خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طنز / چرا هیلاری کلینتون گزینه مناسبی نیست؟

به گزارش انصاف نیوز، آیدین سیارسریع در طنز «بی قانون» روزنامه ی قانون نوشت:
بعد از اعلام کاندیداتوری هیلاری کلینتون برای ریاست جمهوری سال 2016 امریکا تحلیلگران بی قانون مخالفت خود را بصورت مستدل با این گزینه اعلام کردند:
1) دموکرات ها مدتی است که برای رای آوردن دست به خرق عادت می زنند و این روش کم کم دارد به یک مساله نگران کننده تبدیل می شود. آنها دوره قبل باراک اوباما را آوردند و گفتند بیایید برای اولین بار رئیس جمهور سیاهپوست داشته باشیم. این دوره هم احتمالا هیلاری کلینتون را رو می کنند و می گویند: حالا بیایید برای اولین بار رئیس جمهور زن داشته باشیم! اگر این روش این بار هم نتایج مثبتی به همراه داشته باشد من نگرانم که دموکرات ها برای دوره های بعدی مجبور شوند از هیلاری داف (به عنوان اولین رئیس جمهور داف در تاریخ امریکا)، لیدی گاگا (به عنوان اولین رئیس جمهوری که نامش نشان دهنده یک وضعیت بحرانی است) روح آبراهام لینکلن (به عنوان اولین رئیس جمهور تاریخ امریکا که زنده نیست)، احمدی نژاد (به عنوان اولین رئیس جمهوری که قبلا رئیس جمهور یک کشور دیگر بوده) و باب اسفنجی (بعنوان اولین رئیس جمهور کارتونی امریکا که در اعماق اقیانوس ها زندگی می کند) استفاده کنند که این امر برای ما مطلوب نیست. تصور کنید برویم در خیابان و بگوییم مرگ بر باب اسفنجی یا از آن ور هیلاری داف به عنوان رئیس جمهور امریکا بگوید مواضع ما روشن است. در آن صورت دیگر کسی دلش نمی آید دیگر غرب ستیزی کند و با یک سری انسان وا رفته مواجهیم که جلوی تلویزیون نشسته اند و می گویند: آخی! ببین تو رو خدا مواضعشو … دلت میاد؟
2) اگر هیلاری رئیس جمهور امریکا شود از آنجایی که قبلا زنانی همچون موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، دیلما روسف رئیس جمهور برزیل و کریستیانا فرناندز رئیس جمهور آرژانتین شده اند در ایران هم احتمال دارد از روی چشم و هم چشمی فاطمه آلیا و زهره طبیب زاده تکثیر شوند و مدافعان بیشتری از حقوق زنان به مجلس راه پیدا کنند که ما واقعا راضی به زحمت نیستیم.
3) حضور هیلاری کلینتون در مناظره های قبل از انتخابات می تواند زمینه ساز بداخلاقی های سیاسی شود. جب بوش کاندیدای احتمالی جمهوری خواهان روبروی هیلاری قرار می گیرد و می گوید: من اینجا پرونده ای دارم از یک آقایی، شما می شناسیدش. آقای بیل کلینتون. این آقا که همسر شماست در زمان وزارت شما مبالغ هنگفتی را از طریق بنیاد خیریه کلینتون دریافت کرده است. هجمه ها علیه من بسیار است خانم کلینتون. پسران آقای ناطق، آقای هاشمی، نوه آقای برژینسکی طراحی های گسترده علیه بنده رو آغاز کرده اند … من به شما علاقمندم خانم هیلاری!
4) مدتی پیش فاش شده بود که هیلاری کلینتون در زمان تصدی وزارت امور خارجه از ایمیل شخصی استفاده کرده است که متاسفانه در آن زمان به دلایلی فرصت نشد تا قاضی مرتضوی ایشان را به دلیل استفاده از ریمیل محاکمه کنند ولی بعدها حقانیت مرتضوی اثبات شد و تشت رسوایی آنهایی که محاکمه آقای شمس الواعظین را به دلیل داشتن ریمیل مسخره می کردند از بام افتاد. ریمیل یک نوع فعل مجرمانه است که به موجب آن شخص متخلف در حین ارسال ایمیل، ریمل می زند و این دقیقا همان کاری است که هیلاری کلینتون در آن سالهایی که وزیر امور خارجه امریکا بود دائما انجام می داد و چون از ایمیل شخصی ریمیل اداری می کرد بارها مورد عتاب و انتقاد جمهوری خواهان قرار گرفته بود. کارشناسان معتقدند با پیروزی هیلاری کلینتون ممکن است او دوباره از ایمیل شخصی استفاده کند و به دلیل کهولت سن آدرس را اشتباهی وارد کند. بارها پیش آمده که او در دوران وزارت به جای بیل کلینتون به بیل گیتس ایمیل فرستاده و پرسیده: What to wear tonight? I have nothing! (امشب چی بپوشم؟ هیچی ندارم!) و همین موجب بروز اختلافات بسیاری بین بیل گیتس و همسرش شده. یک بار هم همین ایمیل را اشتباهی به پاکستان فرستاد و وزیر خارجه پاکستان به حالت زننده ای پاسخ داده: همون جلیقه ضد انفجار پلنگیه‌تو بپوش هانی! که این هم یک مدت موجب شکاف در روابط امریکا و پاکستان شده بود. حالا فرض کنید رئیس جمهور کشوری در ارسال ایمیل اشتباه کند. آیا با این اوصاف هیلاری کلینتون گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری امریکاست؟
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا