خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشدار به پارتى بازى همراه با عکس مهدی هاشمی

به گزارش انصاف نیوز، اینستاگرام شاگردان حسن رحیم پور ازغدی بخشی از یک سخنرانی او مربوط به سال 84 را به همراه عکسی از مهدی هاشمی، فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی منتشر کرده که در پی می‌آید:
زمان حکومت امیر المومنین، از قبیله‌ی بنى اسد، کسى جرمى مرتکب شد که مستوجب حدّ شرعى بود. قبیله‌ی بنى اسد، قبیله گردن کلفت و با نفوذى بودند و این جوان هم که حد در باره‌ی او باید اجرا می‌شد، فرزند یکى از رؤساى آن قبیله بود. افراد این قبیله بلند شدند و آمدند تا به اصطلاح پارتى بازى کنند که امیرالمومنین قانون را در باره‌ی خاطى اجرا نکند. قبلش با خودشان گفتند برویم پیش بچه‌هاى على و آنها را واسطه کنیم تا از پدرشان بخواهند استثناءً این یکى را زیرسبیلى رد کند.
توجه کنید که اینها از قبیله‌ی بنى اسد هستند، همان کسانى که بعد از عاشورا آمدند و جنازه‌ی شهداء را جمع و دفن کردند. آمدند پیش امام حسین و به او گفتند برو یک تخفیفى از حاکم و خلیفه‌ی اسلامى بخواه و بگو بنى اسد دوستدار و حامى شما هستند و خواهش کن که پدرت حد را جارى نکند.
در روایت راجع به امام حسین دارد که «فأبا علیهم» امام حسین درخواستشان را رد کرد و گفت من در این کارها وارد نمی‌شوم. گفتند ما پیش حسن هم رفتیم و قبول نکرده، الان امیدمان به توست، ایشان فرمود، من هم مثل حسن، بروید پیش خود على و درخواست تان را بگویید…
آمدند پیش على و گفتند ما تا به حال از شما چیزى نخواستیم و همیشه در جنگ‌ها و درگیرى‌ها شما را یارى کرده‌ایم و فقط همین یک خواهش را از شما داریم.
امیرالمومنین فرمودند «لا تسألونى شیئاً املکه الا اعطیتُکموه» یعنى هرچه که در اختیار من باشد و شما از من بخواهید، به آن عمل می‌کنم. اینها خوشحال و شاد برگشتند و سر راهشان رفتند پیش حسین(ع) و گفتند دیدى! تو به ما کمک نکردى و پدرت على، درخواست ما را قبول کرد!
امام حسین گفت پدرم چه گفت به شما؟ گفتند على گفت هرچه در اختیار من باشد انجام خواهم داد، تا این را گفتند امام حسین لبخندى زد و گفت: «امرُهُ قد قضا» کار او باشد. تا شما برگردید، حد جارى شده. آنها تعجب کردند، سریع برگشتند و دیدند بله، على حد را سریع جارى کرده، گفتند آقا! مگر شما نگفتى که ما هرچه از تو بخواهیم و در اختیارت باشد انجام می‌دهى؟!، على گفت چرا، گفتند پس چرا اینکار را کردى؟ مولا جواب داد، «لقد وعدتکم بما املکه»، وعده دادم در مورد اختیارات خودم ولى «هذا شیئى لللّه، لَسْتُ املکه»، اجراى حد و قانون در اختیار من نیست، ارث پدر من نیست که در مورد هرکس بخواهم اجرا کنم و در مورد دیگرى اجرا نکنم…
اسلامى که در آن قانون در مورد عده‌اى اجرا و در مورد عده‌اى اجرا نشود، اسلام پارتى بازى، اسلام نفوذ و سوء استفاده از قدرت و اسلام سفارش پذیرى و تبعیض است و با اسلام برابرى و عدالت و اسلام قانون براى همه و اسلام علوى و حسنى و حسینى تفاوت دارد.
“عاشورا، اسلام در برابر اسلام” سال ١٣٨٤
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا