خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین وضعیت جلوگیری از دستورالعمل محدودیت سنی فیلم‌ها

دستورالعمل «رده بندی سنی فیلم» در ده اردبیهشت امسال ابلاغ شد اما با گذشت شش ماه از ابلاغیه، دادستانی کل کشور، شانزدهم مهر درخواست ابطال دستورالعمل رده‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی را به دیوان عدالت اداری داده است. همچنین این دیوان دستور توقف اجرای آن را صادر کرده است. مهدی کوهیان، عضو شورای داوری انجمن صنفی تماشاخانه ها در اینباره با انصاف نیوز به گفت‌وگو پرداخت. کوهیان امکان لغو دستورالعمل  محدودیت سنی وجود دارد، او همچین احتمال می‌دهد نظر دادستانی به ساخته نشدن این فیلم‌ها است.

مهدی کوهیان درباره‌ی این موضوع به انصاف نیوز گفت: «مصوبه‌ای که در حال حال حاضر اجرا می‌شود با دستور دیوان عدالت اداری متوقف شده و دادستان کل کشور شکایت کرده‌اند. تاریخ دادگاه مشخص نیست. گویا رییس دفتر دیوان عدالت اداری گفته بود که دستور موقت روز چهاردهم داده شده و این دستور دو روز بعد به وزارت ارشاد ابلاغ شده است. دستور موقت اجرای مصوبه صادر شده است.

دادخواست دادستان کل کشور برای دفاع به وزارت ارشاد ارسال شده است. باید منتظر بمانیم تا وزارت ارشاد دفاع لازم را بکند که در هیات عمومی دیوان مطرح شود تا رای قطعی صادر بشود.»

او درباره‌ی لغو این دستورالعمل گفت: «امکان لغو وجود دارد، نظر دادستان کل کشور این است که با این رده‌بندی سنی امکان ساخت و نمایش فیلم‌هایی فراهم می‌شود که به تعبیر خودشان ترویج اباحه‌گری خشونت است. گویا نظر ایشان این است که به طور کل نباید چنین فیلم‌هایی ساخته شود نه اینکه ساخته شود و بعد با یک درجه سنی خاصی به نمایش درآید. فکر می‌کنم نظر ایشان این بوده است که درخواست ابطال این مصوبه را کرده‌اند.»

مسعود نجفی مدیر کل روابط عمومی سازمان سینمایی نیز به خبرنگار انصاف نیوز گفت: «چیزی به صحبتی که با مهر کرده‌ام، اضافه نشده است. اطلاعات در همان حد است. باید کمی جلوتر برویم تا ببینیم جزییات به چه شکلی است. درباره‌ی تاریخ دادگاه هم اطلاعی ندارم.»

نجفی در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته بود: «دادستانی کل کشور درخواست ابطال دستورالعمل رده‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی را به دیوان عدالت اداری داده است و دیوان هم دستور توقف اجرای آن را صادر کرده است.»

او درباره‌ی گمانه‌زنی کوهیان درباره‌ی جلوگیری از ساخت چنین فیلم‌هایی توسط دادستانی کل کشور به انصاف نیوز گفت: « این کار خلا قانونی دارد. نکته‌ای بیشتر از انچه که به مهر اعلام کرده‌ایم، نداریم. اجازه بدهید کمی جلوتر برویم.»

گزارش: محدودیت سنی مانع تماشای رحمان ۱۴۰۰ نشد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا