خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چین و آمریکا: شرایط اجرای برجام فراهم است

وزیران امور خارجه چین و آمریکا در یک گفت وگوی تلفنی آخرین تحولات مربوط به خاورمیانه، مذاکرات هسته ای ایران و جدیدترین مراحل اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را بررسی کردند.

به گزارش ایرنا، «وانگ یی» و «جان کری» در این گفت وگو که شب گذشته (پنجشنبه) صورت گرفت، از روند اجرای کارهای مربوط به توافقنامه هسته ای ایران و کشورهای 1 +5 ابراز رضایت کرده و بر تحقق دقیق مفاد آن تاکید کردند.
وزیران خارجه چین و آمریکا یادآور شدند که اوضاع به خوبی پیش می رود و شرایط برای اجرای توافقنامه فراهم است.
آنان با تقدیر از تلاش های خوب صورت گرفته از جانب ایران در جهت اجرای توافقات صورت گرفته، از دیگر کشورهای ذیربط نیز خواستند به همکاریهای خود تا کسب نتیجه نهایی همچنان ادامه دهند.
بررسی آخرین وضعیت خاورمیانه و شرایط پیش آمده بعد از اقدام یکجانبه عربستان سعودی در قطع روابط دیپلماتیک با ایران نیز از دیگر محورهای گفت وگوی طرفین بوده است.
پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه چین امروز – جمعه – با انتشار گزارشی در این خصوص نوشت: طرفین همچنین جدیدترین تحولات شرق آسیا از جمله اعلام اخیر کره شمالی مبنی بر انجام آزمایش موفقیت آمیز بمب هیدروژنی را نیز بررسی کرده اند.
کره شمالی روز چهارشنبه شانزدهم دی ماه با انتشار بیانیه ای رسمی از انجام اولین آزمایش بمب هیدروژنی خود که می گوید از قدرتی به مراتب بالاتر از یک بمب اتمی برخوردار بود، خبر داد.
آنان همچنین تاکید داشتند که همکاریهای دوکشور بعد از این آزمایش می بایست بیش از گذشته شود و طرفین باید ارتباطات نزدیکتری در خصوص برخی مسائل با یکدیگر داشته باشند.
«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین نیز در این گفت وگو از حمایت قاطع دولت پکن بر لزوم اجرای خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره خبر داد و از همه کشورهای منطقه خواست به اجرا قطعنامه های سازمان ملل پایبند باشند.
او به همتای آمریکایی اش گفت که چین قویا بر لزوم حفظ و تقویت صلح و ثبات در شبه جزیره تاکید دارد و در این زمینه مایل به همکاری با تمامی طرف ها است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا