خرید تور تابستان ایران بوم گردی

راهنمای جامع و کامل خرید گوشی هوشمند در اسفند ماه 1400

چندین سال قبل شاید به این شکل تنوع گوشی های هوشمند وجود نداشت و از بین تلفن های انگشت شمار یک گزینه را می‌شد انتخاب کرد اما امروزه بیش از صدها مدل گوشی تلفن همراه با قیمت های مختلف در بازار دیده می‌شود از برندهای چینی گرفته تا اپل. اسفند هم ماه پیدا کردن گوشی مناسب برای سال جدید و یا کادو دادن به عزیزان است.

به گزارش دیجیاتو، شاید اگر ۱۰ سال پیش برای خرید گوشی هوشمند سری به بازار می‌زدید در عرض چند ساعت بهترین را انتخاب و خریداری می‌کردید. اما حالا دوره و زمانه عوض شده و هر ماه چندین گوشی جدید وارد بازار می‌شوند و جای تعدادی گوشی قدیمی‌تر را می‌گیرند. در راهنمای خرید گوشی موبایل ، ماهانه بهترین‌ها در رده‌های قیمتی متفاوت را معرفی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم با در نظر گرفتن بودجه خود بهترین را انتخاب نمایید.

فهرست مطالب

  • راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۳ میلیون تومان
  • موتو E7 Power مدل ۲/۳۲ گیگابایت؛ ۲،۵۰۰،۰۰۰ تومان
  • موتورولا موتو E20 مدل ۲/۳۲ گیگابایت؛ ۲،۷۰۰،۰۰۰ تومان
  • راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۴ میلیون تومان
  • وان پلاس نورد N100 مدل ۴/۶۴ گیگابایت؛ ۳،۹۰۰،۰۰۰ تومان
  • سامسونگ گلکسی M12 مدل ۴/۶۴ گیگابایت؛ ۳،۹۰۰،۰۰۰ تومان
  • راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۵ میلیون تومان
  • شیائومی ردمی ۱۰ پرایم مدل ۴/۶۴ گیگابایت ؛ ۴،۸۰۰،۰۰۰ تومان
  • راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۶ میلیون تومان
  • سامسونگ گلکسی A22 5G مدل ۴/۱۲۸ گیگابایت؛ قیمت ۵،۴۰۰،۰۰۰ تومان
  • سامسونگ گلکسی M32‌ مدل ۴/۶۴ گیگابایت؛ قیمت ۵،۷۰۰،۰۰۰ تومان
  • شیائومی پوکو M4 Pro 5G مدل ۶/۱۲۸ گیگابایت ؛ ۵،۸۰۰،۰۰۰ تومان
  • راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۷ میلیون تومان
  • شیائومی پوکو X3 Pro مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت؛ ۶،۸۰۰،۰۰۰ تومان
  • پوکو X3 GT مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت؛ ۷،۰۰۰،۰۰۰ تومان
  • راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۱۰ میلیون تومان
  • شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو مکس مدل ۶/۱۲۸ گیگابایت؛ ۷،۶۰۰،۰۰۰ تومان
  • پوکو F3 5G مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت؛ ۸،۷۰۰،۰۰۰ تومان
  • سامسونگ گلکسی A52s 5G مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت؛ ۹،۹۰۰،۰۰۰ تومان
  • راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۱۵ میلیون تومان
  • شیائومی 11T مدل ۸/۲۵۶گیگابایت؛‌ ۱۰،۶۰۰،۰۰۰ تومان
  • آیفون SE 2020‌ مدل ۱۲۸ گیگابایت؛ ۱۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان
  • راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۲۰ میلیون تومان
  • سامسونگ گلکسی S21 FE مدل ۸/۱۲۸ گیگابایت؛‌ ۱۵،۴۰۰،۰۰۰ تومان
  • شیائومی 11T Pro مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایت؛ ۱۶،۷۰۰،۰۰۰ تومان
  • راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۳۰ میلیون تومان و بیشتر
  • سامسونگ گلکسی زی فلیپ ۳ مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت؛‌ ۲۱،۰۰۰،۰۰۰ تومان
  • سامسونگ گلکسی S21 5G مدل ۸/۱۲۸ گیگابایت؛ ۲۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان
  • آیفون ۱۳ پرو مدل ۲۵۶ گیگابایت؛ ۳۷،۰۰۰،۰۰۰ تومان
  • سوالات متداول کاربران در مورد بهترین گوشی‌های بازار

در راهنمای خرید گوشی موبایل از معرفی گوشی‌های غیر هوشمند اجتناب کرده‌ایم و تنها به مدل‌‌های با دو سیستم‌عامل iOS و اندروید پرداخته‌ایم. در معرفی برخی از گوشی‌ها، به مدل‌های دیگر با قیمت یا مشخصات مشابه هم اشاره کرده‌ایم.

اصلی‌ترین معیاری که در راهنمای خرید گوشی موبایل برای انتخاب گوشی‌ها در نظر گرفتیم نسبت «قیمت به کارایی» است. همچنین فقط مدل‌های رجیستر شده و با گارانتی معرفی شده‌اند. در مورد مشخصات سخت‌افزاری، تنها گوشی‌های با حداقل رم ۲ گیگابایت را انتخاب کرده‌ایم و مدل‌های لوکس، با تولید محدود یا مدل‌هایی که در بازار به سختی یافت می‌شوند در این لیست جایی ندارند.

اگر می‌خواهید به سرعت، گوشی‌های هر رده قیمت را مقایسه کنید کافی‌ست به سراغ جدول انتهای هر رده بروید. نسخه اندروید که در این جدول‌ها به آن اشاره شده، نسخه زمان عرضه گوشی‌ها است و ممکن است هنگامی که گوشی را خریداری می‌کنید به نسخه جدیدتر قابل به روز رسانی باشد یا از پیش، آپدیت شده به دست شما برسد. همچنین مواردی که در بخش مزایا و معایب عنوان شده، در مقایسه با دیگر گوشی‌های هم رده است.

در راهنمای خرید گوشی موبایل در ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۰ گاه مدل‌هایی در محدوده قیمت تا ۲ میلیون تومان را هم داشتیم، اما در ماه‌های اخیر با قدیمی شدن برخی از مدل‌های پیشنهادی و نیز فقدان مدل‌های مناسب، شاهد حذف این رده قیمت هستیم. در رد‌ه‌های قیمت پایین‌تر هم نمی‌توان موبایلی را پیشنهاد داد که تجربه کاربری قابل قبولی را اختیارتان بگذارد و شاید بهتر باشد در این محدوده قیمت به سراغ گوشی‌های دست دوم بروید.

راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۳ میلیون تومان
در این رده قیمت گوشی‌های اقتصادی معمولا با رم ۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت قابل انتخاب هستند.

موتو E7 Power مدل ۲/۳۲ گیگابایت؛ ۲،۵۰۰،۰۰۰ تومان
راهنمای خرید گوشی موبایل موتو E7 Power
موتو E7 Power یکی از گوشی‌های اقتصادی با ارزش این ماه است. این موبایل به چیپست اقتصادی هلیو G25 مجهز شده و در دو مدل با رم و حافظه داخلی ۲/۳۲ و ۴/۶۴ گیگابایت تولید شده؛ البته در حال حاظر فقط مدل ۲/۳۲ گیگابایتی در بازار موجود است. موتو E7 Power باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد و با سنسور اثر انگشت و دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین کم کیفیت ماکرو ۲ مگاپیکسلی همراه شده است. البته با ۲۰۰ گرم، وزن نسبتا بالایی دارد.

موتورولا موتو E20 مدل ۲/۳۲ گیگابایت؛ ۲،۷۰۰،۰۰۰ تومان
راهنمای خرید گوشی موبایل موتو E20
موتورولا موتو E20‌ در این ماه به راهنمای خرید گوشی موبایل دیجیاتو وارد شده و بهترین گوشی موبایل تا ۳ میلیون تومان است. این گوشی به نمایشگر ۶.۵ اینچی مجهز شده و چیپست نسبتا جدید Unisoc T606 به آن نیرو می‌دهد. این چیپست در مقایسه با چیپ‌هایی که در گوشی‌های با قیمت مشابه به کار رفته قدرت بالاتری دارد و حتی در حد و اندازه یکی از چیپ‌های گوشی‌های گران‌تر یعنی اگزینوس ۸۵۰ ظاهر می‌شود.

اما یکی از مزایای موتو E20 ، همراه شدن با اندروید ۱۱ نسخه گو است که نسخه‌ای سبک‌تر از اندروید و ویژه گوشی‌های اقتصادی محسوب می‌شود. از دیگر مشخصات موتو E20 باید به حسگر اثر انگشت و لایه محافظ در برابر نفوذ آب اشاره کرد. البته نباید انتظار مقاومت بالای گوشی در برابر آب را داشت.

راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۴ میلیون تومان
در این بخش راهنمای خرید گوشی موبایل گوشی‌هایی با چیپست اقتصادی قوی‌تر قابل خرید هستند.

وان پلاس نورد N100 مدل ۴/۶۴ گیگابایت؛ ۳،۹۰۰،۰۰۰ تومان
راهنمای خرید گوشی موبایل وان پلاس نورد N100
این گوشی به چیپست اقتصادی اسنپدراگون ۴۶۰ مجهز شده و مجموعه دوریبن‌هایی نه چندان قدرتمند دارد اما در عوض برخی از مشخصات آن در کمتر گوشی اقتصادی در این رده قیمت دیده می‌شود. وان پلاس نورد N100 به نمایشگر ۹۰ هرتزی مجهز شده و اسپیکر استریو دارد. علاوه بر این از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند.

حافظه داخلی این موبایل هم از نوع UFS 2.1 است که در مقایسه با بیشتر رقبای اقتصادی سرعت بالاتری دارد. از دیگر مشخصات باید به باتری پر ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد. وان پلاس نورد N100 در این ماه یکی از بهترین گوشی‌های پیشنهادی است؛ البته به شرطی که دوربین برایتان در اولویت نباشد. این موضوع را هم باید در نظر بگیرید که نزدیک به یک سال و نیم از زمان معرفی‌اش می‌گذرد و در ماه‌های آینده قدیمی می‌شود و از لیست ما حذف خواهد شد. اگر دوربین با کیفیت برایتان اولویت دارد، عجله نکنید، گوشی موبایل بعدی شاید برای شما انتخاب بهتری باشد.

سامسونگ گلکسی M12 مدل ۴/۶۴ گیگابایت؛ ۳،۹۰۰،۰۰۰ تومان
راهنمای خرید گوشی موبایل گلکسی M12
گلکسی M12 مشابه وان پلاس نورد N100 به نمایشگر ۹۰ هرتزی با رزولوشن مشابه و ابعاد تقریبا یکسان مجهز شده است اما چیپست آن کمی ضعیف‌تر و وزن آن به میزان محسوسی بالاتر است. علاوه بر این سرعت حافظه داخلی کمتری نسبت به گوشی وان پلاس دارد. اما در عوض از یک مزیت آن نمی‌توان چشم‌پوشی کرد و آن دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است. با این حال روی دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی چندان نمی‌توان حساب کرد.

در مقایسه با وان پلاس نورد N100 اگر دوربین اصلی برایتان اولویت دارد، به سراغ گلکسی M12 بروید. اما در سایر موارد از جمله وزن کمتر، چیپست کمی قوی‌تر، حافظه داخلی سریع‌تر و مجهز شدن به اسپیکر استریو، برتری با وان پلاس نورد N100 است. مدل ۳/۳۲ گیگابایتی گلکسی M12 با قیمت ۳.۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد و مدل ۴/۱۲۸ گیگابایتی ۴.۴ میلیون تومان و مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی ۵.۲ میلیون تومان قیمت دارد. تمامی این مدل‌ها، در راهنمای خرید گوشی موبایل این ماه نسبت به مدل ۴/۶۴ گیگابایتی ارزش خرید پایین‌تری دارند.

راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۵ میلیون تومان
در این رده قیمت می‌توانید میان‌رده‌ها را خریداری کنید.

شیائومی ردمی ۱۰ پرایم مدل ۴/۶۴ گیگابایت ؛ ۴،۸۰۰،۰۰۰ تومان
راهنمای خرید گوشی موبایل شیائومی ردمی ۱۰ پرایم
ردمی ۱۰ پرایم به نمایشگر با رزولوشن +fHD مجهز شده که از نرخ رفرش ۹۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. در مورد دوربین‌ها، باید به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f1.8 اشاره کرد اما در عوض روی سایر دوربین‌ها نمی‌توان چندان حساب کرد. ردمی ۱۰ پرایم همچنین اسپیکر استریو دارد و از باتری پر ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ واتی بهره می‌برد. مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی این گوشی به قیمت ۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد و ارزش خرید پایین‌تری دارد.

قیمت شیائومی ردمی ۱۰ هم تقریبا مشابه اما ارزش خرید آن کمتر است. مهم‌ترین تفاوت این دو گوشی، ظرفیت باتری کمتر (۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی) و ۱۱ گرم وزن کمتر (۱۸۱ گرم) در ردمی ۱۰ است. ردمی ۱۰ مدل ۴/۶۴ و نیز ۴/۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۵.۳ میلیون تومان به فروش می‌رسند. مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی هم ۵.۷ میلیون تومان قیمت دارد.

راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۶ میلیون تومان
در راهنمای خرید گوشی موبایل این ماه، ارزان‌ترین مدل پیشنهادی که از 5G پشتیبانی می‌کند در این رده قیمت قابل خرید است.

سامسونگ گلکسی A22 5G مدل ۴/۱۲۸ گیگابایت؛ قیمت ۵،۴۰۰،۰۰۰ تومان
راهنمای خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A22 5G
گلکسی A22 5G (بررسی دیجیاتو) نمایشگر ۹۰ هرتزی ۶.۶ اینچی دارد و به چیپست میان‌رده مدیاتک Dimensity 700 مجهز شده است. این گوشی همچنین از دوربین پشتی سه گانه با حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. گلکسی A22 5G در ترکیب رم و حافظه داخلی ۴/۶۴، ۴/۱۲۸، ۶/۱۲۸ و ۸/۱۲۸ گیگابایت تولید شده است. مدل ۶/۱۲۸ و ۸/۱۲۸ گیگابایتی به ترتیب ۶.۱ و ۶.۶ میلیون تومان قیمت دارند. مدل پایین‌تر ۴/۶۴ گیگابایتی هم ۵.۲ میلیون تومان است و ارزش خرید پایین‌تری دارد.

اگر تا ۶ میلیون تومان به دنبال خرید گوشی موبایل هستید، عجله نکنید، شاید گوشی‌های بعدی این رده، برای شما انتخاب بهتری باشد. در ادامه می‌توانید ویدیوی بررسی گلکسی A22 5G را ببینید.

سامسونگ گلکسی M32‌ مدل ۴/۶۴ گیگابایت؛ قیمت ۵،۷۰۰،۰۰۰ تومان
راهنمای خرید گوشی موبایل گلکسی M32
گلکسی M32 4G یکی از گوشی‌های با ارزش این ماه است و مزایای متعددی دارد. اما پیش از این که از مزایای این گوشی بگوییم باید به تفاوت‌های مدل‌های موجود در بازار اشاره کنیم. این گوشی در دو مدل بین‌المللی و نسخه مخصوص بازار هند روانه بازار شده که تفاوت‌های اندکی با هم دارند. در ایران هر دو مدل به فروش می‌رسد و متاسفانه حتی برخی از وبسایت‌ها به نوع مدلی که در نهایت به دست مشتری می‌رسد اشاره نمی‌کنند. مدل بین‌المللی ضخامت کمتر (۸.۴ در مقابل ۹.۳ میلی‌متر) و وزن کمتر ۱۸۰ گرمی (در مقابل وزن ۱۹۶ گرمی مدل هند) دارد. اما مهم‌ترین تفاوت این دو مدل، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در مدل بین‌المللی و ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در مدل هند است. علاوه بر این مدل بین‌المللی از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند در حالی که این میزان در مدل هند به ۱۵ وات محدود است. در نهایت هر دو این مدل‌ها انتخاب مناسبی هستند.

از مهم‌ترین مزیت‌های گلکسی M32 4G مجهز شدن به نمایشگر امولد با پشتیبانی از نرخ رفرش ۹۰ هرتز است. این موبایل همچنین دوربین اصلی با کیفیت ۶۴ مگاپیکسلی دارد اما روی سایر دوربین‌های پشتی چندان نمی‌توان حساب کرد. مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی گلکسی M32 4G به قیمت ۶.۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد. مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی ۶.۹ میلیون تومان قیمت دارد. توجه داشته باشید که گلکسی M32 5G گوشی متفاوتی است و در رده قیمتی دیگری قرار می‌گیرد. در این ماه گلکسی M32 5G در لیست گوشی‌های پیشنهادی ما نیست.

اگر در این رده قیمت دنبال گوشی 5G هستید به سراغ گلکسی A22 5G بروید که چیپ کمی قوی‌تری هم دارد. ولی در کیفیت نمایشگر و مجموعه دوربین‌ها برتری با گلکسی M32 است.

شیائومی پوکو M4 Pro 5G مدل ۶/۱۲۸ گیگابایت ؛ ۵،۸۰۰،۰۰۰ تومان
راهنمای خرید گوشی موبایل
پوکو M4 Pro از تازه‌واردهای لیست است. این موبایل چیپست میان‌رده Dimensity 810 5G دارد و به نمایشگر IPS با پشتیبانی از نرخ رفرش ۹۰ هرتز مجهز شده است. مزایای دیگر این گوشی شامل گواهی IP53 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و پاشش آب، اسپیکر استریو، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی هستند. دوربین اصلی پوکو M4 Pro سنسور ۵۰ مگاپیکسلی دارد اما در کنار آن یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته که روی کیفیت آن چندان نمی‌توان حساب کرد. مدل ۴/۶۴ گیگابایتی پوکو M4 Pro به قمیت ۵.۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد و ارزش خرید بسیار کمتری دارد.

بین این گوشی و گلکسی A22 5G تفاوت‌هایی وجود دارد. مزایای گوشی پوکو در مقابل رقیب، شامل مقاومت در برابر پاشش آب، چیپ کمی قوی‌تر، مجموعه دوربین‌های با رزولوشن بالاتر، اسپیکر استریو و توان شارژ بسیار بالاتر است. گلکسی A22 5G اما در عوض رابط کاربری کم دردسرتر و کم باگ‌تری دارد.

در مقایسه با گلکسی M32 اما مهم‌ترین تفاوت، عدم پشتیبانی گوشی سامسونگ از 5G است. مزایای پوکو M4 Pro 5G شامل چیپ قوی‌تر، اسپیکر استریو، مقاومت در برابر پاشش آب، حافظه داخلی سریع‌تر و توان شارژ بالاتر می‌شوند. گلکسی M32 4G اما در عوض نمایشگر با کیفیت‌تر امولد و مجموعه دوربین‌های بهتری دارد و با رابط کاربری کم دردسرتر سامسونگ همراه شده است.

راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۷ میلیون تومان
در راهنمای خرید گوشی موبایل این ماه، در این محدوده قیمت امکان انتخاب میان‌رده‌های قدرتمند با پشتیبانی از 5G یا حتی میان‌رده‌هایی در حد پرچمداران کمی قدیمی‌تر اما بدون پشتیبانی از 5G را دارید.

شیائومی پوکو X3 Pro مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت؛ ۶،۸۰۰،۰۰۰ تومان
راهنمای خرید گوشی موبایل پوکو X3 Pro
پوکو X3 پرو به چیپست اسنپدراگون ۸۶۰ مجهز شده که قدرتی در حد پرچمداران کمی قدیمی‌تر دارد و البته از نظر کوالکام یک میان‌رده قدرتمند به حساب می‌آید. این گوشی در ترکیب رم و حافظه داخلی ۶/۱۲۸، ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی به بازار آمده است. پوکو X3 پرو از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی بهره می‌برد که از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی هم پشتیبانی می‌کند.

از مزایای این گوشی، شارژ سریع ۳۳ واتی با امکان شارژ کامل در ۵۹ دقیقه، باتری پر ظرفیت ۵۱۶۰ میلی‌آمپر ساعتی و اسپیکر استریو هستند. البته از وزن بالا (۲۱۵ گرم) نمی‌توان به راحتی گذشت. اگر پشتیبانی از 5G برایتان اولویت ندارد، در این رده قیمت، پوکو X3 پرو بهترین انتخاب است. مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی ۶.۵ میلیون تومان قیمت دارد و ارزش خریدش بسیار کمتر است. در ادامه می‌توانید ویدیوی جعبه گشایی این گوشی را ببینید:

پوکو X3 GT مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت؛ ۷،۰۰۰،۰۰۰ تومان
راهنمای خرید گوشی موبایل پوکو X3 GT
قلب تپنده این موبایل چیپست قدرتمند دیمنسیتی ۱۱۰۰ است که توانی در حد بهترین میان‌رده‌ها و نزدیک به برخی از پرچمداران قدیمی‌تر دارد. پوکو X3 GT با نمایشگر IPS و با پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز همراه شده و از نظر میزان رم و حافظه داخلی بر بسیاری از رقیبان هم قیمت برتری دارد.

این گوشی همچنین دوربین سه گانه شامل حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، اسپیکر استریو و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد و از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند. مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی پوکو X3 GT به قیمت ۶.۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد و ارزش خرید پایین‌تری دارد.

راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۱۰ میلیون تومان
اگر برای خرید گوشی، تا ۱۰ میلیون تومان کنار گذاشته‌اید می‌توانید میان‌رده‌هایی با دوربین پیشرفته یا پرچمدارانی با چیپست‌های نسبتا جدید، پشتیبانی از 5G و البته قیمت به صرفه را انتخاب کنید.

شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو مکس مدل ۶/۱۲۸ گیگابایت؛ ۷،۶۰۰،۰۰۰ تومان
راهنمای خرید گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو مکس
اگر در راهنمای خرید گوشی موبایل در بین میان‌رده‌ها به دنبال یک گوشی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی باشید ردمی نوت ۱۰ پرو مکس از به صرفه‌ترین انتخاب‌ها است. این گوشی نمایشگر خوش آب و رنگ سوپر امولد دارد که از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. قلب تپنده ردمی نوت ۱۰ پرو مکس، چیپ اسنپدراگون 732G است که توان اجرای برنامه‌های روزمره و بازی‌های متوسط را دارد اما برای اجرای روان بازی‌های پیشرفته باید گزینه‌های گرافیکی را روی حالت‌های پایین‌تر تنظیم نمایید.

ردمی نوت ۱۰ پرو مکس با وجود این که دوربین اصلی با کیفیتی دارد اما در بخش دوربین فوق عریض با حسگر ۸ مگاپیکسلی چندان قدرتمند عمل نمی‌کند. در کنار این دوربین‌ها، یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین بی فایده عمق‌سنج قرار گرفته است. مزایای دیگر این گوشی شامل گواهینامه IP53 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و پاشش آب، اسپیکر استریو، باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ سریع ۳۳ واتی هستند. مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی ردمی نوت ۱۰ پرو مکس به قیمت متوسط ۸.۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد و ارزش خرید پایین‌تری دارد.

ردمی نوت ۱۰ پرو هم تفاوت چندانی با مدل مکس ندارد اما در این ماه در مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی با قیمت کمی بالاتری به فروش می‌رسد.

پوکو F3 5G مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت؛ ۸،۷۰۰،۰۰۰ تومان
راهنمای خرید گوشی موبایل پوکو F3
پوکو اف ۳ (بررسی دیجیاتو) یکی از خوش‌قیمت‌ترین پرچمداران بازار در راهنمای خرید گوشی موبایل این ماه است. این گوشی به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز مجهز شده است. قلب تپنده پوکو F3 چیپست قدرتمند اسنپدراگون ۸۷۰ است که با ترکیب رم و حافظه داخلی ۸/۱۲۸ یا ۸/۲۵۶ گیگابایتی همراه شده است. از سایر مشخصات باید به دوربین پشتی ۳ گانه، اسپیکر استریو، حسگر اثر انگشت در قاب کناری، پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی و البته پشتیبانی از شبکه 5G اشاره کرد. مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی این گوشی با قیمت ۷.۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در مقایسه با گلکسی A52s 5G اگر مقاومت بهتر در برابر نفوذ آب، مجموعه دوربین‌های با کیفیت‌تر، پشتیبانی از 5G و البته رابط کاربری بهتر سامسونگ برایتان در اولویت است، پیشنهاد می‌کنیم گلکسی A52s 5G را انتخاب کنید. ولی اگر چیپست قوی‌تر و شارژ سریع‌تر را ترجیح ‌می‌دهید، پوکو F3 را انتخاب نمایید.

سامسونگ گلکسی A52s 5G مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت؛ ۹،۹۰۰،۰۰۰ تومان
راهنمای خرید گوشی موبایل گلکسی A52s 5G
گلکسی A52s 5G از هر نظر یک میان‌رده کامل است. این گوشی به چیپست اسنپدراگون 778G مجهز شده که کارایی بسیار خوبی دارد. میان‌رده سامسونگ همچنین به نمایشگر با کیفیت امولد مجهز شده که از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند.

از نظر دوربین‌ها شاهد ترکیب مناسبی هستیم. دوربین اصلی، سنسور ۶۴ مگاپیکسلی با کیفیتی دارد و در کنار آن دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض، دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین بی فایده عمق سنج به چشم می‌خورد و در حفره نمایشگر هم دوربین ۳۲ مگاپیکسلی تعبیه شده است.

از مهم‌ترین مزایای گلکسی A52s 5G نسبت به بیشتر رقبا، بهره‌مندی از گواهینامه استاندارد IP67 است که به لطف آن می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق یک متری آب دوام آورد. سایر مشخصات این گوشی با ارزش شامل پشتیبانی از 5G، اسپیکر استریو، حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ سریع ۲۵ واتی می‌شوند. مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی به قیمت ۹.۲ میلیون تومان فروخته می‌شود و مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی هم در همین حدود قیمت دارد و ارزش خریدش پایین‌تر است. در صورتی که تصمیم به خرید گلکسی A52s 5G دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما بررسی این موبایل در دیجیاتو را بخوانید و ویدیوی آن را تماشا کنید:

راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۱۵ میلیون تومان
شیائومی 11T مدل ۸/۲۵۶گیگابایت؛‌ ۱۰،۶۰۰،۰۰۰ تومان
راهنمای خرید گوشی موبایل شیائومی 11T
این گوشی شیائومی اولین موبایل دنیا با چیپ مدیاتک دیمنسیتی ۱۲۰۰ است. این چیپست عملکرد قدرتمندی دارد و در جایگاهی نزدیک به پرچمداران و بین اسنپدراگون ۸۶۰ و ۸۷۰ قرار می‌گیرد. البته با پرچمدارانی از جمله اسنپدراگون ۸۸۸ فاصله محسوسی دارد.

شیائومی 11T از نمایشگر امولد با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و به لطف گواهینامه IP53 در برابر نفوذ گرد و غبار و پاشش آب مقاومت می‌کند. اما یکی از مهم‌ترین مزایا،‌ دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی است. با این حال شیائومی به دوربین فوق عریض اهمیت چندانی نداده و شاهد یک سنسور ۸ مگاپیکسلی هستیم. سایر دوربین‌ها شامل ۵ مگاپیکسلی تله‌فوتو ماکرو و سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هستند.

از دیگر مشخصات باید به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، اسپیکر استریو و شارژ سریع ۶۷ واتی اشاره کرد. مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی شیائومی 11T به قیمت ۱۰.۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

آیفون SE 2020‌ مدل ۱۲۸ گیگابایت؛ ۱۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان
راهنمای خرید گوشی موبایل آیفون SE 2020
آیفون SE 2020 (بررسی دیجیاتو) به عنوان گوشی ارزان قیمت‌تر اپل، ترکیبی از آیفون ۸ و آیفون ۱۱ است و ابعاد جمع‌و‌جوری دارد. ظاهر این گوشی مشابه آیفون ۸ است و از حسگر اثر انگشت تاچ آی دی هم بهره می‌برد. نمایشگر آیفون SE‌ 2020 ابعاد ۴.۷ اینچی (با رزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسل) دارد و بدنه، به لطف گواهینامه IP67 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است.

خوشبختانه اپل این گوشی را به A13 Bionic یعنی همان چیپست مورد استفاده در گوشی‌های سری آیفون ۱۱ مجهز کرده اما میزان رم، ۳ گیگابایت (به جای ۴ گیگابایت در آیفون ۱۱) است. آیفون SE‌ جدید با ۳ ظرفیت حافظه داخلی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی تولید می‌شود. مدل ۶۴ گیگابایتی با قیمت ۱۱.۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد و مدل ۲۵۶ گیگابایت کمیاب است.

البته به یاد داشته باشید که از زمان عرضه آیفون SE 2020 حدود ۲ سال می‌گذرد و خرید آن چندان منطقی نیست؛ مگر این که اصرار به خرید یک آیفون ارزان‌تر داشته باشید. در ادامه می‌توانید ویدیوی بررسی این گوشی را ببینید:

راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۲۰ میلیون تومان
در راهنمای خرید گوشی موبایل اگر دوربین گوشی پرچمدار برایتان اولویت دارد باید در این رده قیمت به دنبال بهترین‌‌ها بگردید.

سامسونگ گلکسی S21 FE مدل ۸/۱۲۸ گیگابایت؛‌ ۱۵،۴۰۰،۰۰۰ تومان
راهنمای خرید گوشی موبایل گلکسی F21 FE
گلکسی اس ۲۱ اف ای اگرچه کمی دیر معرفی شد و انتظار می‌رفت چند ماه قبل از راه برسد اما در همین ابتدای عرضه به بازار هم یکی از گوشی‌های ارزشمند راهنمای خرید گوشی موبایل است؛ به خصوص اگر خرید یک گوشی پرچمدار سامسونگ برایتان در اولویت باشد. این گوشی نسخه‌ای اقتصادی‌تر از گلکسی S21 به حساب می‌آید اما به همان اندازه قدرتمند است. چیپست پرچمدار گلکسی S21 FE مشابه مدل گران‌قیمت‌تر یعنی اگزینوس ۲۱۰۰ است که با ترکیب رم و حافظه داخلی ۶/۱۲۸، ۸/۱۲۸ یا ۸/۲۵۶ گیگابایت همراه شده است. مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی ۱۷.۴ میلیون تومان قیمت دارد.

گلکسی S21 FE نمایشگر ۶.۴ اینچی دینامیک امولد 2X‌ دارد که از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. اما یکی از تفاوت‌های مهم این گوشی با مدل گران‌قیمت‌تر S21، در ترکیب دوربین‌ها است و دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی گلکسی S21 جایگزین شده است. از دیگر مشخصات باید به گواهینامه IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از نوع اپتیکال (در مقایسه با مدل سریع‌تر و دقیق‌تر اولتراسونیک در S21) اشاره کرد. در زیر می‌توانید ویدیوی بررسی گلکسی S21 FE 5G را در یوتوب دیجیاتو ببینید:

اصلی‌ترین رقیب گلکسی S21 FE در این رده قیمت، شیائومی 11t Pro است که در این ماه به لیست راهنمای خرید دیجیاتو هم وارد شده است. در ادامه از تفاوت‌های این دو گوشی بیشتر می‌گوییم.

شیائومی 11T Pro مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایت؛ ۱۶،۷۰۰،۰۰۰ تومان
راهنمای خرید گوشی موبایل
شیائومی 11T Pro از دیگر تازه‌واردهای لیست است که به دلیل کاهش قیمت در اسفند ماه، جای شیائومی می 11i را گرفته و با وجود شباهات‌های متعدد اما گوشی بهتری محسوب می‌شود. شیائومی 11T Pro یک گوشی پرچمدار با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی محسوب می‌شود و در رده قیمت خود از بهترین‌ها است. البته در این گوشی، شیائومی تنها دوربین اصلی را در اولویت قرار داده؛ چرا که دوربین فوق عریض رزولوشن بسیار پایین ۸ مگاپیکسلی دارد و خبری از زوم اپتیکال نیست. این موبایل همچنین به لطف گواهینامه IP53 در برابر گرد و غبار و پاشش آب مقاومت می‌کند.

برتری این موبایل نسبت به پوکو F3 شامل چیپست قوی‌تر اسنپدراگون ۸۸۸، فریم آلومینیومی، باتری قوی‌تر ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژ بسیار سریع ۱۲۰ واتی و دوربین اصلی می‌شود. اگر این موارد برایتان اولویت ندارد، پوکو F3 انتخاب به صرفه‌تری است. مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی شیائومی 11T Pro به قیمت ۱۵.۸ میلیون‌ تومان به فروش می‌رسد و ارزش خرید پایین‌تری دارد.

اما شاید برایتان سوال باشد که بین شیائومی 11T Pro و گلکسی S21 FE کدام انتخاب بهتری است؟ گلکسی S21 FE وزن بسیار مناسب و مقاومت بسیار بالاتری در مقابل نفوذ آب دارد و رابط کاربری آن هم کم دردسر و کم مشکل‌تر است. برتری‌های شیائومی شامل باتری‌ قوی‌تر، شارژ بسیار سریع‌تر و البته رم و حافظه داخلی بیشتر با وجود قیمت تقریبا مشابه می‌شود.

در مورد مجموعه دوربین‌ها، هر یک از دو گوشی برتری‌های خاص خود را دارد اما ترکیب دوربین‌های سامسونگ برای بیشتر کاربران گزینه بهتری خواهد بود.

راهنمای خرید گوشی موبایل تا ۳۰ میلیون تومان و بیشتر
در این رده قیمت، بهترین و پیشرفته‌ترین گوشی‌ها قابل خرید هستند.

سامسونگ گلکسی زی فلیپ ۳ مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت؛‌ ۲۱،۰۰۰،۰۰۰ تومان
راهنمای خرید گوشی موبایل گلکسی زد فلیپ ۳
گلکسی زی فلیپ ۳ (بررسی دیجیاتو) در مقایسه با نسل‌های قبل سری زی فلیپ پیشرفت‌های مهمی را تجربه کرده و در مطلب بهترین‌ گوشی‌های موبایل دیجیاتو در سال ۲۰۲۱ لقب بهترین فلیپ فون سال را از آن خود کرده است. گلکسی زد فلیپ ۳ نمایشگر دینامیک امولد 2X دارد که هنگام بستن گوشی از وسط خم می‌شود. در قاب پشتی هم یک نمایشگر ۱.۹ اینچ سوپر امولد تعبیه شده تا بدون باز کردن گوشی بتوانید اعلان‌ها را بخوانید.

چیپست گوشی،‌ اسنپدارگون ۸۸۸ است که قدرت بالایی دارد اما در مقایسه با برخی از رقبای دیگر با همین چیپست، کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند. گلکسی زد فلیپ ۳ همچنین از 5G پشتیبانی می‌کند و برای اولین بار در بین سری فلیپ، از گواهینامه IPX8 برای مقاومت در عمق ۱.۵ متری آب برای ۳۰ دقیقه بهره می‌برد. از نکات منفی باید به شارژدهی باتری پایین و کیفیت نه چندان بالای مجموعه دوربین‌ها اشاره کرد. مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی این گوشی با قیمت ۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. در ادامه ویدیوی بررسی گلکسی زی فلیپ ۳ را ببینید:

سامسونگ گلکسی S21 5G مدل ۸/۱۲۸ گیگابایت؛ ۲۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان
راهنمای خرید گوشی موبایل گلکسی اس ۲۱
گلکسی S21 5G به چیپست قدرتمند اگزینوس ۲۱۰۰ (در برخی بازارها با چیپست اسنپدراگون ۸۸۸) مجهز شده و با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به دست کاربران می‌رسد. نمایشگر گوشی از نوع Dynamic AMOLED 2X با پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز، +HDR10 و حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت است و ابعاد ۶.۲ اینچی دارد.

دیگر مشخصات این گوشی شامل گواهینامه استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، وزن مناسب ۱۶۹ گرمی، دوربین سه گانه با کیفیت (اصلی، تله‌فوتو و فوق عریض)، اسپیکر استریو، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک، باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ واتی هستند. مدل ۸/۲۵۶ گیگابایتی گلکسی S21 5G با قیمتی در حدود ۲۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد و ارزش خرید پایین‌‌تری دارد.

اگر به دنبال گوشی بزرگتری هستید می‌توانید به سراغ گلکسی اس ۲۱ پلاس 5G بروید. نمایشگر این گوشی ابعاد ۶.۷ اینچی دارد. اس ۲۱ پلاس همچنین به باتری پر ظرفیت‌تر ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده و با حدود ۲۰۰ گرم وزن، نسبتا سنگین محسوب می‌شود. مدل ۸/۵۶ گیگابایتی حدود ۲۴ میلیون تومان قیمت دارد و مدل ۸/۱۲۸ گیگابایت به قیمت حدود ۲۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

گلکسی اس ۲۱ اولترا 5G (بررسی دیجیاتو) پیشرفته‌ترین گوشی از سری اس ۲۱ است که البته ابعاد بزرگ و وزن بالای ۲۲۷ گرمی دارد. مدل اولترا از نمایشگر ۶.۸ اینچی بهره می‌برد و دوربین پشتی ۴ گانه با حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد. مدل۱۲/۱۲۸، ۱۲/۲۵۶ و ۱۶/۵۱۲ گیگابایتی به قیمت ۲۸، ۳۱ و ۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند. در ادامه ویدیوی بررسی گلکسی اس ۲۱ اولترا 5G در دیجیاتو را ببینید:

آیفون ۱۳ پرو مدل ۲۵۶ گیگابایت؛ ۳۷،۰۰۰،۰۰۰ تومان
راهنمای خرید گوشی موبایل آیفون ۱۳ پرو
آیفون ۱۳ پرو در بین تمامی آ‌یفون‌های سری ۱۳ بهترین انتخاب پیشنهادی این ماه است. دلیل انتخاب آیفون ۱۳ پرو این است که در عین حال که تقریبا از تمامی امکانات آیفون ۱۳ پرو مکس نظیر دوربین مشابه و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد اما به لطف نمایشگر ۶.۱ اینچی، ابعاد جمع و جورتری دارد و سبک‌تر است.

آیفون ۱۳ پرو به دوربین سه گانه پیشرفته،‌ چیپست قدرتمند A15 بایونیک و ۶ گیگابایت رم مجهز شده و در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است. این گوشی در ظرفیت‌های حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی و نیز یک ترابایتی روانه بازار شده است. مدل ۱۲۸ گیگابایتی به قیمت ۳۵ میلیون تومان، مدل ۵۱۲ گیگابایتی به قیمت ۴۳ میلیون تومان و مدل یک ترابایتی به قیمت ۴۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد. تصویر بالا مربوط به آیفون ۱۳ پرو مکس است.

اگر به دنبال گوشی بزرگتری هستید می‌توانید آیفون ۱۳ پرو مکس (بررسی دیجیاتو) را انتخاب کنید که نمایشگر ۶.۷ اینچی دارد اما با ۲۴۰ گرم وزن،‌ بسیار سنگین محسوب می‌شود. مدل ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی این گوشی ۳۷، ۴۳ و ۴۷ میلیون تومان قیمت دارند و مدل یک ترابایتی به قیمت ۵۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد. در ادامه می‌توانید ویدیوی بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس را ببینید:

آیفون ۱۳ در مقایسه با مدل پرو از نظر ابعاد تفاوتی ندارد اما در عوض وزنش ۱۷۴ گرم (در مقابل ۲۰۴ گرم در مدل پرو) است. این گوشی همچنین به جای فریم فولادی مدل پرو، به فریم آلومینیومی مجهز شده و پردازشگر گرافیکی آن هم به جای ۵ هسته،‌ با ۴ هسته پردازشی همراه شده است. علاوه بر این،‌ ۴ گیگابایت رم دارد و در مدل‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی تولید شده است. اما یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آیفون ۱۳ با دو مدل پرو و پرو مکس، در دوربین ساده‌تر است که تنها شامل دوربین‌های اصلی و فوق عریض می‌شود. مدل ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی آیفون ۱۳ به قیمت ۲۵ ، ۲۸ و ۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند.

سوالات متداول کاربران در مورد بهترین گوشی‌های بازار
بهترین گوشی تا ۳ میلیون تومان کدام است؟
بهترین گوشی بازار تا ۳ میلیون تومان، موتورولا E20 است که ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی دارد.

بهترین گوشی تا ۵ میلیون تومان کدام است؟
شیائومی ردمی ۱۰ پرایم با نمایشگر ۹۰ هرتزی،‌ دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهترین گوشی بازار تا ۵ میلیون تومان است.

بهترین گوشی تا ۱۰ میلیون تومان کدام است؟
پوکو F3 با چیپست پرچمدار و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی بهترین گوشی بازار تا قیمت ۱۰ میلیون تومان است.

بهترین گوشی تا ۲۰ میلیون تومان کدام است؟
شیائومی می 11T Pro و گلکسی S21 FE بهترین گوشی‌های بازار تا ۲۰ میلیون تومان محسوب می‌شوند

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا