خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«حذف یارانه‌ی پردرآمدها قانون است، باید اجرا شود!»

گزارشی با عنوان «مخالفت عبدی و موافقت پزشکیان با حذف یارانه‌ ی اقشار پردرآمد» دوشنبه 22 شهریور در انصاف نیوز منتشر شد. پ.ب یکی از مخاطبان انصاف نیوز نسبت به گفته‌های عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب اعتراضاتی وارد کرده است.

او به انصاف نیوز گفت: «یعنی چه یارانه‌ی کسی که کف حساب بانکی او 300 میلیون است و از حساب بانکی خود سود دریافت می‌کند، قطع نشود؟ حوزه‌ی اقتصاد، تخصص اصلی آقای عبدی نیست، اقتصاددانان باید درباره‌ی این حوزه صحبت می‌کنند و این موضوع طبیعی است. آقای عبدی می‌توانند از جنبه‌های اجتماعی آن بگویند.

او در مورد وجه قانونی این طرح می‌گوید: «به اندازه‌ی کافی اطلاعات وجود دارد. مجلس مصوب کرده است و این یک قانون است که یارانه‌ی سه دهک باید حذف شود. آیا دولت باید قانون را اجرا کند یا نباید اجرا کند؟ بهتر نبود آقای عبدی یا هر شخص مخالفی، این حرف‌ها در مدت زمان تصویب بودجه می‌زدند؟ در حال حاضر تبدیل به یک قانون شده و آیین‌‌نامه‌ی آن نوشته شده و ابلاغ شده است و باید اجرا شود. مگر می‌شود، قانون اجرا نشود؟

یک اقتصاددان از سه دهک تصور درستی دارد، به دلیل اینکه با این آمار و ادبیات آشنا است. جمعیت ایران را به ده قسمت تقسیم می‌کنند و هر دهک را بر اساس معیار درآمد تقسیم می‌کنند. وقتی می‌گوییم یک نفر در دهک بالا یعنی دهک دهم قرار دارد، بالاترین درآمد در ایران را دارد. افرادی که در ماه بیش از پانزده بیست میلیون تومان درآمد دارند، افراد پردرآمد محسوب می‌شوند. وقتی می‌گوییم یارانه‌ی افرادی که در دهک بالا قرار دارند حذف می‌شود، منظور این افراد هستند. افرادی که ابراز نگرانی می‌کنند، نگران چه موضوعی هستند؟»

در گزارش منتشر شده‌ی انصاف نیوز، عبدی معتقد بود، یارانه‌ها در شرایط کنونی هم به طبقات بالا بیشتر و به طبقات پایین کمتر داده می‌شود. اقشار پردرآمد در حال حاضر هفت برابر اقشار کم درآمد یارانه می‌گیرند، کسی هم صدایش در نمی‌آید و نام آن را گداپروری هم نمی‌گذارند.

این مخاطب در پاسخ گفت:« آقای عبدی اولین نفری نیستند، که این را می‌گویند. اقتصاددانان این موضوع را مدت‌ها پیش محاسبه کرده بودند. کسانی که بیشتر مریض می‌شوند، وسایل بیشتر و خانه‌ی بزرگتری دارند و پرمصرف‌تر هستند یارانه‌ی بیشتری می‌گیرند. جتی کسانی که بیشتر مریض می‌شوند و مواظب سلامت خود نیستند، یارانه‌ی بیشتری می‌گیرند چرا که درمان ما نیز با سوبسید است.

ما می‌گوییم یارانه 45هزارتومانی به افراد متومل داده نشود. نکته این است که ما یارانه‌ی افرادی که در دهک دهم هستند را حذف می‌شود. دوم اینکه این کار تدریجی انجام می‌شود. سوم اینکه راه اعتراض برای آن باز است. اگر تصور ایشان این است که به همه‌ی افراد یارانه داده شود، این نوعی دیگر از اقتصاد است که در این صورت باید همه‌ی یارانه‌ها را حذف کنیم و به همه به صورت مساوی یارانه بدهیم.

یارانه‌ی نقدی برای جبران چیزی دیگر است و برای دهک‌های پایین است. اینکه می‌گویند یارانه حذف شده کجا می‌رود، به اقشار کم درآمد داده می‌شود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. دولت یارانه بگیر است نه یارانه بده. حقوق یک چهارم خط فقر و یک دهم منطقه، فقط یکی از نمونه های یارانه بگیری دولت از جیب مردم است.

  2. لعنت الله على القوم الظالمين ، دبير بازنشسته ام ،ازماته تير نود وچهار تا كنون ، به صرف اينكه دوتا ازفرزندانم دانشجوى پزشكى هستند يارانه مارا قطع كردند ،بااينكه هر دويشان تاكنون مشغول به ادامه تحصيل هستند و يكى از اندو ازدواج نمودند همچنان خبرى از يارانه نيست ،بهانه ديگرشان ، سفر خارجه ، ماشين سمند بالاى ده سال كار كرده ، سكونت در محله باصطلاح بالاى شهر ،توجيهى از بى كفايتى دغل دزدان سوپر ميلياردى،نامسئولان مى باشد ، اگر راست ميگيد سركى به حساب بانكى ما بزنيد،نامرداى حرامخور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا