خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کرمان جزو سه استان برتر در ورزش نابینایان و کم‌بینایان است

رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان کشور در نشست مجمع عمومی هیات ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان کرمان با اشاره به عملکرد چشمگیر و خوب هیات ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان کرمان گفت: «کرمان جزو سه استان برتر کشور در ورزش نابینایان و کم‌بینایان است».

سایت گلدشت کرمان نوشت: «محمدرضا مظلومی در نشست مجمع عمومی هیات ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان کرمان با اشاره به عملکرد چشمگیر و خوب هیات ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان کرمان گفت: «کرمان جزو سه استان برتر کشور در ورزش نابینایان و کم‌بینایان است».

او افزود: «استان کرمان همیشه در مسابقات ملی و بین‌المللی حضور خوبی داشته و ورزشکاران بسیاری را به جامعۀ ورزش کشور معرفی کرده است و به لحاظ امکانات و زیرساخت‌ها نیز جزو سه استان برتر کشور است».

او در ادامۀ این نشست بیان کرد: «ورزش نابینایان و کم‌بینایان در انقلاب اسلامی توسعه یافته و رشد چشمگیری داشتِه و این قشر دارای استعدادهای بالقوۀ بسیاری هستند که باید بیش از پیش دیده شوند».
مظلومی ادامه داد: «نابینایان و کم‌بینایان مشکلات و نیازهای خاص دارند و نیاز به نگاه ویژه دارند که باید به آن‌ها توجه شود».

رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان کشور افزود: «هم‌اکنون ورزش نابینایان و کم‌بینایان در هشت رشته دنبال می‌شود و تاکنون موفقیت‌های زیادی از سوی این جمعیت برای کشور به دست آمده است و بخش قابل توجهی از مدال‌های پارالمپیک و پاراآسیا مربوط به ورزشکاران ما بوده است».

او ادامه داد: «گلبال یکی از رشته‌های اصلی ورزشی برای این قشر است که در بیشتر استان‌ها فعال است و اتفاقا ورزشکاران استان کرمان در این رشته ملی‌پوشان بسیاری را به جامعه معرفی کرده است».

مظلومی اظهار کرد: «فوتبال از دیگر رشته‌های فعال برای نابینایان و کم‌بینایان است که امسال در مسابقات ریو ورزشکاران اعزامی کشور به مقام نایب قهرمانی رسیدند».
او گفت: «در رشتۀ دو و میدانی نابینایان و کم‌بینایان نیز در رقابت‌های هانگژو، هشت مدال برای کشور کسب شد».

رئیس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان اضافه کرد: «رشتۀ ورزشی جودو نابینایان و کم‌بینایان در گذشته با یکدیگر برگزار می‌شد که پس از ۱۰ سال پیگیری، این رشته برای ۲ قشر جدا شده و در رقابت‌های هانگژو، ۲ طلا، یک نقره و سه برنز با ۶ ورزشکار اعزامی جمهوری اسلامی ایران کسب شد».

مظلومی با بیان اینکه پاورلیفتینگ و شنا نیز از دیگر رشته‌های فعال برای نابینایان و کم‌بینایان کشور است، اظهار کرد: «رشتۀ بولینگ نیز ازجمله رشته‌هایی است که به تازگی برای نابینایان و کم‌بینایان راه‌اندازی شده و در این رشته ۳۶ مدال توزیع می‌شود که امید است در مسابقات آتی نتایج خوبی را کسب کنیم».
او گفت: «شطرنج از دیگر رشته‌های فعال نابینایان است و ما امسال در مسابقات هانگژو ۱۲ شطرنج‌باز داشتیم که نتیجۀ آن کسب چهار مدل طلا، سه نقره و ۲ برنز شد».

کشف استعدادهای ورزشی در میان نابینایان و کم‌بینایان کرمانی

رئیس هیات ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان استان کرمان نیز در این نشست ضمن ارائۀ گزارشی از فعالیت‌ها و موفقیت‌های ورزشکاران نابینا و کم‌بینای کرمانی در مسابقات ملی و بین‌المللی گفت: «هیات کرمان به‌واسطۀ خیرین خوبی که در کرمان وجود دارد جزو سه هیاتی در کشور است که دارای ورزشگاه اختصاصی، ساختمان اداری، خوابگاه و …. می‌باشد و همین امر در موفقیت ورزشکاران استان بسیار تاثیرگذار بوده است».

عباس صادق‌زاده افزود: «کرمان جزو استان‌هایی است که همواره رتبه‌های نخست را در کسب و پرورش ورزشکاران نوجوان و جوان دارا بوده و همواره در بدنۀ تیم‌های مختلف ورزشی در سطح ملی چند کرمانی حضور داشته‌اند و این موضوع می‌طلبد که فدراسیون به کرمان نگاه ویژه‌ای داشته باشد».

او با بیان اینکه ورزش یکی از بهترین راه‌ها برای توانمندسازی و خروج از انزوای افراد دارای معلولیت است، افزود: «از دوسال پیش برنامۀ ویژه‌ای را در تمامی شهرستان‌ها، روستاها و شهرهای استان برای کشف استعدادهای ورزشی در میان نابینایان و کم‌بینایان آغاز کردیم و هر کدام از شهرستان‌ها را با توجه به استعداد برتری که در منطقه وجود داشت تقسیم‌بندی کرده و آموزش‌های مختلف در سطوح مبتدی، متوسط و حرفه‌ای در این شهرستان‌ها و در مرکز استان در حال پیگیری و انجام است».

عباس صادق‌زاده در پایان از رئیس فدراسیون خواست تا نسبت به عمل به مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی با آن‌ها رایزنی، مکاتبه و تعامل کند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا