خرید تور تابستان ایران بوم گردی

« تجمع مخالفت با حضور زنان در ورزشگاه مجوز نداشت»

/سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران مطرح کرد/

روز دوشنبه 15 مهرماه گروهی از زنان در مقابل مجلس شورای اسلامی در مخالفت با حضور زنان در ورزشگاه دست به اعتراض زدند.  طبق اصل 27 قانون اساسی  «تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است.» برگزاری تجمع برای موضوعات مختلف نیازمند به اخذ مجوز است؛ اما سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران می‌گوید که این تجمع بدون مجوز بوده است.

امین بابایی سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران با اشاره به بی‌مجوز بودن این تجمع به انصاف نیوز گفت: آقای فرهادی فرماندار تهران طی مکالمه‌ای با بنده گفتند مجوزی برای این تجمع صادر نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی معترض هستند چرا با دیگر اعتراض‌ها مثل تجمع روز دوشنبه برخورد نمی‌شود، گفت: «برخی از اجتماعات با بسیاری از شاخصه‌های نظام و دولت و با سیاست‌های کلان نظام همگام نیست و معمولا چهره‌های معاند محوری پشت آن‌ها است که سعی در ایجاد التهاب و بحران‌های دولتی و اجتماعی دارند.

این عزیزان با یک باور اعتقادی برای یک موضوعی به اعتراض نشستند و ما هم به اعتقاد آن‌ها احترام می‌گذاریم. کنشی که برای بسیاری از اعتراضات خاص امنیتی انجام می‌شد برای این تجمع دوشنبه وجود نداشت زیرا این اعتراضات مخدوش کننده‌ی حوزه‌ی امنیت نیست. گاهی ممکن است به برخی از گروه‌ها حتی اجازه‌ی این اعتراض‌ها هم داده نشود. اما این کجا و آن کجا؟ این دو موضوع را باید کمی متفاوت نگاه کرد. اعتراضی مثل دوشنبه مبتنی بر یک سری پایگاه اعتقادی است و این اعتقادها هم ریشه در حوزه‌ی دینی و شرعی دارد. یک سری از اعتراضات با یک هدف دیگر برگزار می‌شود، جای دیگری را هدف گرفته است و به پایه‌های نظام و انقلاب آسیب می‌رساند. در نتیجه باید برای این دو تفاوت قائل شد.

به هرحال تعدادی از بانوان یک پیام اعتراضی داشتند، نظام ما هم نظامی با رعایت اصول دموکراسی است و بسیاری نیز در اعتراض به اینکه چرا بانوان در ورزشگاه حصور ندارند تجمع کردند. اکنون نیز خواستگاه آن به سر منزل مقصود رسیده.  از این طرف هم عزیزانی هستند که شرع و موازین اعتقادی و اسلامی آن‌ها این اجازه را نمی‌دهد که زنان به ورزشگاه بروند اما اعتراض آن‌ها فاقد مجوز است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. بله خب، يک سري اعتراضات، به عملکرد ما اعتراض دارند و با ما همسو نيستند که مسلم است به آنها هرگز مجوز نميدهيم!! اما اعتراضاتي که با ما همسو باشند ، اين عزيزان به مجوز نياز ندارند!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا