خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شهردار مشهد: تمرکز ما بر اتصال خطوط مترو به حرم است

محمدرضا کلائی، شهردار مشهد با اشاره به ورود دستگاه حفار خط 3 قطارشهری به پایانه امام رضا(ع) گفت: از این پس تمرکز مدیریت شهری براتصال خطوط قطار شهری به حرم مطهرخواهد بود.

به گزارش ایسنا کلائی امروز 19 بهمن‌ماه در مراسم ورود دستگاه حفار خط 3 قطارشهری به پایانه مسافربری امام رضا(ع) اظهار کرد: در نظر داریم با رکورد شکنی 5.5 کیلومتر هسته مرکزی خط سه را که پروژه ای 36 ماهه است ظرف 15 ماه اجرا کنیم.

وی با بیان این که تکمیل و بهره برداری از 5.5 کیلومتر ازخط سه حد فاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا(ع) پروژه ای 36 ماهه است، اظهارکرد: با مذاکراتی که با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) انجام شده قرارشده است تا در صورت تامین منابع مالی از سوی شهرداری مشهد این 5.5 کیلومتر را ظرف 15 ماه تکمیل کنند، که با تلاش و حمایت شورای شهر مشهد این منابع را تامین و این بخش از خط3 را برای استفاده مردم درسال 1400 به بهره‌برداری خواهیم رساند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، کلائی با اشاره به این که در اجرای خط سه یک روز هم برای ما یک روز است، گفت: امیدواریم با تلاش همکارانمان در معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، شرکت قطار شهری و حمایت های شورای شهر مشهد شاهد اتصال خط سه قطار شهری به حرم مطهر حضرت رضا(ع) و مسافرگیری در این خط از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا(ع)در سال 1400 باشیم.

محمدرضا حیدری، رییس شورای اسلامی شهر مشهد در بخش دیگری از این مراسم اظهار کرد: حفر بیش از 8.40 کیلومتر از تونل خط سه قطار شهری مشهد در جبهه شمالی و ورود دستگاه حفر به پایانه امام رضا(ع) در دهه مبارک فجرقابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: طی مدت دوسال ونیم گذشته شورای شهر و کمیسیون برنامه و بودجه شورا به ایجاد زیرساخت‌های شهری به خصوص احداث خطوط قطارشهری مشهد و تامین منابع موردنیاز توجه ویژه ای داشته است.

پایان حفاری کامل تونل خط  سه قطارشهری مشهد در سال 1400

خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در ادامه مراسم گفت: شاهد ورود دستگاه حفار به پایانه امام رضا(ع) پس از8.400 کیلومتر حفاری با هزینه 330 میلیارد تومان بودیم.

وی افزود: درحال حاضر تا اتمام تونل خط سه قطار شهری در جبهه شرقی تا شهرک ابوذر 4.600 کیلومتر باقی مانده است که دستگاه حفار بعد از دو الی سه ماه توقف و تعمیرات مورد نیاز، حفاری این بخش را از اردیبهشت سال 99آغازخواهد کرد.

کاظمی با بیان این که دستگاه حفار تونل خط سه در جبهه غربی نیز دو ماه پیش، پس از حفاری بیش از8 کیلومتر مسیر وارد ایستگاه امامت شد و اکنون درمنطقه امامت 49 قراردارد، اظهارکرد: این حفار نیز اکنون درحال تعمیرات مورد نیاز است و از اردیبهشت سال آینده، حفر 4.6کیلومتر باقی مانده ازخط سه درجبهه غربی را به سمت قاسم آباد را نیز آغاز خواهد کرد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: درمجموع برای حفر تونل خط سه قطار شهری مشهد تا کنون 840 میلیارد تومان هزینه شده است که طبق برنامه ریزی های انجام شده حفر تمامی 28.5 کیلومتر تونل خط سه ظرف 24 ماه آینده به پایان خواهد رسید.

در بخش دیگری از این مراسم کیانوش کیامرز، مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد، اظهار کرد: امسال شاهد بهره‌برداری از ایستگاه‌های شهید کاوه، الندشت، کوهسنگی، کلنگ‌زنی آغاز اجرای خط چهار و ورود دستگاه حفار در جبهه غربی به امامت خواهیم بود. اکنون نیز شاهد ورود دستگاه حفار در جبهه شرقی خط سه به پایانه امام رضا(ع) هستیم.

وی اضافه کرد: برای اجرای این اقدامات هزار میلیارد تومان هزینه شده که این مبلغ با تلاش و پیگیری‌های شهردار مشهد، معاونت عمران، حمل‌ونقل وترافیک شهرداری مشهد و حمایت‌های شورای شهر تامین شده است.

کیامرز با بیان اینکه دستگاه حفار تونل خط سه قطار شهری مشهد با حفر 8400 کیلومتر تونل در جبهه شرقی با گذر از مسیرهای با حساسیت بالا به پایانه امام رضا(ع) رسید، اظهار کرد: یکی از نگرانی‌های مهمی که 1.5سال قبل وجود داشت، این بود که به دلیل تحریم‌های ظالمانه قطعات دستگاه حفار را به ایران نمی‌دادند؛ لذا باید ترفندی را برای رفع این مشکل پیش‌بینی می‌کردیم. بنابراین به سمت تولید برخی از قطعات مورد نیاز در داخل رفتیم که خوشبختانه اکنون بخشی از قطعات مورد نیاز دستگاه حفار در داخل ساخته می‌شود.

وی گفت: در راستای احداث تونل خط چهار قطار شهری نیز اکنون در حال ایجاد شفت برای ورود دستگاه حفار در منطقه مهر مادر هستیم. حفاری تونل خط چهار از سال 1400 آغاز خواهد شد.

کیامرز افزود: برای سرعت بخشیدن به عملیات حفاری تونل‌های خط سه قطار شهری مشهد، قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) قول داده یک دستگاه حفار جدید را وارد مشهد کند تا حفاری با سه دستگاه انجام شود.

در صورت تامین منابع خط سه، هسته مرکز شهر را ظرف 15 ماه آماده بهره‌برداری می‌کنیم

سردار سعید محمد اسلامی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: شهر مشهد شهر امام رضا(ع) است که سالانه پذیرای حدود بیش از 25 میلیون زائر است؛ لذا کار کردن در مشهد باعث افتخار برای ماست.

وی اضافه کرد: از حمایت‌های شهردار مشهد که مدیری توانمند و جهادی است و شورای اسلامی شهر مشهد که زمینه خدمات‌رسانی در احداث خطوط قطار شهری مشهد در خط 2، سه و انشاالله خط چهار قطار شهری مشهد را که به نوعی توسعه زیرساخت‌های شهری را فراهم کرده‌اند، تشکر می کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه در احداث قطار شهری برخی شهرها فعال بوده‌ایم اما از این اقدام حمایت نمی‌شد، اظهارکرد: وقتی به مسئولان این شهرها اعلام می‌کردیم چرا به ساخت پل‌ها و سایر ابنیه شهری توجه می‌شود اما به قطار شهری توجهی ندارید، در پاسخ اعلام می‌شد که مدیران بیشتر دوست دارند کارهایی را انجام دهند که پیش چشم باشد و مردم به راحتی آن را ببینند اما مترو در زیر زمین انجام می‌شود و مردم آن را مشاهده نمی‌کنند.

سردار محمد ادامه داد: اما خوشبختانه مدیریت شهری مشهد از این جریان متمایز بوده و از اجرای پروژه‌های قطار شهری حمایت زیادی کرده‌اند زیرا  خدمات‌رسانی و ساخت پروژه‌های عمرانی در رو یا زیر زمین برای آنان تفاوتی ندارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: به شهردار مشهد قول داده‌ایم در صورت تامین منابع مالی 5.5 کیلومتر از خط سه قطار شهری مشهد، هسته مرکز شهر را ظرف 15 ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌کنیم که این کار باعث تکمیل حلقه اتصال خطوط راه‌آهن، فرودگاه و پایانه مسافربری امام رضا(ع) به حرم مطهر خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا