خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ورود دادستان به وضعیت تصادف‌های بلوار پیامبر اعظم بیرجند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی از ورود دادستان مرکز استان به وضعیت تصادفات بلوار پیامبر اعظم (ص) بیرجند خبر داد و گفت: خودروهای با سرعت بالا در این مسیر تا یک هفته توقیف می‌شوند.

روزنامه خراسان جنوبی نوشت: «رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی در تشریح این خبر افزود: بلوار پیامبر اعظم بیرجند به دلیل بی توجهی برخی رانندگان به قانون از نظر تصادف رانندگی در وضعیت بحرانی قرار گرفته است و متاسفانه در تصادفات این بلوار تعداد زیادی از شهروندان غیر مقصر و عابران پیاده دچار خسارت‌های مالی ‌و جانی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا عباسی گفت: اکثر رانندگان، قوانین راهنمایی و رانندگی را در این بلوار رعایت می‌کنند اما با توجه به اینکه یک معبر اصلی است و برخی آن را با کمربندی اشتباه می‌گیرند از طرفی به دلیل کمبود سامانه‌های کنترل هوشمند تخلفات، برخی رانندگان از حداکثر سرعت مقرر که ۶۰ کیلومتر است، تخطی می‌کنند.

دو تصادف شدید در بلوار پیامبر اعظم بیرجند

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی تصریح کرد: براساس دستور دادستان مرکز استان، از این به بعد خودروهای دارای سرعت ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر جریمه و از ۸۰ کیلومتر به بالا علاوه بر جریمه تا یک هفته به پارکینگ منتقل می‌شوند. وی افزود: چنانچه سرعت خودرویی بالای ۱۰۰ کیلومتر باشد راننده در زمان توقیف خودرو در پارکینگ باید در کلاس‌های آموزشی که به همین منظور برگزار خواهد شد، شرکت کند. سرهنگ عباسی بر ضرورت ورود و نگاه ویژه دستگاه‌های مسئول به ایمن‌سازی و هوشمندسازی کنترل تخلفات تاکید کرد و از رانندگان خواست در جهت کاهش تصادفات و خسارت‌های آن، سرعت مقرر را رعایت کنند.

او اعلام کرد به تازگی در پی وقوع ۲ فقره تصادف شدید در بلوار پیامبر اعظم (ص) بیرجند که منجر به مصدومیت هفت نفر شد پلیس راهنمایی و رانندگی برابر وظیفه ذاتی در هر ۲ تصادف علاوه بر رانندگان، دستگاه‌های مرتبط با استانداردسازی، آرام‌سازی و هوشمندسازی این بلوار را نیز به عنوان مقصر معرفی کرده است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا