خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش الله کرم به تجمع «امت حزب الله»: علاقه‌ی زنان به استادیوم سیاسی و خلاف قانون است

معصومه رشیدیان، انصاف نیوز: 18 مهرماه روز بازی تیم ملی ایران و کامبوج در حالی نزدیک می‌شود که زنان استقبالی چندین برابر مردان از تماشای این بازی کرده‌اند و بلیط‌های جایگاه‌های اختصاص یافته به زنان با سرعتی شگفت به فروش رسید. زنان سرانجام به ورزشگاه خواهند رفت اما اعتراضات مخالفان و منتقدان حضور زنان در استادیوم‌ها هرچه به بازی نزدیک‌تر می‌شویم پررنگ‌تر می‌شود. تا آنجا که فراخوانی برای تجمع «امت حزب الله» در مقابل مجلس منتشر می‌شود تا زنان و مردانی که مخالف حضور زنان علاقمند، در این مکان هستند صدای‌شان را به نمایندگان برسانند. تجمعی که مشابه آن را در مخالفت با موضوعات دیگر هم تجربه کرده‌ایم.

اما آیا این تجمعات مطالبه‌ی آنها که موافق و خواهان این حضورند را تغییری می‌دهد؟ آیا آنها که 18 مهرماه به استادیوم می‌روند هیچ‌کدام از «امت حزب الله» نیستند؟  آیا این تجمعات قانونی است و برای موافقان حضور در ورزشگاه هم امکان اینکه تجمعی بکنند و خواسته‌شان را به گوش نمایندگان برسانند فراهم است؟

حجت الاسلام جلیل محبی دبیر ستاد امر به معروف که از لحاظ سیاسی جزو اصولگرایان است، در پاسخی کوتاه این موضوع را دارای پشت پرده‌هایی می‌داند و با دیده‌ی شک و تردید به ماجرا نگاه می‌کند و می‌گوید که درست در نزدیکی انتخابات مجلس دوباره بحث دیوارکشی و استادیوم و کنسرت وسط کشیده شده است.

از سوی دیگر حسین الله کرم -دبیر شورای هماهنگی حزب الله- نیز به سوالاتی درباره‌ی این تجمع و تجمعات مشابه پاسخ داده است. او که خود مخالف این حضور است و آن را خلاف قانون می‌داند می‌گوید شورای هماهنگی در جریان این تجمع و فراخوان بوده است و تاکید می‌کند که «شورای هماهنگی حزب الله به سوی برگزاری جلسات انجام امر به معروف و نهی از منکر با مسوولان رفته و آن را در دستور کار خود قرار داده است تا نیازی به مجوز نداشته باشد؛ اتفاقا آخرین مورد، جلسه با وزیر ورزش و جوانان درباره‌ی ورود زنان به ورزشگاه مردان بوده است».

واکنش جلیل محبی به تجمع «امت حزب الله»

حجت الاسلام جلیل محبی، در پاسخ به اینکه نظرش در مورد تجمع اعتراضی «امت حزب الله» علیه حضور زنان در ورزشگاه چیست و به نظرش آیا این دست از تجمعات و تظاهرات‌هایی که پیش از این هم سابقه داشته تاثیری در جهت امر به معروف و نهی از منکر داشته است یا خیر؟، به انصاف نیوز گفت: من فقط یک جمله در این مورد می‌گویم و آن این است که باتوجه به نزدیکی انتخابات مجلس بحث دیوارکشی وسط خیابان، استادیوم و کنسرت دوباره توسط عده‌ای زنده می‌شود.

 

الله کرم: شورای هماهنگی حزب الله به سمت جلسه با مسوولان رفته است

انصاف نیوز: فراخوانی برای تجمع علیه حضور زنان در استادیوم ها رسانه ای شد که به دعوت از “امت حزب الله” پرداخته است. آیا شورای هماهنگی حزب الله در جریان این فراخوان بوده است؟ مرجع صدور این دعوتنامه کجاست؟

حسین الله کرم: همانطور که در زیرنویس اطلاعیه آمده است، دعوت از سوی ستاد مردمی آمران به معروف و ناهیان از منکر است. شورای هماهنگی حزب الله نیز در جریان این دعوت بوده است. گروه‌های متعددی از خواهران و برادران آمر به معروف و ناهیان از منکر مرجع صدور اطلاعیه‌اند.

تجمع های اینچنینی آیا تاثیری در مطالبه ی مردمی که علاقمند به حضور در استادیوم هستند دارد؟

این تجمعات درچارچوب انجام تکلیف دینی است زیرا در آیه ۱۰۴ سوره‌ی عمران دستور است که جمعی از مسلمانان باید دعوت به نیکی و امر به معروف و نهی از منکر کنند. بر همین اساس وقتی این جمع از مسلمانان دو وظیفه‌ی فوق را انجام دهند وجوب آن ازدیگران برداشته می‌شود لذا وجود آمر به معروف و ناهی از منکر یک ضرورت است. البته تاثیر آن در همان گفتن نهفته است، دیگران نیز آنرا می‌پذیرند. از این‌رو به نظر می‌رسد علاقه‌ی کنونی بانوان برای حضور در استادیوم فوتبال مردان بیشتر سیاسی باشد.

موضع شخص شما در مورد حضور زنان در استادیوم‌ها چیست؟

موضع اینجانب علاوه بر پاسخ فوق، اشکال قانونی ورود زنان به ورزشگاه مردان و بالعکس است که دربند ۲۴ قانون سازمان ملی جوانان هم هست که در حال حاضر، زیرمجموعه‌ی وزارت ورزش و جوانان است.

فکر می‌کنید آنها که موافقند، حزب اللهی یا مذهبی نیستند؟

طبق آیه ۱۰۴سوره آل عمران، همان جمعی که امر به معروف کرده و نهی از منکر کرده‌اند رستگارند. رستگار نیز صفت حزب اللهی‌هاست. البته این صفت برای پیروان حضرت علی (ع) هم آمده است که شامل حال عمده‌ی ایرانیان می‌شود؛ از این‌رو واژه‌ی رستگار برای حزب اللهی‌ها نوعاً، برجستگی و امتیاز بیشتری می‌آورد.

آیا این دست از تجمعات قانونی هستند؟

باید قانونی به گونه‌ای وضع شودکه نیاز به صدور مجوز برای تجمع امر به معروف و نهی از منکر، مانع انجام این دو فریضه نشود.

آیا شورای هماهنگی حزب الله خود را ملزم به گرفتن مجوز پیش از تجمعات می@داند؟

از آنجا که دولت‌ها حاضر به صدور مجوز تجمع برای امر به معروف و نهی از منکر نیستند و تلاش دارند آن‌را سیاسی جلوه دهند، شورای هماهنگی به سوی برگزاری
جلسات انجام این دو فریضه با مسوولان را در دستور کار خود قرار داده است تا نیازی به مجوز نداشته باشد؛ اتفاقا آخرین مورد، جلسه با وزیر ورزش و جوانان درباره‌ی
ورود زنان به ورزشگاه مردان بوده است.

چند واکنش توییتری به تجمع مخالفان:

مازیار خسروی: گروهی از “امت حزب الله” قرار است دوشنبه در اعتراض به ورزشگاه رفتن زنان در مجلس اجتماع کنند. این حق آن‌هاست که برای پیگیری خواسته‌شان تجمع مسالمت‌آمیز برگزار کنند. البته بر اساس قانون اساسی این حق برای آن‌ها که برعکس این بزرگواران می‌اندیشند هم محفوظ است. آیا اجازه دارند؟

امیر ابتهاج: دوشنبه قراره «ستاد مردمی آمران به معروف و ناهیان از منکر» در اعتراض به حضور زنان در ورزشگاه تجمع کنند! قطعا آزادن که تجمع کنند و شعار بدن و مشکلی نیست. اما آیا زنان هم میتونن در شرایطی برابر با «امت حزب‌الله» علیه محدودیت‌های تبعیض‌آمیز موجود تجمع کنند و شعار بدن؟!

احسان رستگار: امان از خرس‌خاله‌ها. نوشته ”در راستای حمایت از حکم #ولی_فقیه و فتوای مراجع معظّم تقلید و در محکومیت اقدام برخی مسئولان دولتی در ورود زنان به ورزشگاه” می‌خوان دوشنبه تجمع کنن مقابل مجلس. چرا بی‌ربط پای #رهبری رو وسط می‌کشین؟ اگه ایشون حکم حکومتی داده بودن، کار حتی به بلیت‌فروشی هم نمی‌رسید.

آساره کیانی: آن دوشنبه شب، ورزشگاه آزادی امن ترین جای ایران بود؛عنوان روتیترم بود توی شبها و روزهای جام جهانی با این تیتر؛دوباره برمیگردیم. مرور میکنم؛ نه مودب بودن مردان را میشد انکار کرد نه خوشحالی زنان و مردان و کودکان را. #تجمعنکنید علیه شادبودن هموطنتان؛ #ورزشگاهرفتن_زنان حق طبیعی آنهاست.

فهیمه: اونا در مقابل گفته های ما میگن: مگه همه اولویت زنان ما ورزشگاه رفتنه؟ بعد خودشون همه چی رو ول کردن و تجمع اعتراضی در ماه صفر رو اختصاص دادن به ورزشگاه رفتن خانم ها … کلاهتون رو قاضی کنید کی الان داره اولویت سازی میکنه؟

فربدم: امروز یه خبر شنیدم که از خوشحالی اشک شوق در چشمانم جمع شد، امیدوارم حقیقت داشته باشه. حاجی الله کرم و بقیه مردای باغیرت و ناموس‌دار ایرانی، در اعتراض به ورود زنان به ورزشگاه می‌خوان تجمع برگزار کنن. خوش به غیرتتون، کاش دو نفر مثل شما تو این دولت مفسده‌ی بنفش بود.

احلام: در اعتراض به حضور #بانوان در بازی تیم ملی #فوتبال #ایران و کامبوج در چارچوب بازیهای مقدماتی جام جهانی 2022 قطر؛ مخالفان رفتن زنان به #ورزشگاه در برابر مجلس تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند. والا ما هم معتقد به دین هستیم هم کشور و ارزشهاشو قبول داریم.. بنظرم اینکار تندروی محسوب میشه.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بنابراین این اقا موافق حضور سیاسی بانوان نیستند. ضعیفه باید در کنج خانه و پستوی ان مشغول بچه داری شود. مثل اون خانمی که در تلویزیون افتخار میکند در طول 8 سال 6 بچه دارد و یک دوقلو را از دست داده و یک بچه هم تو راهی دارد. واقعا ایشون رکورد زده .

    4
    1
  2. اولا چگونه است کارگر و معلم تجمع می کنند بخاطر شکم گرسنه و حقوق نگرفته، با [برخی رفتارهای نامناسب] طرف هستند ولی این [دوستان] تجمع می کنند هیچکس کارشان ندارد؟؟؟
    دوم آیا آقای الاه کرم احمق اگر قانون محبت مادر را به کودک ممنوع کرد شما می پذیری؟آخه [دوست عزیز] علاقه یک بانو یک چیز کیفی است چگونه قانون می تواند آنرا محدود یا ممنوع کند؟ [شما زا کدام دانشگاه دکتری گرفته اید]؟؟

  3. اقای اله کرم شما که ایه 104 رو میفرمایید لطفا ایه 76 سوره انسان هم تفکر کنید … البته امثال شما اون چیزی که خودشون دوست دارن رو تفکر میکنن نه اون چیزی که حقیقت هست … (انّا خَلَقنا الإنسان مِن نُطفةٍ أَمشاجٍ نَبتَليهِ فَجَعَلناهُ سَميعاً بَصيراً انّا هَدَيناهُ السَّبيلَ إما شاكراً وَ إما كَفوراً) ]انسان (76)، 3-2[

    ما انسان را از نطفه اي آفريديم كه داراي خليط ها و رشته ها و استعدادهاي گوناگون است, او را در معرض امتحان و آزمايش قرار مي دهيم. او را شنوا و بينا قرار داديم. راه را به او نشان داديم, اما او را طوري آفريديم كه مجبور نيست از طبيعت يا غريزه اطاعت كند. او آزاد و حر و مختار آفريده شده و بايد شخصاً خودش راه خود را انتخاب كند, ما راه را به او نشان داديم و او خود داند كه قدردان يا ناسپاس باشد…. (او ازاد و حر و مختار افریده شده و بايد شخصاً خودش راه خود را انتخاب كند)

  4. تو این مملکت یک سری کاسه ی داغ تر از آش هستند که حقوق اولیه انسان هم براشون قابل درک نیست و با هر چیز عادی و پذیرفته شده ای سر مخالفت دارند به نظر من اینها مذهبی نیستند چون در بزنگاه های تاریخی نشون دادند که اصلا براشون مذهب اولویت نیست فقط دوست دارند با بد اخلاقی و کج فهمی اظهار وجود کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا