خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«دانشگاه مرجع تشخیص بغی نیست»

/واکنش دانشگاه علامه طباطبایی به ادعای بسیج/

بعد از ماجراهای اخیر در دانشگاه علامه طبابایی و درگیری‌ای که بین انجمن اسلامی آزاداندیش و بسیج دانشجویی این دانشگاه شکل گرفت، کانال بسیج دانشگاه علامه طبابایی به نقل از حسین سلیمی رییس این دانشگاه در مورد اعضای انجمن آزاداندیش گفت: «سه یا چهار نفر از آنها اهل بغی هستند که با آنها برخورد می‌کنیم.» فائز دین پرستی، مدیر حوزه‌ی ریاست و روابط عمومی دانشگاه علامه در این باره با انصاف نیوز به گفت‌وگو پرداخت. دین پرستی می‌گوید دانشگاه نهاد تشخیص بغی نیست و آنها برداشت خودشان را نوشته‌اند.

کانال بسیج دانشگاه علامه طباطبایی بعد از دیدار با حسین سلیمی گزارشی از این گفت‌وگو منتشر کرد در بخشی از این گزارش آمده است: «یکی از اعضای بسیج اعضای انجمن آزاد اندیش را جاهل دانست و گفت: ببینید ما این افراد را جاهل می‌دانیم و اهل بغی نمی‌دانیم و از نظر ما اکثریت جاهل‌اند.

سلیمی در پاسخ افزود: از این ها ۳ یا ۴ نفر هستند که اهل بغی‌اند که با آن‌ها برخورد می‌کنیم.»

سعی کردیم با سلیمی در مورد این دیدار گفت‌وگویی کنیم و این ادعای بسیج را راستی‌آزمایی کنیم. سلیمی حاضر به گفت‌وگو در اینباره نشد و خواست دین‌پرستی، مدیر روابط عمومی دانشگاه دراین مورد توضیح دهد.

دین پرستی در مور ادعاهای طرفین در این درگیری گفت: «آقای دکتر موضع اصلی خود را که همان موضع دانشگاه است در مصاحبه با ایسنا گفته‌اند، بقیه‌ی نقل قول‌هایی که ممکن است هر کدام از طرفین دعوا مطرح کنند نه سندیتی دارد و نه اصالتی، بلکه برداشت و شاید برداشت مطلوب خودشان را بیان می‌کنند، در جلسه‌ای که داشتیم و رییس دانشگاه، مسوول نهاد، معاون دانشجویی دانشگاه، مدیر فرهنگی دانشگاه، نماینده‌ی وزیر در هیات نظارت، من و خود این دوستان حضور داشتند از هم گفتند شکایتی ندارند.

شاید پس ذهنشان چیز دیگری است که آمده‌اند و از قول دکتر سلیمی نقل کرده‌اند. موضع دانشگاه همان است که آقای دکتر گفتند که هردوی این تشکل‌ها فرزندان کشور، نظام و دانشگاه می‌دانیم. برخوردمان هم با هردو تربیتی است.»

او همچنین با تاکید بر اینکه دانشگاه مرجع تشخیص بغی نیست افزود: «اگر واقعا تخلفی هم وجود داشته باشد از راه کمیته‌ی انضباطی پیگیری می‌کنیم، ما مقام تشخیص‌دهنده‌ی بغی نیستیم، این حرف‌ها چیست؟ مگر دانشگاه نهادی است که در این حوزه‌ها اظهار نظر کند؟ تا الان هم که هیچ برخورد انظباطی‌ای نکردیم. چون رویکرد دانشگاه به عنوان یک نهاد تربیتی و فرهنگی، رویکرد فرهنگی است. برخورد انضباطی آخرین کار است آنهم در مواقعی چاره‌ای جز آن نیست. در برخورد انضباطی هم ما پیش‌قدم نیستیم چه برسد به این صحبت‌ها.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا