خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پزشکیان: می‎ترسیم دهه شصتی‌ها در سالمندی هم مشکل داشته باشند

«مسعود پزشکیان»، نائب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‎ترسیم دهه شصتی‌ها مانند مدرسه و شغلشان، در سالمندی هم مشکل داشته باشند، گفت: با توجه به روندی که پس از انقلاب پیش آمد، نسلی به سرعت متولد شدند که با توجه به زیادی تعدادشان به هنگام ثبت نام در مدرسه و ورود به بازار کار با مشکل مواجه شدند، ناتوانی در ارائه خدمت به دهه شصتی‎هایی که سالمند خواهند شد، گناهی نابخشودنی است.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان در کنگره بین‌المللی سلامت و توانبخشی سالمندان و چهارمین نشست بین‌المللی علوی با بیان این مطلب اظهار کرد: باید ارائه خدمات به سالمندان پیش‎بینی‌ شود، متاسفانه ما همیشه منتظریم که حادثه‌ای رخ دهد و پس از آن به فکر چاره‌اندیشی بیفتیم، اما پیشگیری همیشه بهتر از درمان بوده و باید آن را در تمامی حوزه‌ها اعم از ساختاری، فردی و آموزشی مورد توجه قرار داد.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی اختیارات لازم را برای برنامه‌ریزی دارد و اگر خلا قانونی از این نظر وجود دارد، حاضر به همراهی هستیم. دانشگاه، راهکار و دستورالعمل لازم را که حاصل پژوهش‌ها و چنین کنگره‎هایی است، ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: باید شهر را طوری طراحی کنیم تا پاسخگوی سالمندان باشد و سالمندان با استفاده از برنامه‌ها با استقلال کامل زندگی کنند، همچنین اگر لازم است فضایی برای تکریم سالمندان در شهر و اتوبوس فراهم شود، این کار باید انجام شود.

نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر ضرروت تکریم سالمندان و افراد مسن و باتجربه از سوی جوانان اظهار کرد: متاسفانه پس از انقلاب، دیدگاهی در ما ایجاد شد که تصور کردیم می‎توانیم به اساتیدمان بی‌احترامی و امر و نهی کنیم.

وی متذکر شد: احترام به پیشکسوت‌ها چه در کسوت استادی، روحانیت یا مدیریت و چه به عنوان بزرگ‎تر جزو اصول جامعه پیشرفته بوده و کسی حق ندارد به بزرگ‎تر از خودش بی‌احترامی کند.

کنگره بین‌المللی سلامت و توانبخشی سالمندان و چهارمین نشست بین‌المللی علوی با حضور متخصصان و کارشناسان این حوزه و مهمانانی از سراسر کشور و خارج از کشور، امروز (چهارشنبه) آغاز به کارد کرد و تا جمعه ادامه دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا