خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زندگی مجردی سیاسیون پس از درگذشت همسر

مطهره شفيعي در «آرمان ملی» نوشت: حاشيه با سياست همراه است و نمي‌توان آسوده به سمت سياست گام برداشت و انتظار داشت در اين مسير با حاشيه مواجه نشد. خانواده‌هاي سياسي هم به اين حواشي عادت دارند اما اکنون بحث بر سر همسران مرحوم سياستمداران و مسئولان است؛ بسياري از مسئولان پس از درگذشت همسرانشان تن به ازدواج مجدد ندادند و ترجيح دادند با ياد همسرانشان زندگي کنند. زندگي برخي از اين سياستمداران بدون همسر هم با حاشيه همراه بود که در ادامه به آنها اشاره مي‌شود.

همسر مرحوم ربيعي در نقش متهم!

نزديکترين اتفاقي که براي يک خانواده سياسي رخ داد به علي ربيعي سخنگوي دولت ارتباط دارد. همسرربيعي سال 85 به دليل ابتلا به سرطان درگذشت و پسرش هم يکسال بعد بر اثر تصادف فوت کرد. ربيعي از آن زمان تاکنون تصميمي براي ازدواج مجدد نداشت و مجرد است. 24 دي سال 96 علي ربيعي در گفت‌وگويي تلفني با همسر يکي از جان باختگان کشتي «سانچي»، اشک ريخت و در اسفند همان سال ربيعي در مجلس استيضاح شد و در آن جلسه، حسن بيگي گفت: «ربيعي با انتصاب يک مدير زن به تمسخر زنان مي‌پردازد اما به عنوان کسي که همسرش فوت کرده اشک‌هايش را در کنار مردم و در تلويزيون نشان مي‌دهد.» جهانبخش محبي‌نيا اما از ربيعي دفاع کرد: «لرزاندن تن خانمي که زير خاک است چه لزومي دارد؟ خانمي که رزمنده بوده و بچه‎هايش را زير توپ و تانک هواپيماهاي عراق تربيت کرده است. در تلويزيون گريه مي‌کند مي‎گوييد چرا گريه مي‌کني؟ گريه نمي‌کند، مي‌گوييد چرا گريه نمي‌کني؟» 13 مهر بار ديگر نام همسر ربيعي زنده شد و آن در جلسه دادگاه گروه عظام. در آن روز قاضي دادگاه خطاب به متهم گفت: «با عباس ربيعي مدير خدمات پس از فروش ساپکو قرارداد بستيد، اين قرارداد به نام همسرش زهره شکرچي بوده به مبلغ 50 ميليون تومان که ربيعي هم 2 ميليارد از جرائم شرکت‌هاي عظام را کسر مي‌کند.» حاضران در دادگاه تعجب کردند چرا که همسر ربيعي سال‌ها پيش فوت کرده بود. ديروز سخنگوي دولت به خبرنگاري که يادآوري کرد قاضي صلواتي در دادگاه به متهمي گفته است که با همسر وي (علي ربيعي) ارتباط مالي داشته است، گفت: «من همسر ندارم. اسم کوچک نبردند؟ شباهت اسمي هم دردسر است. شوکه شدم، همسرم کجا بوده‌است؟»

لبخند پزشکيان با مرور گذشته

مسعود پزشکيان نمونه ديگري از سياستمداراني است که پس از فوت همسرش تصميمي بر تجديد فراش نگرفت. او چنين تعريف کرد: «با همسرم هم دانشگاهي و هر دو عضو انجمن اسلامي بوديم، آن زمان فقط دو نفر از دانشجويان دختر در دانشگاه چادري بودند و يکي از آنها همسرم بود. وقتي با انقلاب فرهنگي دانشگاه‌ها تعطيل شد، از او خواستگاري کردم و خيلي راحت و ساده با مهريه يک جلد قرآن مجيد، يک جلد مفاتيح الجنان و يه شاخه نبات ازدواج کرديم و زندگي دانشجويي خود را ادامه داديم.» نايب رئيس مجلس با اشاره به مرگ زودهنگام همسرش گفت: براي من که يک دختر و دو پسر داشتم، خيلي سخت بود ادامه زندگي پس از مرگ همسرم، اما به خاطر بچه‌ها تصميم گرفتم تنها بمانم. چون بچه‌ها ممکن بود راحت با اين موضوع کنار نيايند. زماني که از او سوال شد پس از فوت همسرش در فکر ازدواج مجدد نبوده است، گفت: «يادآوريش هم تلخ است. من و همسرم بر اساس اعتقادي که داشتيم ازدواج کرديم. در آن زمان هر دو دانشجو بوديم. 500تومان پول داشتم و با همان 500تومان ازدواج کرديم.» پزشکيان زماني که درباره همسرش صحبت مي‌کند به نقطه‌اي خيره مي‌شود؛ شايد خاطرات گذشته را مرور مي‌کند و اخم بر چهره‌اش مي‌نشيند وقتي مي‌گويد: «من و همسرم مسئول اکيپ‌هاي اضطراري لشگر عاشورا بوديم. هر عملياتي لشگر عاشورا مي‌کرد ما بچه‌ها را جمع مي‌کرديم و مي‌برديم به جبهه. با سختي‌ها پيش برديم. بعد از اين که جنگ تمام شد بحث سر اين بود که ما بتوانيم مشکل مردم را حل کنيم و براي همين هم انقلاب کرديم. براي اين که اين کار را کنيم بايد مهارت کسب مي‌کرديم. وقتي در دانشگاه کار تمام مي‌شد امکان نداشت در دانشکده و بيمارستان بمانم. به خانه مي‌آمدم تا خانمم هم درس خود را بخواند. بعد از اتمام جنگ براي درس وقت بيشتري گذاشتيم. در امتحانات کتبي من نفر دوم کشور و همسرم نفر اول شد. ايشان جراح زنان شدند و ما هم جراح قلب. تمام تلاشمان هم اين بود که مشکل مردم را حل کنيم.»

همسر رحيمي فراموش شد؟

همسر محمدرضا رحيمي معاون اول دولت احمدي‌نژاد هم درگذشت و پيکر بانو لطيفه عرفاني در شهرستان قروه به خاک سپرده شد. محمدرضا رحيمي 25 بهمن 1393 با توجه به قطعيت حکم محکوميت داير بر تحمل 5سال حبس به دادسراي کارکنان دولت جهت اجراي حکم احضار شد و روز بعد با استنکاف نامبرده از معرفي خود مأموران نيروي انتظامي با حضور در محل سکونت محکوم عليه، وي را فراخواندند و پس از تفهيم موضوع اجراي حکم، نامبرده جهت تحمل حبس به زندان اوين تحويل داده شد. همسر او بر اثر سکته قلبي فوت کرد که برخي حکم قضايي صادر شده براي رحيمي را در مرگ همسرش بي‌تاثير نمي‌دانند. ظاهرا محمدرضا رحيمي فراموش کرد که همسرش چه اندازه از اقدامات او در دولت احمدي‌نژاد نگران بود چرا که باز هم به اين تيم پيوست و در مراسم روضه خواني در خانه غلامحسين الهام، احمدي‌نژاد و معاون اولش در دولت دهم يعني رحيمي با هم ديدار کردند اما ظاهرا رحيمي ازدواج مجدد نداشته است. او دختراني دارد که به نظر مي‌رسد موافق ازدواج پدر نيستند نامه آنها پس از فوت مادرشان اين گمانه را به ذهن متبادر مي‌کند!

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا