خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ادعای عجیب قالیباف پس از افتتاح خط هشت مترو

به گزارش مهر شهردار تهران گفت: امروز با افتتاح خط هشت مترو و اتمام نهایی و تست خط شش پرونده ساخت مترو در شهر تهران به پایان رسیده است

محمدباقر قالیباف گفت: خط هشت مترو نخستین خطی است که به صورت شبانه‌روزی فعالیت می کند چرا که بخش عمده‌ای از مسافران فرودگاه حضرت امام (ره) در نیمه‌های شب رفت و آمد می کنند.

قالیباف گفت: بعضا می‌گویند شهرداری بزرگراه ساخت ولی مترو نساخت، اما امروز می‌خواهم بگویم شهرداری و کارمندان شریف و زحمتکش آن هم مترو ساختند، هم بزرگراه ساختند، هم پل ساختند و هم پارک ساختند.

استفاده از کارت‌های اعتباری مترو برای این خط پیش بینی نشده است

اقبال شاکری درباره تصویب نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی نرخ خط متروی تهران فرودگاه امام خمینی نیز پیش بینی شده است گفت : نرخ بلیت متروی این خط یک سره ۶ هزار تومان و دو سره ۱۰ هزار تومان است.

وی در ادامه گفت: هنوز استفاده از کارت های اعتباری مترو برای این خط پیش بینی نشده است و برای استفاده از این خط باید بلیت خریداری شود.

خط ۸ مترو اولین خط سریع السیر با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت

با افتتاح ایستگاه شهر آفتاب مسافران از این پس از شمالی‌ترین نقطه شهر تهران (ایستگاه تجریش) می‌توانند از طریق مترو خود را به فرودگاه امام (ره) برسانند.صوفی در ادامه گفت: به هیچ‌عنوان اظهارنظری درخصوص ایمنی خط 8 متروی تهران نداشته‌ام و تنها نامه‌ای توسط دادستانی منتشر شده بود که به بنده ارتباطی ندارد. بی‌تردید از افتتاح هرگونه پروژه‌ای که در جهت محرومیت‌زدایی از بخش آفتاب باشد استقبال می‌کنیم.هابیل درویشی در مراسم افتتاح فاز جدید خط ۸ مترو افزود: فاز اول خط ۸ مترو تهران حدفاصل ایستگاه شاهد تا نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در اردیبهشت سال ۹۵ همزمان با افتتاح نمایشگاه بین المللی کتاب به بهره برداری رسید و فاز دوم که حدفاصل ایستگاه نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) است، امروز افتتاح می شود.

وی ادامه داد: فاز سوم حدفاصل ایستگاه فرودگاه امام(ره) تا شهر پرند در صورت تامین بودجه مورد نیاز، امسال به بهره برداری خواهد رسید.

درویشی ادامه داد: خطوط ریل و قطع ارتباط شهرک‌های حاشیه کنار اتوبان تهران – قم،فنس کشی شده است. تعداد ۱۸ زیرگذر به منظور تسهیل تردد ساکنان شهرک‌ها و روستائیان احداث شده است.

وی افزود: خط ۸ مترو از ایستگاه شاهد تا شهر پرند است که امروز ۳۲ کیلومتر آن، از ایستگاه شاهد تا فرودگاه امام خمینی (ره) به بهره‌برداری می‌رسد و برای این خط ۱۰ رام قطار در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت مترو تهران گفت: خط ۸ مترو اولین خط سریع السیر با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است که با افتتاح فاز بعدی این خط از فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند، مسیر ۵۰ کیلومتری فی‌مابین تهران و پرند در زمان ۳۴ دقیقه ای طی می‌ شود.ادعای قالیباف پس از افتتاح خط هشت مترو: پرونده ساخت مترو در تهران به پایان رسیده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا