خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌ی اصلاح طلبان كردستان درباره‌ی حمله ترکیه به شمال سوریه

بیانیه شوراي سياستگذاري اصلاح طلبان كردستان درباره‌ی تهاجم ارتش ترکیه به شمال سوریه را می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

مردم فهيم و آگاه کردستان

كردستان سوريه طي چند سال اخير نماد همزيستي مسالمت آميز تمام اقوام كورد،عرب،تركمن،ايزدي،ارمني وپناهگاه ده ها هزار آواره سوري بوده است كه هم اكنون بار ديگر قرباني جنگ افروزي و كشور گشايي اردوغان تماميت خواه شده است.

سرزمين كردهاي شمال سوريه امروز زير بمباران و هجوم بی رحمانه دولت و ارتش تركيه قرار گرفته و دولت ترکیه اینک با كشتار مردم بي دفاع اعم زنان و كودكان و آواره ساختن آنها از سرزمين مادريشان يك فاجعه انساني ديگر را در قبال مردم كرد رقم زده است .

اين اقدام خصمانه دولت تركيه عليه مردم غير نظامي و بي دفاع شمال سوريه در سکوت دولت های مدعی دفاع از حقوق بشر و چراغ سبر امریکای جنایتکار ، نفض قوانين وحقوق بين المللمی می باشد و با اصول حسن هم جواری مغايرت دارد.

تركيه از آغاز بحران سوريه با حمايت از تروریست ها ، سعي دراعمال حاکمیت نامشروع و غیر قانونی خود در کشور مستقل سوریه را داشته است كه با مقاومت شير زنان مدافع كوباني وشكست داعش توسط آنها از رسيدن به اين نقشه شوم خود ناكام ماند.

شوراي سياستگذاري اصلاح طلبان كردستان به عنوان نهادی مردمی و دارای مسئولیت در دفاع از حقوق مردم مظلوم کرد سوریه ، اين اقدام تجاوزكارانه را نقض موازين بين المللي و انتقام از شكست دادن داعش توسط كردها دانسته واز تمام آزاديخواهان جهان و همچنين دستگاه ديپلماسي كشورمان خواستار است كه در ادامه تلاش ها و رایزنی های خود با سعی و کوشش بیشتری تمام تلاش و توان خود را براي پايان دادن به اين هجوم جنايتكارانه و كشتار غيرنظاميان بكار گيرند.

شوراي سياستگذاري اصلاح طلبان كردستان
بیستم مهرماه نود و هشت»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام شورای محترم باید موضع خود را در مقابل احزابی مانند پژاک کومله دمکرات پ ک ک و….مشخص نماید -آیا شورای محترم نمی توانست ضمن این بیانیه از احزاب کرد سوریه طرفدار امریکا (که با کمک امریکا وزیر چتر آنها و اسرائیل پا گرفته ) بخواهد مجددا تابعیت ترکیه را قبول نمایند پرچم دولتی سوریه را بالا ببرند و از دولت سوریه نیز بخواهند یک خود مختاری فرهنگی معقولی به آنها جهت تدریس زبان کردی در کنار زبان رسمی بدهد -من به این آقایان مشکوکم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا