داشته باشند.

در همین راستا «ادی راما»، نخست‌وزیر آلبانی، از منافقین خواست تا اگر به دنبال جنگ با ایران هستند، خاک این کشور را ترک کنند. ادی راما در مصاحبه با نشریه آلمانی اشپیگل در پاسخ به پرسشی درباره علت عملیات اخیر نیروهای امنیتی آلبانی در اردوگاه گروهک تروریستی منافقین گفت: منافقین سال‌هاست که در کشور ما حضور دارند. ما پذیرای آنان هستیم، به شرط آنکه از خاک آلبانی برای عملیات سیاسی خود استفاده نکنند. آنها (منافقین) بارها این توافق را نقض کرده‌اند.

او تأکید کرد: آلبانی هیچ قصدی برای جنگ با حکومت ایران ندارد و پذیرای سوءاستفاده‌کنندگان از این میهمان‌نوازی نیست.

راما با اذعان به تأثیر روابط دوستانه تیرانا و واشنگتن در پناه‌دادن به منافقین، گفت: ما درها را گشودیم؛ چراکه این گروه تحت تعقیب بود و دوستان آمریکایی چنین درخواستی را از ما کرده  بودند و به خود افتخار می‌کردیم. این مقام بلندپایه آلبانیایی افزود: کشورمان تبدیل به سنگر جنگی شده که در آن نقشی نداریم.

تارنمای «آلبانین دیلی نیوز» پیش‌تر گزارش داده بود که پلیس آلبانی روز پنجشنبه (۸ تیر) بار دیگر در اردوگاه گروهک تروریستی منافقین واقع در منطقه «مانز» شهر «دراج» مستقر شد. این تارنمای آلبانیایی در ادامه گزارش داد: نیروهای پلیس در ورودی اردوگاه اشرف۳ مستقر و همه خودروهای خروجی از این اردوگاه را کنترل می‌کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا