خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گیر مجری من‌وتو به سفر اینفلوئنسرهای خارجی به ایران

مجری شبکه‌ی من و تو به سفر اینفلوئنسرهای خارجی به ایران با دعوت هدی رستمی در پروژه‌ی «فم تریپ» به اصطلاح گیر داده است.

به گزارش انصاف نیوز، هدی رستمی در واکنش به ایرادهای سالومه سیدنیا در اینستاگرام نوشت:

«توریست همه جا توریسته. وارد یه کشور میشه و تو همون لایه‌ی آخر قدم میزنه و با خودش تجارب عینیش رو از اون مقصد به خونه میبره. نه وارد مشکلات سیاسی و اجتماعی یه کشور میشه و نه حتی میتونه درکی از لایه‌های درونی داشته باشه. هرچی هست تصویر و مشاهده ست.

تصور کنین توریستی که به کوبا میره، چقدر براش مهمه که چرا دو واحد پول تو کشور وجود داره، یکی برای مردم و یکی برای توریست‌ها؟ چرا حتی براش اجازه نخریدن ماشین جدید جذابه و هرچی عکس از کوبا میبینیم ماشین‌های رنگی با قدمت بیشتر از پنجاه ساله؟ چیزی که مردمش ازش ناراحتن! آیا این ناراحتی مردم باید باعث بشه توریست نره کوبا؟ اگه توریست نره کوبا، همین مردم فقیرتر نمیشن؟ صنعت توریسم اولین درآمد خیلی از کشورهای دنیاست!

سوال اینه که آیا ما به عنوان ایرانی به تایلند و ویتنام، به ترکیه و لبنان، به کشورهای آفریقایی و غیره سفر نمی‌کنیم، چون مردمش مشکلات خودشون رو دارن و ما باید بایکوت کنیم؟ در همین چند سال گذشته، به خاطر تصاویر اینستاگرامی خوب و زیبا از مراکش، چند نفر از ما به سرمون زده به مراکش سفر کنیم و از مناطق چیده شده مختص توریست، عکس بگیریم و منتشر کنیم؟ آیا فکر میکنین مراکشی‌ها همه در قصرهای کاشی کاری رنگی زندگی میکنن و حالا اشکال نداره توریست بیاد، چون دیگه گشنه‌ای در خیابون‌های مراکش نیست؟

کمی فکر کنیم. کسی که بیرون گود نشسته و حتی گرسنگی و فقر مردم ایران رو از نزدیک نمیبینه، نباید حرفی از فقر و بدبختی بزنه و با تنفر برای ما تعیین تکلیف کنه توریست بیاد که چی؟ عکس قشنگ و شاید کمی چیده شده برای توریست منتشر بشه که چی؟ این ماییم که سرنوشت خودمون رو تغییر میدیم.

تمام هدف صنعت توریسم، برعکس نگاه متحجر مردمی که از دور به زندگی مردم داخل دارین، اینه که امید و حال خوب رو برگردونه که شاید روزی همه چی بهتر شه.

پی نوشت: پروژه فم‌تریپ کاملا شخصی طراحی شده و داره اجرا میشه. مسیری که با کمک شما استارت خورد و با کمک چند بیزینس که از یه جای راه همراهیمون کردن داره اتفاق میفته تا #فم_تریپ با بهترین کیفیت تموم بشه و تازه قدم اول این مسیر طولانی برداشته شه.

من هم سعی میکنم به صدای تنفر دو گروهی که دارن سنگ‌اندازی میکنن گوش نکنم. برای من، همین که مردم دارن همراهی میکنن بزرگترین لذت دنیاست!»


سالومه سیدنیا در بخشی از ایراد به این برنامه نوشته بود: «از اینفلوئنسرهای داخلی و خارجی دارن استفاده میکنن که ایران رو کشوری بی مشکل، آزاد و عالی جلوه بدن! نه تا گردشگر خارجی رو دعوت کردن و همش بردنشون جاهای لاکچری که نشون بدن ایران خیلی کشور خوبیه و همه چی عالیه و مشکلی نداریم!»

سالومه بعد از نقدهایی که به او در اینستاگرام شده بود، پستی دیگر نوشت و گفت که به اعتقاد او «کسانی هم سر این خانم جهانگرد بهم فحش دادن یا حکومتی بودن یا یه مشت مرفه پولدار»!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا