خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روحانی به عمران خان: حسن نیت پاسخ شایسته خواهد داشت

رییس‌جمهور روحانی در نشست خبری مشترک با نخست وزیر پاکستان اظهار کرد: در دیداری که با آقای نخست وزیر داشتم، تاکید کردم که هر گونه حسن نیت و کلام طیب پاسخ شایسته و طیب خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران ظهر یکشنبه در نشست خبری مشترکی با نخست وزیر پاکستان که در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شد اظهار کرد: آقای نخست وزیر راجع به امنیت منطقه حساس خلیج فارس نکاتی مطرح کردند که ما هم آنها را تایید می‌کنیم؛ آقای نخست وزیر بر این نکته تاکید داشتند کلید حل و فصل مسئله پایان یافتن جنگ یمن و آتش بس فوری و کمک به مردم یمن است که این می‌تواند آغاز بسیار خوبی باشد.

وی افزود: دو کشور بر این نکته تاکید داریم که مسائل منطقه راه حل سیاسی دارد و باید از طریق گفت و گو میان کشورها مسائل موجود به حل و فصل نهایی برسد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در نشستی که با  نخست وزیر و سایر مقامات پاکستانی داشتیم خطراتی که رژیم صهیونیستی برای امنیت منطقه دارد را توضیح دادیم همچنین به آقای نخست وزیر تاکید کردیم که هر گونه حسن نیت و کلام طیب، پاسخی طیب و شایسته خواهد داشت.

روحانی با بیان این که تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران یک تروریسم اقتصادی است اظهار کرد:  در دیدار با نخست وزیر پاکستان راجع به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران نیز بحث کردیم. همچنین درباره این که چگونه برجام از نو به روال سابق خود بازگردد و این توافق مهم به طور کامل عملیاتی شود با یکدیگر گفت و گو کردیم.

وی ادامه داد: همچنین در این زمینه،این  که آمریکا برای حل مسئله باید به برجام بازگردد و تحریم‌ها را کنار بگذارد به عنوان یک نکته اساسی و کلیدی مورد تاکید ما بود.

روحانی با تشکر از نخست وزیر پاکستان به دلیل سفر به ایران گفت: مباحثی که امروز درباره آنها گفت و گو کردیم را مباحث مهمی برای منطقه و روابط جهانی می‌دانم. به آقای نخست وزیر گفتیم که حسن نیتی که ایشان برای مسائل منطقه دارند، با چهره گشاده با تلاش ایشان مواجه خواهیم بود و ایشان را یاری می‌کنیم برای این که صلح و ثبات کامل به منطقه حساس ما بازگردد.

روحانی در پایان اظهار امیدواری کرد که سفر نخست وزیر پاکستان و هیات همراه به تهران باعث خیر و منفعت دو کشور  و منطقه باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا