خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مواضع برخی نمایندگان درباره یارانه‌ها شعار انتخاباتی است»

نماینده‌ی مردم ایلام در مجلس معتقد است باید با منابع حاصل از حذف یارانه‌ی پردرآمدها نیازها و مشکلات بخش‌هایی چون آموزش و بهداشت را در اولویت قرار دهیم.

جلال میرزایی ضمن موافقت با حذف یارانه‌ی 3 دهک بالا اظهار داشت: این موضوع در برنامه ششم مصوب شد و آن زمان همه نمایندگانی که بعضی از آنها امروز با این موضوع ابراز مخالفت می کنند آن را تصویب کردند و در بودجه سال گذشته هم آن را تصویب کرده و اعلام کردند موضوع یارانه‌ها حکم برنامه است و باید اجرا شود.

وی افزود: همین افراد بارها گفتند چرا دولت قانون را اجرایی نمی کند حال که آن را اجرا کرده به خاطر نگاه انتخاباتی قصد دارند از آن بهره برداری سیاسی کنند.

میرزایی با بیان اینکه ممکن است در هنگام اجرا اشتباهاتی صورت گیرد، تصریح کرد: دولت باید در خصوص افرادی که واجد دریافت یارانه هستند  دقت لازم را داشته باشد تا از حذف ناخودآگاه آنها جلوگیری شود.

نماینده مردم ایلام در باره‌ی دیدگاهی که معتقد است پول حاصل از حذف یارانه دهک های بالا نباید صرف هزینه های جاری دولت شود، گفت: متاسفانه این موضوع هم نوعی شعار انتخاباتی است. در حال حاضر دولت با کسری بودجه مواجه است که باید با صرفه جویی در بخش های مختلف این کسری را جبران کند.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند دولت باید به سمت اصلاح ساختار بودجه حرکت کند. این اصلاح به منظور رفع کسری بودجه ای که بر اثر تحریم از جمله تحریم صادرات نفت است. از سوی دیگر در حال حاضر کشور با هزینه های قطعی و درآمدهای ناپایدار و نامطمئن مواجه است که بحث کسری بودجه هم به آن اضافه شده است.

میرزایی با بیان اینکه باید نیازها و مشکلات بخش هایی چون آموزش و بهداشت را در اولویت قرار دهیم، خاطرنشان کرد: به نظرم اینکه بخواهیم در شرایط فعلی پول حاصل از قطع یارانه دهک های پردرآمد را به دهک های نیازمند اختصاص دهیم به هیچ وجه صحیح نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا