خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تولیت آستان قدس: هرکه ایران را دوست دارد در کشور بماند

حجت‌الاسلام مروی، تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تلاش دشمن برای نا امیدی جوانان و خروج آنان از کشور، بیان کرد: ما به اسلام و انقلاب کار نداریم؛ بلکه هرکه ایران را دوست دارد باید در کشور بماند و به کشور خدمت کند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی در دیدار با اعضای تیم ربوکاپ دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به علم و دانش، اظهار کرد: این رهبری‌ها و دلسوزی‌ها امروز به بار نشسته و جواب داده است که نتیجه آن را در کسب جوائز علمی در بین نخبگان می‌بینیم.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب نمی‌گذاشتند که استعدادهای علمی نخبگان کشور شکوفا شود و انقلاب زمینه به فعلیت رسیدن این استعدادها را به وجود آورده است.

مروی با اشاره به جذب، تطمیع، دزدیدن و یا کشتن دانشمندان کشور در پیش از انقلاب، تصریح کرد: دشمن سربلندی ایران را نمی‌خواهد و این ربطی به پیش از انقلاب و پس از انقلاب ندارد، بلکه آنان می‌خواهند علم و دانش تنها در اختیار خودشان باشند، لذا پیش از انقلاب دانشمندان کشور را می‌بردند، می‌دزدیدند، تطمیع می‌کردند یا می‌کشتند.

وی افزود: خوش‌بختانه در جمهوری اسلامی ایران زمینه ظهور استعدادهای نخبگان و دانشمندان فراهم شده است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: با وجود همه تحریم‌های ناجوانمردانه و همه جانبه‌ این پیشرفت‌ها معجزه است؛ چراکه همه چیز بومی بوده و استعدادهای ایرانی است.

وی همچنین به توجه ویژه دین اسلام، قرآن کریم و سیره پیامبر اسلام(ص) بر علم و دانش اشاره کرد.

مروی با اشاره به تلاش دشمن برای نا امیدی جوانان و خروج آنان از کشور، بیان کرد: ما به اسلام و انقلاب کار نداریم، بلکه هرکه ایران را دوست دارد باید در کشور بماند و به کشور خدمت کند.

وی اضافه کرد: البته برخی می‌گویندکه در کشورهای خارجی امکانات بیش‌تری برای انجام کارهای تحقیقاتی و علمی وجود دارد؛ بله، امکانات وجود دارد، اما امکانات آن‌ها از آسمان نیامده است و دانشمندان آنان این امکانات را ساخته‌اند و ما نیز می‌توانیم آن امکانات را به وجود آوریم.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: اسلام تمدن‌ساز است و ما روزگاری دانش و تمدنی جهانی داشته‌ایم و روزگاری کتابخانه‌های ده‌ها هزار جلد کتاب دست‌نویس داشته‌ایم، در روزگاری که در اروپا یک کتابخانه وجود نداشت.

وی اضافه کرد: اکنون همانگونه که مقام معظم رهبری در بیانه گام دوم انقلاب گفتند باید به سمت استقلال علمی برویم، چراکه با استقلال علمی استقلال سیاسی و اقتصادی اهدا پیدا می‌کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا