خرید تور تابستان ایران بوم گردی

“دریای عمان و خلیج فارس در تسلط برد موشکهای سپاه است”

رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) سپاه پاسداران صبح امروز با رمز محمد (ص) در تنگه هرمز در جزیره لارک آغاز شد. شلیک موفقیت آمیز موشک های فاتح و موشک بالستیک خلیج فارس از جمله اتفاقات مرحله اول رزمایش بود.
به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به منطقه عمومی رزمایش پیامبر اعظم (ص)، این رزمایش از ساعت ۸:۳۰ صبح امروز و با اعلام رمز عملیات از سوی فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان فرمانده رزمایش در منطقه عمومی تنگه هرمز و جزیره لارک واقع در آبهای خلیج فارس آغاز شد.
در این رزمایش که با شعار «نمایش اقتدار و امنیت پایدار، در سایه عزم ملی و مدیریت جهادی» در حال برگزاری است، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار سرلشگر غلامعلی رشید جانشین ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشگر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرلشگر محمد باقری رئیس اداره ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان ارشد نیروهای سه گانه سپاه و پیمان جبلی معاون خبر رسانه ملی حضور دارند.
رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) ۹ با هدف ارتقای توان رزمی یگان های عملیاتی سپاه پاسداران و نمایش اقتدار رزمی موشکی سپاه به قدرت های فرامنطقه ای برگزار می شود؛ در اولین برنامه از این رزمایش و پس از اعلام رمز عملیات مین ریزی توسط قایق های تندروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجرا می شود. این قایق ها  قابلیت هایی مختلف از جمله رادارهای دریایی و سامانه های پیشرفته ارتباطی، موشک های کروز با برد ۲۵ کیلومتر، موشک های میان برد ضد کشتی و اژدرهای کالیبر متوسط و بزرگ و مین های دریایی دارد.
دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در آغاز مرحله اول این رزمایش که صبح امروز در منطقه عمومی تنگه هرمز و جزیره لارک صورت گرفت با بیان اینکه در کل جغرافیای خلیج فارس متکی به کانال هستیم، اظهار داشت: ۱۹ کانال در این محدوده وجود دارد که اگر بسته شود، هیچ ترددی به جنوب خلیج فارس انجام نمی شود و این یکی از نگرانی های آمریکایی هاست.
وی افزود: آمریکایی ها خودشان می گویند از جنگ دوم خلیج فارس به بعد ۲۲ فروند از شناورهای پیشرفته آنها آسیب جدی دیده است که ۱۹ مورد آنها ناشی از عملیات مین ریزی بوده است و سایر آنها در حملات هوایی و رزمی آسیب دیده است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: این در حالی است که در زمان آن جنگ ابتدایی ترین نوع مین ها در خلیج فارس به کار گرفته شده بود، اما از آن زمان تاکنون در تحقیقات دریایی سپاه فرآیندهایی را در حوزه مین ریزی به کار گرفته ایم که غیر قابل تصور است.
دریادار فدوی خاطرنشان کرد: مین هایی که در این مرحله از رزمایش بزرگ پیامبر اعظم (ص) در عملیات مین ریزی به کار گرفته می شود، از نوع رزمی و تامینی است.
وی خاطرنشان کرد: در سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ میلادی بزرگترین رزمایشی که آمریکا و متحدان آن انجام دادند برای مقابله با پدیده مین ریزی بوده است و هیچ موفقیتی در زمان جنگ برای مقابله با این پدیده نداشته اند.
شلیک موفقیت آمیز موشک های «فاتح»/راکت باران شدن ناوهواپیمابر دشمن
دو فروند موشک ساحل به ساحل فاتح با موفقیت به اهداف تعریف شده در رزمایش پیامبر اعظم (ص) شلیک شد.
 سپاه پاسداران در ادامه این رزمایش دقایقی پیش دو فروند موشک ساحل به ساحل فاتح شلیک شد و با موفقیت به اهداف تعیین شده اصابت کرد؛ همچنین در ادامه عملیات شلیک راکت توسط ۳۰ فروند از شناورهای عملیاتی تندروی نیروی دریایی سپاه به ناو هواپیمابر دشمن فرضی با موفقیت اجرا شد.
دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به قابلیت های شناورهای تندروی ویژه سپاه گفت: قصد نداریم همه ابعاد و قابلیت های این شناورها را به طور کامل تشریح کنیم؛ مگر اینکه حماقتی از دشمن سر بزند که در آن زمان این قابلیت ها را در عمل نشان خواهیم داد.
وی با اشاره به سرمایه گذاری آمریکایی ها در سال های گذشته برای طراحی و ساخت شناورهای تندرو تصریح کرد: آمریکایی ها خیلی سریع این شناورهای تندرو را جمع کردند؛ به این دلیل که ویژگی اصلی این شناورها را نداشتند، یعنی سرنشینانی که آماده برنگشتن از رزم باشند.
دریادار فدوی ادامه داد: حدود سه ماه پیش نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که از سال جدید میلادی صرفا شناورهای بدون سرنشین را تولید می کند که این بسیار مهم است که از آوردن سرنشین به شناورها عاجز مانده اند.
شلیک موشک‌های بالستیک «خلیج فارس» به تنگه هرمز
در ادامه رزمایش پیامبر اعظم ۹ شلیک موشک‌های بالستیک خلیج فارس با موفقیت به اهداف دشمن فرضی در تنگه هرمز اصابت کرد. همچنین عملیات هلی‌برن تکاورهای ویژه نیروی دریایی سپاه برای تصرف ناو هواپیمابر دشمن فرضی با موفقیت اجرا شد.
دریادار پاسدار علی فدوی، فرمانده ملی نیروی دریایی سپاه در این بخش از رزمایش با اشاره به قابلیت‌های یگان‌های تکاوری نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: در جریان یکی از سفرهای تجاری جمهوری اسلامی ایران، آمریکایی ها سعی کردند در فاصله ۶۰۰ مایلی چابهار و در اقیانوس هند، کشتی و بار آن را بگیرند و ببرند، اما با عملیات موفق نیروهای سپاه در فاصله ۳۰۰ مایلی جنوب چابهار جلوی این اقدام آنها گرفته شد.
به گزارش خبرنگار مهر، در آخرین بخش از برنامه‌های مرحله اول رزمایش پیامبر اعظم ۹، ۵۰ فروند از یگان‌های خودرویی موشکی و ۵۰۰ فروند شناورهای تندرو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مقابل جایگاه رژه رفتند.
ابرقدرت‌ها با افزایش ناو نمی‌توانند شرایط منطقه را تغییر دهند
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقتدار نیروهای مسلح کشور گفت: ابرقدرت‌ها بدانند که نمی‌توانند با افزایش ناو، شرایط منطقه ما را عوض کنند.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری مرحله اول این رزمایش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نیروی توانمندی در آب‌های عمان دارد، اظهار داشت: اگر ایران توانمندی‌هایی را بدست آورد، فناوری‌های آن می‌تواند در اختیار سایر کشورها نیز باشد و آنها بر روی این قدرت حساب کنند.
وی با اشاره به توانمندی‌های روزافزون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف خاطر نشان کرد: همه امکانات در اختیار سپاه در جهت صیانت از منافع ملی و حفاظت از کشور است و ابرقدرت‌های مستقر در منطقه نیز نمی‌توانند با افزایش ناو شرایط منطقه را عوض کنند.
رئیس مجلس با بیان اینکه استقرار نیروهای مسلح ما در منطقه مناسب بوده و تمهیدات خوبی در این زمینه اندیشیده شده است، تصریح کرد: این یک ظرفیت مهم برای کشور ما و منطقه است.
لاریجانی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر برگزاری این رزمایش‌ها در قدرت دیپلماتیک کشور عنوان کرد: اصولا هر چقدر مؤلفه‌های استقلال را بیشتر نمایان کنیم، در گفتگوهای بین‌المللی نیز به نتایج بهتری دست خواهیم یافت.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس توجه خاصی در بررسی بودجه سال آینده به اعتبارات دفاعی داشته و در حوزه سیاسی نیز هر چقدر بر همگرایی سیاسی افزوده شود، دست پر ایران در صحنه بین‌المللی برجسته‌تر خواهد شد.
منطقه دریای عمان و خلیج فارس در تسلط برد موشکهای سپاه/پیام رزمایش
فرمانده کل سپاه تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم فناوری‌های دریایی خود را روزی به امتحان واقعی بگذاریم، اما اگر چنین روزی پیش بیاید بدون تردید منطقه دریای عمان و خلیج فارس در تسلط کامل نیورهای سپاه است.
سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگویی با شبکه خبر در حاشیه برگزاری رزمایش دریایی پیامبر اعظم ۹ سپاه با بیان اینکه تا این لحظه این رزمایش که با قدرت ایمان و فناوری حاصل شده توسط نیروی دریایی و هوافضای سپاه انجام شده، موفقیت آمیز بوده است، اظهار کرد: این رزمایش برای تمرکز بر روی شناورهای دشمن صورت گرفته است که امروز به نتیجه رسید.
وی افزود: در این رزمایش تمام موشک های شلیک شده به هدف اصابت کرد.
سرلشکر جعفری با بیان اینکه این بخشی از رزمایش پیامبر اعظم ۹ است، گفت: آنچه تاکنون دیدیم روز دریایی این رزمایش بود و قسمت های دیگری را داریم و اقداماتی را باید در عرصه های دیگری با اعمال تاکتیک های مختلف انجام دهیم و انشاءالله برای فردا رزمایش زمینی آغاز می شود.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ما به همه دنیا اعلام کردیم این توانمندی هایی که امروز داریم برای برقراری امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز و صرفا بازدارنده است و برای اینکه دشمنان ما ممکن است قصدی برای به هم زدن و ایجاد ناامنی در منطقه داشته باشند، این رزمایش انجام شد که البته این احتمال وجود دارد.
به گفته سرلشکر جعفری، هدف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برقراری امنیت شناورهای نفت کش و تجاری در منطقه تنگه هرمز و خلیج فارس است.
وی پیام این رزمایش را پیام اقتدار نظام جمهوری اسلامی و امنیت صلح برای منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز عنوان کرد و گفت: ما این پیام را به همه کشورهای جنوبی خلیج فارس می دهیم و اعلام می کنیم ما برادری خود را ثابت کردیم و مشکل ما تنها دشمنان فرامنطقه ای هستند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: امیدواریم این وحدت و برابری در میان کشورهای منطقه ای بیشتر شود تا دشمنان ما منطقه را ترک کنند.
سرلشکر جعفری تاکید کرد: امروز آن نقطه برجسته ای که بر روی هدف دشمن یعنی ناو هواپیمابر متمرکز شد در واقع تمرکزی است که این فناوری ها و سلاح ها با تاکتیک های مختلف به نمایش گذاشتند. این فناوری ها برگرفته از تجارب ما از بعد از جنگ تاکنون است.
وی با بیان اینکه ما یک تجاربی از زمان جنگ داریم که البته در آن زمان این سلاح ها و امکانات را نداشتیم، تصریح کرد: امروز هم تجارب زمان جنگ را داریم و هم فناوری ها و سلاح های پیشرفته را که باید آنها را به علاوه تجارب زمان جنگ کنیم.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: اگر این فناوری ها با نیروی ایمان پاسداران و بسیجیان مخلوط شود، قدرت بی نظیری را ایجاد خواهد کرد.
سرلشکر جعفری تصریح کرد: ما نمی خواهیم این فناوری ها را روزی به امتحان واقعی بگذاریم، اما به نظر می آید که اگر خدای نکرده چنین روزی پیش بیاید بدون تردید از منطقه دریای عمان تا تنگه هرمز و خلیج فارس در تسلط کامل نیروهای دریایی سپاه است.
به گفته وی، تمام نقاط تنگه هرمز و خلیج فارس تا عمق منطقه در تسلط برد موشک ها، رادارها، شناورها و مین‌ریزی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدف این رزمایش را تامین امنیت در برابر دشمنان فرامنطقه ای عنوان کرد و گفت: این پیام بازدارنده است و اعلام می کند تا همه حواس خود را جمع کنند و تنها کار خود را انجام دهند و به حریم امنیتی جمهوری اسلامی که ما مدافع آن هستیم، وارد نشوند.
سرلشکر جعفری در پایان خاطر نشان کرد: امروز می توانیم بگوییم ما مدافع امنیت تنگه هرمز هستیم که این پیام را با برگزاری این رزمایش به تمام دنیا اعلام کردیم.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا